Bijplacenta

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mizz Bunny, 9 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Vandaag echo gehad.
    Onze kleine zag er goed uit maar ze zag naast de placenta nog een andere.
    Ze noemde dit een bijplacenta.

Iemand ervaring hiermee die dit wil delen?

2. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ik heb een placenta bilobata. Hij bestaat ook uit 2 delen, maar bij mij zijn ze ongeveer even groot.
    De navelstreng ook vast zit aan het vlies in plaats van de placenta zelf, dus ze hebben het wel duidelijk in mijn dossier gezet. Het kan zorgen dat hij afbreekt tijdens de bevalling of dat maar de helft eruit komt. Dat kan zorgen voor flinke bloedingen. Toch is het niet zo'n afwijking dat ik er een medische indicatie voor krijg en ik zou nog steeds thuis mogen bevallen.
    We twijfelen nog een beetje, maar nemen waarschijnlijk het risico niet en gaan toch voor een poliklinische bevalling in het ziekenhuis.

3. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik had ook een bijplacenta, las het in mijn dossier van de verloskundige maar heb er verder nooit wat over gehoord. Het heeft ook niet voor complicaties gezorgd tijdens de bevalling.
    Ik had wel nog een placentarest. die is gevonden na een kijkoperatie omdat ik maanden bleef bloeden na de bevalling, 5 maanden na de bevalling is die weggehaald en is het bloeden meteen gestopt. Maar dat is denk ik meer toeval.

Deel Deze Pagina