Welke hond?

Discussie in 'De lounge' gestart door miekje80, 1 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Mijn man en ik zitten er hard over na te denken om een hond te nemen.
    Wij zoeken een ras dat goed overweg kan met kleine kinderen en een kat. Daarnaast moet de hond ook af en toe een dagdeel alleen thuis kunnen zijn.
    Daarnaast willen we niet een klein hondje zoals een Maltezer Leeuwtje maar ook weer niet een te grote hond, zeg maar een "tussen maatje".
    Wie weet welke rassen er voor ons in aanmerking komen?

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Van ales, van beagle tot bull terrier :)

3. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

ik heb zelf hele goede ervaringen met een vizsla.. is een hongaarse staanhond... hun hebbben een heeeeel mooi karakter... mooie en lieve honden..

4. Shady09

Shady09 Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.475
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster
    Almere
    Wij hebben een mix tussen een amerikaanse stafford en een bullterrier. Ze is heel lief met kinderen en wilt ook altijd met katten spelen n(maar die zijn het er meestal niet zo mee eens haha) Maar onze hond heeft heel veel energie dus je moet er wel veel en lang mee lopen. Ze kan idd ook alleen zijn als wij moeten werken

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    een sharpei

6. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Dat zijn er echt een hele hoop ;)
    Wil je er eentje die goed luisterd? kort haar? lang haar?
    waakse hond? allemans vriend? veel of weinig beweging?
    Korte neus? lange neus?
    Wil je een pup? herplaatser?

Ik weet niet of het mag, maar kijk anders even op deze link, daar zitten alleen maar mensen met honden, en die kunnen je misschien een goed advies geven:

www.hondenforum.nl

7. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Wij hebben een langharige teckel. Dat is dan wel een klein hondje maar ze denkt wel dat ze heel erg groot is :p

8. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Kan alleen maar zeggen bernersennen
    maar goed je zoekt een middenmootje en dat is een berner nou niet bepaalt

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Iedereen zegt dus iets anders, ik zou gewoon kijken wat jij een leuk ras vindt ;)

10. mica

mica Actief lid

13 apr 2008
    120
    0
    0
    ja zou een boek halen met rassen en dan kijken wat bij jou past wat karakter betreft, en of je aan de hoeveelheid beweging enz kan voldoen, vachtverzorging enz enz.

11. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Wij hebben een australische kelpie.. met een beetje border collie erdoor maar dit is niet zichtbaar..

12. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Wij hebben 2 beagle's ... Super honden en zijn echt geweldig bij kinderen :D Maaaaaaaaaaaaar.... Als je eventueel zou gaan voor een beagle dan zou ik heel goed laten informeren over het ras... (andere rassen natuurlijk ook) maar een beagle is echt een hond met een gebruiks aanwijzing.. (En ik zoek die 2 papiertjes nog steeds ;) ) ... En over een dag deel alleen wezen.. Onze oudste beagle kon toen ze alleen was net een uur alleen wezen.. Alles hebben wij eraan gedaan om haar te laten wennen aan het alleen zijn en niets lukte... Of nou een 2e beagle doet wonderen ;)..

Onze beagle's kunnen ook niet los in de woonkamer als ze alleen zijn ... Ze slopen alles (En dat doen niet alleen onze honden)... Los in het bos euhhh tja de ene beagle kan dat heel goed en de ander gaat jagen (zoals 1 van ons) dan sta je daar een uur te wachten met een lijn in je hand zonder hond die joelend door het bos gaat ;) Waarop je moet wachten wat als ze eenmaal een spoor hebben dan horen ze je helemaaaaaaaaaal niet!

Nu zullen sommige wel denken dat ik negatief ben over het ras ... Maar dit is absoluut niet zo... Regelmatig staat er een herplaatser op marktplaats om een of ander *piep* smoes ... Hou er ook rekening mee dat ze lekker druk zijn en veel beweging nodig hebben...

Succes met je keus

13. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn

Ik raad je aan om eens op de site van raad van beheer eens te bekijken: http://www.raadvanbeheer.nl/
    Daar staan alle rassen beschreven met erbij waar ze goed in zijn (oa met kinderen om kunnen etc)

Daarnaast is het thuis alleen kunnen laten een kwestie van de hond opvoeden/trainen. Dus dat zal met elk ras moeten kunnen.

Daarnaast zou je kunnen overwegen er een uit het asiel te nemen. Zijn doorgaans wat ouderen honden maar dan weet je wel meteen precies het karakter en of ze daadwerkelijk alleen kunnen zijn en met kinderen/andere honden/katten overweg kunnen.

Dan heb je ook nog: http://www.puppytest.nl/ Om te kijken wat t beste bij je past kwa wat je wilt en kunt en verwacht.

En ik raad je aan om als je een puppy neemt een puppy cursus te bezoeken. En te beseffen dat de cursus niet alleen voor de hond is maar ook om het baasje te trainen. En je dus de trainingen niet alleen op de cursus moet doen ;)

Succes!

14. manytroubles

manytroubles Actief lid

9 dec 2006
    357
    0
    0
    Wij zijn erg blij met onze kerry blue terrrier. Kan erg goed met kinderen overweg, is een mooi tussenmaatje en bijkomend voordeel is dat ze niet haren!
    Wij hebben ook een schotse terrier, maar die zijn wat meer op zichzelf, minder op anderen gericht.

Manytroubles

15. *LOL* ik vind ze zooooooooooo leuk :)

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Amerikaanse Stafford!
    Maar verdiep je goed in het ras (sowieso met elke hond)
    Ga op cursus met hem/haar (ook al is hij maar 15 cm hoog)

17. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    In ieder geval al bedankt voor deze reacties. Nu hebben wij in ieder geval weer wat extra ideeen opgedaan!
    Ik heb al bij een aantal asiels geinformeerd, maar daar hadden ze vooral honden die niet goed met kleine kinderen of katten overweg konden.

18. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Wij hebben een Amerikaanse stafford X Dogo Canario
    Maar heeft het uiterlijk en karakter van een staff
    Ze kan goed met kinderen en katten enz overweg ;)

en op internet zijn puppytesten te vinden ;)
    En ik zou boek kopen/lenen en kijken welke er het beste bij je past

Heel veel plezier met een hondje zoeken ;)

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier een jackrussel die echt een allemans vriend is
    en een sint bernard is ook een schat maar dat is niet echt een kleintje natuurlijk en je moet wel ruimte hebben

20. Mooni

Mooni Actief lid

12 okt 2007
    316
    0
    0
    Ik zou voor de Cavalier King Charles Spaniel gaan!

Deel Deze Pagina