Hoi dames. Ik gebruik sinds deze cyclus de digitale ovulatie testen van CB. Nu had ik gister avond nog geen pos. test maar wel 2 duidelijke strepen (weet dat je daar niet naar mag kijken maar er staan gewoon 2 dikke strepen als de test pos. is en anders niet.) Vanmorgen was de test wel positief. Is het nu vroeg genoeg als we vanavond pas klussen? Mijn man werkt gewoon de hele dag nl. Of kan het zijn dat de LH piek vannacht al op zijn hoogst was en dat we vanavond al te laat zijn? Las dat een zaadcel 24 uur nodig heeft om de BM te bereiken? Graag jullie advies.
Als de ovu-test positief is springt je ei tussen de 12 en 48 uur dus vanavond kan nog hoor! Deze dagen al wel vaker aan de klus geweest?
Zaadcellen zijn er al veeeeel sneller hoor!! Dit lees je op internet: Op weg naar de eicel Wanneer de man een zaadlozing heeft wordt het sperma met een snelheid van ongeveer 16 kilometer per uur uit de penis "geschoten". De spermacellen bevinden zich in een waterachtige vloeistof welke suikers bevat die de benodigde energie bieden voor de tocht die de zaadcellen mogelijk door de vagina gaan maken op weg naar de baarmoeder. De allersnelste spermacel bereikt de eicel na circa 45 minuten, de traagste spermacel doet er ongeveer twaalf uur over om de eicel te bereiken. De meeste spermacellen komen echter nooit in aanraking met de eicel. Zij sterven onderweg, verdwalen of verdwijnen weer uit de vagina. Er zijn slechts enkele honderden zaadcellen die de eileiders uiteindelijk bereiken.
als je test vandaag positief is, dan spring je ei binnen 24-48 uur zoals hier boven gezegd! Dus vanavond klussen, morgen klussen en over morgen klussen
Bedankt voor alle reacties!! Mijn man kwam net heel lief speciaal even thuis maar door de druk lukte het niet. Vanavond weer een kans gelukkig We hebben zaterdag middag voor het laatst geklust.