Heb ik recht op vakantiegeld in mei?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Enjoylife, 28 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Enjoylife

Enjoylife Niet meer actief

Hoi,

Ik heb even een vraag mbt vakantiegeld.

Ik ben nu ruim 14maanden uit de running door mijn zwangerschap&bevalling (tussendoor natuurlijk wel ook de 16wk verlof gehad)
    Maar nu is het zo dat er toch vakantiegeld is gestort door mijn werkgever terwijl ik dacht dat ik daar geen recht op had omdat dat al in het dagloon via het uwv zat verwerkt?
    Is het nu zo dat het uwv de uitkering incl vakantiegeld aan mijn werkgever overmaakt en dat zij dit achterhouden en in mei uitkeren of is er iets fout gegaan en moet ik het terugbetalen?

Hoor het graag,
    Groetjes.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Enjoylife,

UWV maakt de Ziektewet-uitkering (en het zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO)) inclusief vakantiegeld over aan je werkgever.
    Je werkgever verrekent de uitkering met je salaris en reserveert 8% vakantiegeld.
    Klanten die het de uitkering rechtstreeks van UWV ontvangen, ontvangen dit al inclusief de 8% vakantiegeld.

Je conclusie dat de werkgever dit vakantiegeld achterhoudt is dus juist.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Enjoylife

Enjoylife Niet meer actief

Bedankt voor de snelle reactie!

Nou super om te horen natuurlijk, had er niet op gerekend dus dat is een leuk cadeautje.

Groetjes

Deel Deze Pagina