Oeff, heel kort nachtje. Sliep na half 4 en 7 uur ging de wekker. Vandaag mijn vrije dag dus ik heb tijd om bij te tanken. Ik heb het "geluk" dat ik altijd en overal kan slapen. Maar wat is slim, kinderen naar school en nog even terug in bed of vanmiddag in het zonnetje even een tukkie ? Dilemma's na zo'n nachtje hahaha. Doe jij wel eens een powernap als je de mogelijkheid heb?
Toen we die nachten hadden kon ik niet gaan slapen. Hij sliep op mij door verborgen reflux. Ik zou aankijken, ben je zo meteen op zou ik terug kruipen. Niet moe genoeg dan vanmiddag al heb je kans dat je een verkreukeld gezicht hebt of op het verkeerde moment wakker moet worden en dan ben ik altijd zo beroerd. Als ik nu een korte nacht heb dan ga ik aan de koffie en neem ik smiddags een blikje cola. Savonds op tijd er in. Hoe kwam je aan zo'n nacht?
Nee niet random lang gaan bijslapen. Heeft geen nut. Ik zou dan rond lunch een powernap doen van 20 min (zet een wekker!) Is het meest effectief en heb je de rest van de dag ook wat aan! Hier ook al een aantal nachten geslapen van 1 tor 5..
Ik zou lekker je bed in kruipen zo en even bijslapen. Ga ik zo ook doen. Lekker 1.5 uur slapen. Heeeerlijk.
Zou ik ook lekker doen. Ik ben helaas heel vaak moe en doe dan rustig nog een dutje. Geen 1.5 uur, maar max 45 minuten (omdat ik anders vaak juist nog vermoeider ben).
Het duurt bij mij een eeuwigheid voordat ik slaap val, hoe moe ik ook ben. Een wekker zetten lukt dan ook niet want die kan ik niet zetten vanaf dat ik slaap. Ik doe nooit dutjes overdag Omdat ik dan nog veel vermoeider ben als ik wakker wordt.
Als ik overdag slaap, dan bij voorkeur zo lang dat mijn lijf uit zichzelf wakker wordt. Als ik een wekker zet word ik veel moeier wakker. Ik heb ‘s avonds nooit een probleem om in slaap te vallen.
Oh ik zou lekker weer terug kruipen. 1,5 uur, dan even douchen. Vanmiddag even met de kinderen een loopje maken, voor de frisse lucht, en dan vanavond op tijd naar bed.
Voor mij werkt het om in de ochtend wat te doen in huis, vroeg te lunchen en dan even van 1 tot 2 te slapen. Dan pak ik 1 cyclus en dat werkt het beste. Moet wel even op starten maar dan trek ik heb weer als de kids uit school komen en de avond spits. En dan duik ik tegen half 10 m’n bed in voor hopelijk een betere nacht.
Ik doe ook wel eens een tukje. Dan ben ik zo moe door een hoge bloedsuiker (diabetes) vooral s morgens last van. Maar merk altijd wel dat ik beroerder wakker word. Beter kan ik gewoon wat nuttigs gaan doen
Voor mij werkt op zo'n moment een ochtendwandeling maken zodat ik weer frisser wordt en na lunchtijd nog even gaan (bij)slapen.
Ja het is dan idd even pittig om wakker te worden, maar je bent verder over de dag wel meer waard. Echt hoor!
Volgens mij is het heel persoonlijk wat het beste werkt. Als ik overal en altijd zou kunnen slapen (helaas lukt dat me niet), dan zou ik lekker vanochtend terugkruipen en de wekker op 1,5/2 uur later zetten voor de zekerheid.
Als ik de mogelijkheid had na z’n korte nacht; zou ik in bed gaan liggen tot 13:00. En dan 13:00 sprintje door het huis trekken alles opruimen/ schoonmaken. 14:00 de kids ophalen van school. Maar die luxe heb ik helaas NOG niet. Lijkt me heerlijk. Of gewoon op de bank met een deken Netflixen.
Ik slaap al ruim 1.5 jaar met een lampje aan en echt minimaal 3x wakker door zoon. M'n oudste vroeg laatst snachts al wanneer slaap jij. Regelmatig in het weekend als vriend vrij is draai ik mij smorgens nog om voor een uurtje en merk nu dat als hij savonds thuiskomt ik later op de avond zo in slaap val op de bank. Op een gegeven moment breekt het slaapgebrek op. Komt misschien nu ook omdat ik laatst medicatie bij m'n blokkade heb gekregen en merk in m'n lijf dat het echt zooi is.
Ik doe regelmatig een powernap rond 13.00 tot 13.30. Heerlijk! Dan heb ik de rest van de dag weer frisse energie. Maar in jouw geval nu zou ik echt even terug je bed in gaan en tot een uur of 12 gaan slapen. En dan vanmiddag nog lekker luieren in de zon