ervaring ooglaseren interlase wavefront

Discussion in 'De lounge' started by mamagisa, Mar 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,397
    0
    0
    Hoi dames, ik ben op zoek naar mensen met ervaring die een interlase wavefront behandeling.
    Ik twijfel al heel lang mijn ogen laten laseren, maar twijfel enorm. Ik kom in aanmerking voor de wavefront behandeling. Nu is het zo dat ik op dit moment van verderaf slecht zie. Lezen gaat nu zonder bril prima.

Is het nu zo dat ik na het laseren niet meer kan lezen zonder bril op te zetten? Het lijkt me zo onhandig als je even op je horloge of telefoon wil kijken en daarvoor dan een bril op zou moeten zetten.

2. mamalap

mamalap Niet meer actief

Beste mamagisa,

Het "lees probleem" begint gemiddeld bij de 45 jaar sommige wat ouder sommige wat jonger.
    Ik neem aan dat je die leeftijd nog niet bereikt hebt?
    Ik weet dat sommige klinieken je op -0,25 of -0,50 houden zodat je dat nog iets langer uit kan stellen.
    Maar verder houdt mijn kennis daarin op.

Succes

3. Vig83

Vig83 Lid

Apr 2, 2013
    80
    3
    8
    In principe worden je ogen zo gecorrigeerd dat je 100% ziet net als met je bril dus. Neem aan dat je je bril ook gewoon op kan houden met lezen. Ik heb zelf ook een bril voor veraf en kan er ook gewoon mee lezen. Ik ga maandag laten testen of mijn ogen geschikt zijn voor laseren. Spannend!

4. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,397
    0
    0
    sorry ik vergeet erbij te vermelden dat dit niet voor mijzelf is. Ik heb van een vriendin dit stukje gekopieerd. Zij is 48. Hihi

5. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,397
    0
    0
    ze heeft nooit een bril gedragen overdag, omdat ze dit echt verschrikkelijk vind en lenzen kon ze niet verdragen. Nu kan ze dus zonder bril wel gewoon lezen. Maar is dat straks na het laseren ook nog zo of heeft ze dan plots wel een leesbril nodig? Dan verleg je het probleem toch eigenlijk alleen maar?

Nu ziet ze slecht van veraf, en goed van dichtbij, en na het laseren ziet ze dan goed van veraf maar slecht van dichtbij? Of klopt haar gedachte niet?

Spannend, bij welke kliniek ga je als ik vragen mag?

6. mamalap

mamalap Niet meer actief

ah ja dan komt het leesprobleem inderdaad om de hoek kijken.
    Tja dan zal ze inderdaad na laseren een leesbril nodig hebben.

Ik weet dat er nieuwe technieken zijn dat ze daar ook "iets" mee kunnen, maar dat moet geloof ik na zoveel jaar opnieuw. het fijne weet ik er niet van.

7. mamalap

mamalap Niet meer actief

ja dus in verband met de leeftijd klopt dit dus!

8. mamalap

mamalap Niet meer actief

9. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,397
    0
    0

Dank je, ik ga het door geven.

Heeft hier verder niemand ervaring met deze behandeling?

Share This Page