Hoi ik heb een vraagje of iemand deze maand of vorige maand nog met zijn of haar kindje is afgereisd naar egypte met een bijschrijving in het paspoort. De ambasade van egypte zegt dat het mag maar de gemeente waar ik woon niet. Nu zou ik de ambassade natuurlijk eigenlijk gewoon moeten geloven maar hoopte dat iemand hier op het forum mijn vraag ook zou kunnen beantwoorden! Ik ben weer terug van vakantie voor 26 juni 2012 (wanneer een bijschrijving niet meer geldig is). Ik hoor het heel graag van iemand! groetjes joyce
Je hebt grote kans dat ze je op schiphol al weigeren. Of de luchtvaartmaatschappij of de marechaussee. Je moet namelijk altijd rekening houden dat je later terug naar huis reist ivm ziekte of zo, en dan zou het niet meer geldig zijn. Ik zou het zelf persoonlijk niet durven. En volgens mij moet voor egypte je paspoort nog minimaal 3 maanden geldig zijn, en die geldigheid geldt ook voor je kindje, maar binnen die 3 maanden veranderen nu de regels, waardoor de 3 maanden regel voor jouw kindje niet meer geldt. Dus nieuw paspoort aanvragen voor je kindje.
Als je weer terug bent voordat de nieuwe regels in werking treden zou het gewoon moeten kunnen! Maar het gaat in dit geval niet om de Egyptische ambassade, want de regels zijn Nederlandse regels, het gaat er dus om of je in Nederland wordt doorgelaten bij de marechaussee (paspoortcontrole). In Egypte zal het geen probleem zijn. Ik zou even zien dat je vanuit de overheid antwoord krijgt.
Ik heb hier weleens met een vraag naartoe gebeld, had heel snel antwoord. En hierbij mag je er vanuit gaan dat je het juiste antwoord krijgt. Contact | Rijksoverheid.nl