bijstand en toeslagen

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by elmokoekie, Jun 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elmokoekie

Apr 4, 2012
    67
    0
    0
    Hallo

ik ben een single mama van 2 jonge kinderen
    zit momenteel in de ww (verlof net afgelopen) en ben aan t solliciteren etc. echter als ik medio december geen nieuw werk heb dan moet ik in de bijstand
    ik hoop hier niet op en doe er alles aan om er uit te blijven maar wil wel wat dingen weten wat als....

stel ik kom in de bijstand:
    - wat is ongeveer netto inkomen per maand bijstand met 2 kk (1 van 3 en 1 van bijna 3 mnd nu) ik heb 934,- netto horen zeggen?!?
    - heb je recht op huurtoeslag, zorgtoeslag etc.
    - recht op kindgebonden budget?
    - recht op alleenstaande ouderkorting (en hoeveel?)
    en mag je bovenstaande houden of moet je dat inleveren aan de bijstand zeg maar?

ik heb eerder nl begrepen dat je alleen de 934 krijgt . recht op houd en rest niet meer krijgt / moet inleveren dan.... zou dat kloppen? wie heeft ervaring hierin???

2. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Je krijgt bij die 934,- nog een extra toeslag (ik weet niet hoe oud je bent), wordt dan totaal ongeveer 1.163,29 euro. Daar gaat nog vakantiegeld vanaf en alleenstaande ouderkorting.

Zorgtoeslag
    Huurtoeslag
    Kindgebonden budget

Dit mag je allemaal houden.

Als je geen grote schulden hebt, kun je er goed van leven.

Werk is er altijd wel te vinden, een baan behouden is moeilijk.

3. elmokoekie

Apr 4, 2012
    67
    0
    0
    dank je voor je reactie
    ik heb inmiddels idd nog wat uitgezocht en idd dan mag je toeslagen behouden bevhalve alleenstaande ouderkorting en evt de alimentatie (krijg ik niet trouwens)

en werk altijd wel te vinden blijkt tot nog toe vies tegen te vallen. ben goed opgeleid, maar kan niet onregelmatig werken ivm mijn 2 kinderen die ik dus alleen opvoed. daarnaast heb je toch een bepaald netto bedrag nodig wegens de vaste lasten. Maar ik ben druk zoekende hoor, meerdere brieven per week dus zou toch een keer moeten gaan lukken denk ik zo

ik ben trouwens 32 nu :p

4. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Enige tip die ik dan wil geven, wie weet heb je dat al, misschien niet.. maar zoek een goede gastouder! Bij mijn gastouder komen beiden kinderen al vanaf 3 maanden oud en het is echt hun 2e thuis.
    Op deze manier kan ik elke baan aannemen (ook onregelmatig) en ik heb in die 3 jaar tijd hooguit 1x 3mnd in de ww gezeten en verder verschillende banen gehad, nog nooit bijstand hoeven aanvragen, want dat wil ik persoonlijk echt niet.

Share This Page