Dat heb ik dus ook, je word hier al snel afgescheept als zijnde Tokkie omdat je je kind ( bijvoorbeeld ) Poepie noemt, tja alleen dat '' soort '' volk doet dat natuurlijk Dan maar niet te beginnen over de wel of geen BV geven aan je kind of het wel of geen oorbelletjes geven aan je kleine kinderen. Zp is heel erg geitenwollen sokken achtig geworden en dat is laatst weer bevestigd voor mij toen ik zag hoe onwijs veel mensen er naar de kerk gaan. Geeft absoluut niet en moet iedereen zelf weten maar dit zijn vaak wel de veroordelende mensen hier op zp. Want wat zij zeggen klopt Ik snap dus precies wat je bedoeld! Maar nu gaan we wel heel off topic. Ik ga mijn dikke papzakkie zo maar even wakker maken want die heeft zo een vergadering
Dat mag je wel zeggen maar soms word er nog even een steek onder water gegeven om je toch het gevoel te geven dat je wel degelijk een ontaarde moeder bent als je dat dus wel doet Bedoel ik niet persoonlijk naar jou maar gewoon algemeen
Onze zoon noemen wij Snoetje, doen we eigenlijk constant. Ik moet me er soms echt op concentreren dat hij ook nog een echte naam heeft. Mijn man krijgt de meest afgrijselijke namen van mij, maar dat waardeert hij wel. Natuurlijk het klassieke schatje, lieverd etc. Maar meestal is het honeyballs, BigMac, snukkums, beardface, poppedijntje, lapzwans en sugertits. Echt heel rottig om zo uitgeschreven te zien staan trouwens.... we houden echt veel van elkaar.
Maar eigenlijk doe je nu toch hetzelfde door de denkwijze hier te verbinden aan het naar de kerk gaan Overigens hoor ik dus bij beide kanten niet...die voorbeelden die gegeven werden vind ik dus idd wat van en ik ga niet naar de kerk
O nee, zeker niet! Sterker nog: ik ben ook niet neutraal. Maar ik ga me ook zeker niet aanpassen, omdat bepaalde dames ergens een mening over hebben. Iets wat ik, als ik afga op de gemiddelde zp-normen, wel nodig zou zijn. Mocht ik perfectie na willen streven dan... Kortom: Iedereen vindt wel wat... Over ALLES en dit geldt eigenlijk voor ELK bestaand topic. En om die reden trek ik ook niet uit alles meer lering. Mijn ervaring heeft geleerd dat wat ik op ZP voorbij zie komen qua standaarden, eigenlijk maar een heel klein deel van de gemeenschap betreft. In sommige gevallen jammer. Dat is waar, maar om nu te zeggen dat, omdat hier het grote deel van de dames 'pik' ziet als een verschrikkelijke koosnaam, dit gelijk het gros van de maatschappij vertegenwoordigd. Dat is natuurlijk niet waar. Sterker nog: ik merk dat iedereen nog altijd teveel met zichzelf bezig is om hier in de praktijk ook maar twee keer over na te denken. En ergens ben ik daar blij mee... P.S. Het was trouwens geen aanval naar jou, of naar iemand in het speciaal. Maar eerder in het algemeen bedoeld.
Ik vind pik(kie) wel grappig. Zeker in Rotterdam en omstreken is dat normaal. Ik kom zelf uit Noord-Holland en daar zeiden vrienden het ook weleens tegen elkaar. Ik heb er geen associaties bij, eigenlijk.
Ik denk dat de dingen die je anders doet juist opvallen. Want jullie noemen nu dingen waarvan je het idee hebt dat die de norm zijn en jij die anders doet. Ik heb dus het tegenovergestelde gevoel...dat ik afwijkend ben omdat ik een draagdoek gebruikt heb, alles van begin af aan vers en ongepureerd, dat ik creatieve dingen van de lunch maak (je moet daar de reacties eens over horen), dat ik geen pakjes drinken en koekjes mee geef naar school. Dus ik denk dat het bij iedereen anders is wat opvalt.
Maar dames, laten we lekker gewoon bij de bijnamen blijven en niet door discussieren over wat wel of niet goed is of wat iemand wel of niet mag zeggen Daar was dit topic niet voor bedoeld
Dat zie je ergens verkeerd, want de dingen die ik noem zijn zeker geen dingen die ik zelf wel doe. Zo krijgt mijn kind een flesje water mee naar school + fruit. Elke dag weer . Ik gebruik 'pik' zelf nooit! Maar ik vind het ook niet vreemd. Het maakt niet uit eigenlijk, in welke context je het plaatst. Aan het einde van de dag vind ik dat we ons ALLEMAAL te druk maken wat een ander doet en wat een ander van ons denkt... Doe gewoon allemaal je $#%$-ding en plak geen stempels op elkaar op basis van hetgeen wat iemand net even anders doet.
Zo hé, en dan klagen dat mensen oordelen. En vervolgens zelf net zo hard meedoen. Verbeter ZP. Begin bij jezelf!
Ik snap trouwens echt niet dat mensen zich zo snel aangevallen voelen zeg. Ja, dan geef jij potjes aan je kind en vindt iemand anders jou daarom ontaard. En een ander geeft je weer groot gelijk dat je potjes geeft. Meningen verschillen en als je er niet tegen kunt om verschillende meningen te horen, is een forum misschien niet zo'n sterk plan.
Mwah, heel spannend is het hier niet. Lieverdje, meisje, schatje, afkortingen van de namen... De jongste zeg ik wel vaak 'hee apie' als ze in me komt hangen. Man is ook meestal gewoon 'lief'... Best saai eigenlijk Oh, soms is het wel 'poppiedoppie' ofzo. Maar niet consequent.
Mijn zoontje noemde ik urreprutje toen hij baby was 😂. Nu meestal baasje. Dochter noem ik catootje. Lijkt niet eens op haar echte naam. Ook eigenlijk geen idee waarom 😄
Hier ook opgegroeit met pikkie etc. Vind het dus normaal en noem de mijne ook pikkies. Ook flippie, hompie, bonkie, konijntje en beertje. 😂 Mijn man is moppie, schatje patatje, liefje, mokkel, etc etc.. maar bij vrienden noem ik hem gewoon mijn vent en bij zn voornaam. Hehe... maar goed... lees nu dat ik in de catagorie "tokkie" val..😂
Spekbil. En het kind heeft nog nooit een spekbilletje gehad eerder botjes met vel erover😅. Nu is het vanalles ligt aan zijn bui😂. Van drakenstijn naar honeyponey
Mijn vriend noem ik ramBo 😂 iets van toen we elkaar net leerdenkennen haha Dochter; heksje, esjepesje of prinses (😂 en zoontje bolletjepretvet spekkie of vriendje. 😂
De jongste heet momenteel standaard kreng of heks maar dat heeft meer met de fase waar ze in zit te maken. Verder maak ik haar naam vaak wat anders .....tie plak ik eraan vast. Mij oudste noem ik vaak floepert of prins.