Beauty and the beast?

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Kache, Apr 27, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Ik heb gezien dat de officiële kijkwijzer deze film voor 12 jaar en ouder heeft bestempeld, dus ik dacht vreselijk jammer, dan dus maar niet met mijn 8 jarige dochter.

Maar nu zie ik op FB allemaal mama's die hun 8 jarige dochters wel naar die film meenemen :rolleyes: en nu vraag ik me toch af...?

Is hij wellicht een beetje te streng beoordeeld of maken die mama's simpelweg die keuze :cool:?
    Wie heeft hem gezien?

2. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,044
    17,015
    113
    Ik ben met mijn zusje van 10 gegaan. Ze vond een aantal scenes (met de wolven en het 'gevecht' aan het einde van de film) toch best spannend. Ik zou zelf een 8-jarige niet meenemen, vond mijn zusje achteraf gezien echt op het randje van oud genoeg.

3. 1548

1548 Niet meer actief

Ik weet niet hoe jouw 8 jarige reageert op spannende dingen? Als ik naar mijn dochter van bijna 7 kijk dan vind ik hem voor haar niet geschikt (donkere/ spannende scenes, "het beest")

4. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

May 28, 2015
    328
    97
    28
    Female
    Het verhaal is exact hetzelfde als de tekenfilm. Maar doordat het echte beelden zijn, zijn bijvoorbeeld de wolven en het beest stukje enger.

Ik kan lastig beoordelen of je dochter daar aantoe is, maar het is sowieso een prachtige film

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben met mijn 11 jarige dochter geweest en sommige stukjes vond ze wel spannend maar niet dat ze er angstig van werd.
    Met 8 jaar zou ik het niet snel doen en dan liever thuis kijken in vertrouwde omgeving.
    Het is overigens wel echt een prachtige film.

6. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,812
    4,050
    113
    Ik ben met mijn 8 jarige geweest. Ze kon de tekenfilm al en heb uitgelegd dat dit mensen zijn die het naspelen. Normaal vind ze dingen redelijk snel eng. Ze heeft genoten van de film en is niet bang geweest.

7. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

Feb 11, 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Ik kijk hem met mijn dochter van 9 wel op dvd. lekker thuis. Het is niet heel spannend ofzo, maar de scenes met de wolven zijn inderdaad wel iets enger dan in de tekenfilm en daarbij is het geluid in de bios ook nog eens extra hard.

8. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,565
    601
    113
    Ik heb hem gisteren gezien, echt een prachtige film maar vind hem echt niet geschikt voor een acht jarige.

9. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Dank voor de input!
    Mijn dochter is niet zo'n held met spannende dingen en harde geluiden, dus dan zien we de film ooit wel een keertje thuis op de bank!
    De keuze is gevallen op de smurfen en ze heeft er zin in ;).

10. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Mijn 8jarige mag hem kijken zodra hij op dvd is. Ik vond hem net op het randje van wat ze normaal gesproken eng vind/aan kan, maar zo op een groot scherm en met harder geluid gewoon te indrukwekkend.

11. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Hmmm, wij wilden eigenlijk morgen gaan (7 jaar)

Maar hoeveel enger dan de tekenfilm is het eigenlijk? Op de voorstukjes vond ik het beest erg veel lijken op de getekende versie.

Tekenfilm hebben ze hier met 4 jaar gekeken, en vonden er niks engs aan, vandaar.

12. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Hier kun je de scène met de wolven zien (even door klikken via YouTube zelf voor deel 2 &3) dan heb je een beetje een idee

Share This Page