Wij hebben deze bijnamen voor onze dochter: - Poppie - Poepie - Bollie - Mila - Stinky - Kleine trut - Kleine tutje
Haha wat leuk allemaal! Mijn vriend noemt onze dochter altijd Hummeltje, en ik noem haar vaak kontje geen idee waarom
Beer(tje), Pip(pie), kleintje, dametje... En ook vaak een samenstelling met -mol of -beer. Slaapmol(letje), liefdesbeer(tje), klimbeer... Etc etc
Boefje! Al vanaf dat ik wist dat het een kereltje was! Zelfs ons geboorte kaartje in boefjes style gedaan. En lennieeeeee En lennoxie
Hier noem ik haar, als ze een beetje aan het mopperen is: Miss mopperkont of drama queen. Verder de standaard koosnaampjes als schatje, sieske, moppie, klein meisje etc.
Wat een grappig bijnamen allemaal. Mijn vriend noemt ons kleintje altijd 'Liefie', ik noem d'r vaak 'Polliewopsie"
S (spreek uit Es) Sje (Esje, al zegt ML vaal voor de grap Sjeej) Skuh Dun S (wij komen uit Brabant) Penino
Wat een leuk topic!! Erg leuk om te lezen van iedereen! Wij hebben veel verschillende koosnaampjes gebruikt.. Als ze huilt( niet huilen van echt verdriet want dan is het 'och erm, popje') maar anders is het 'huiliewuilie'. Toen ze echt klein was kon ze soms zo lekker in elkaar zitten tegen je aan en ook wij zeiden dan 'kleine boedha'. Als ze moppert zeggen we 'mopperbilliebaby' Papa zegt vaak 'kleine kabouter' en ik zeg bijna altijd mama's popje. En als ze helemaal omgekeerd in bed ligt en de knuffel uit haar bed heeft gegooid is ze 'ons draakje'
Als ze in bad zit noemen we haar Bep Spierbal, geen idee hoe we daar nou opkomen. Op andere momenten noemen we haar dibbus, drollie of verkorten haar naam.
- Schatje patatje - kikkertje (omdat hij het lekkerst ligt op z'n buik met zijn benen opgetrokken) - kippetje (als hij honger heeft, gaat hij happen. Hij beweegt dat net als een kip die zaden pikt) En als hij huilt/zeurt door ongeduld zeg ik altijd: meneertje ongeduld of voornaam - ongeduld is my middelname - achternaam