Ik geef Bv en heb vanaf het begin Vit. D gegeven (Davitamon) Op de verpakking staat 5 druppels wat ik ook altijd heb gedaan. Maar ik lees nu overal dat de dosering 10 druppels is. Staat dat tegenwoordig op de nieuwe verpakkingen van Davitamon? waarom staat dan op die van mij druppels??? Ol heb Informatie gevraagd en een kinderarts vertelde mij dat een baby 500 ie moet hebben, op de gebr.aanw. van davitamon staat dat 1 druppels gelijk is aan 40 ie. Dus dat betekent dat je eigenlijk 12 druppels moet geven om aan die 500 ie te komen. Klopt dit? hoeveel geven jullie druppels? Ik maak me nu zorgen omdat ik altijd maar 5 druppels heb gegeven en mijn kind is inmiddels bijna 7 maanden. heeft hij al die tijd te weinig gekregen, kan dit kwaad??
Op de verpakking staat 5 druppels tenzij het kindje zelden buiten komt / de moeder geheel gesluierd is / etc, dan 10 druppels. Toen mijn zoontje een maand ofzo was was er in het nieuws iets over dat een tekort op jonge leeftijd later doorwerkt, dat meer vitamine d op jonge leeftijd goede effecten heeft, ben alleen vergeten hoe of wat, maar vanaf dat moment zijn wij 10 druppels gaan geven.
De norm is inderdaad recent verhoogd. Op de nieuwe davitamon verpakkingen staat ook 10 druppels, voor alle kindjes. Maar er zijn natuurlijk nog 'oude' voorraden (niet over datum of zo) waar nog steeds 5 op staat, en 10 alleen voor kindjes met een donkere huid of die weinig buiten komen.