Bijstand

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Malika1989, 2 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Hallo dames,

Ik zit in de bijstand, dus uitkering van de gemeente.

Nu gaat dat nu verder, ik krijg een kind.
    Wordt de bijstand hoger? Wat mij wel logisch lijkt?
    Kan ik ook nog wat krijgen van het gemeente, zoals geld voor de kinderkamer/kleding?

Daarnaast heb ik nog een studieplicht (ben 25), maar ik kan het as schooljaar (aug/sept) niet met school beginnen en kort daarna stoppen (in dec.)

PS: ik heb een man, maar die woont in het buitenland nog, hij heeft nog geen verblijfsvergunning, want ik heb geen vaste baan! :x

2. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    #2 godblessed, 2 jul 2014
    Laatst bewerkt: 2 jul 2014
    Las het verkeerd je krijgt alleenstaand ouder korting ,kingebonden budget en kinderbijslag.Hoeveel je extra krijgt met een kind is hier met studie financiering 500 euro uitkering zal wel wat lager liggen.Als goed is en je woont opjezelf krijg je rond de 996 euro intotaal . dat krijgt mijn vriendin namelijk met 2 kinderen en dan zonder belasting enzo meegerekend.Dus een aardig bedrag om van te leven

3. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    en een babypakket hangt van je gemeente af veel gemeente hebben dat afgeschaft zou je zelf hun moeten bellen of googlen of het in jouw gemeente nog wel is

4. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Allereerst gefeliciteerd!

Ik denk dat je vooral niet hoeft te rekenen op de gemeente, maar zou sowieso morgen meteen gaan bellen. Qua spullen zou ik vooral alvast gaan snuffelen op marktplaats, er zijn genoeg mensen die gratis spullen weggeven.
    Succes!

5. Leetje85

Leetje85 Actief lid

26 feb 2014
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk ook eens op stichtingbabyspullen.nl misschien heb je er wat aan.
    En voor spullen in je omgeving vragen of je spullen kan lenen of voor klein bedrag overnemen. Oproepje op facebook of iemand spullen over heeft? En specifieke dingen als kraamcadeau vragen. En natuurlijk alle aanbiedingen in de gaten houden...
    Succes!

6. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Allemaal hartelijk bedankt voor info.

7. dido84

dido84 Actief lid

22 nov 2013
    180
    0
    0
    uitkering is meestal rond de 1000 euro ongeveer. Verder doen de gemeentes super moeilijk om mee te helpen omdat ze zeggen dat het je eigen keuze is. en dat je dan zelf alles moet bekostigen. soms maken ze een uitzondering en dan krijg je een lening die je dus terug moet betalen.
    Verder kan je met school kijken wat er mogelijk is, ik heb namelijk mijn opleidingen gedaan terwijl ik zwanger was. Vaak kan je Doorwerken of daarna iets langer doorgaan.

en waarom zou j3 in december al moeten stoppen als je pas maart of april bent uitgerekend.?

8. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik vind het vreemd dat je financiële hulp vraagt/ verwacht omdat jullie een baby krijgen.. dat is toch jullie keuze geweest? als je zo veel geld gaat krijgen van de gemeente laat ik mijn man ook stoppen met werken. dan hebben we meer geld dan dat we nu hebben.

niks van afgunst hoor, gewoon een oprechte vraag. t lijkt mij dat je gewoon moet gaan werken, en je studie jaar ook af kunt maken. de meeste jaren kun je versneld doen. heb ik ook gedaan. 1 jaar in 7 maanden en de laatste maand was meer examens maken dan huiswerk/ examenportfolio maken.

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik snap ook niet zo goed waarom je niet eerst zorgt dat je zaakjes op orde zijn? Nu begin je aan een kind en is je eerst houding je hand op houden voor belastinggeld. Daar houd ik niet zo van. Je behoort je eigen verantwoordelijkheid te nemen, te zorgen voor een gedegen situatie en dan pas daar een kind aan toe te voegen. Realiseer je je wel dat jouw inkomen opgebracht moet worden door alle mensen die belasting betalen?
    En vind je dat terecht? Mankeer je iets waardoor je niet voor jezelf zou kunnen zorgen?

10. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL

Sorry maar ik ben het hier volledig mee eens!

11. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Ik heb niet gevraagd om nare comments waarom een kind. Dat is niet jullie zaak.
    Ik had een hele andere vraag gesteld.

En als jij werk hebt voor iemand die verzorgende deed, maar helaas door bezuinigen thuis zit, dan moet je je mond niet opentrekken. . Je weet mijn situatie niet. En geloof mij het zijn de nederlanders die juist veel thuis zitten en van de uitkeringen/belastingen genieten. ;)

Als je mijn vraag niet wil beantwoorden, mond dicht.

En voor degene die niet kunnen rekenen, ik ben in febr. uitgerekend.

12. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Ik weet natuurlijk niet waarom je in de bijstand zit en of je bewust gekozen hebt voor dit kindje, dus daar kan en ga ik niet over oordelen, maar zolang je man nog niet hier is (en zelfs daarna) zou ik proberen zoveel mogelijk onafhankelijk te zijn van de hulp van anderen.

Mss kun je de voor de komende tijd een baantje zoeken en een buffer aanleggen? En wat betreft school zou ik er alles aan doen om dit voort te zetten en af te maken, maar goed, ik lees niet dat je dat niet wil.
    Zelfredzaamheid is het beste wat je jezelf kan geven, maar nogmaals ik weet nl niet waarom je in de bijstand zit.

13. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Wij hebben op ons kind lang gewacht en nu is ie er opeens, terwijl wij de hoop al hadden opgegeven.. denk je dat ik het dan laat weghalen? Alsof ik graag in de bijstand zit? Ga niet oordelen als je iets niet weet.

14. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Ik denk dat er bijna geen een werknemer een zwangere vrouw aanneemt.

15. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Zie nu je bericht en vervelend dat je je baan kwijt bent, maar waarom zo fel? Geloof dat de reageerders het beste met je voor hebben hoor. Wie heeft het hier trouwens over Nederlanders en niet Nederlanders? En op welke cijfers baseer je die uitspraak? Niet relevant in dit topic toch?

16. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Tot 20 weken hoef je niet te vertellen dat je zwanger bent hoor, maar grote kans dat je contract niet wordt verlengd wanneer ze het wel horen, maar goed dan heb je wel wat extra geld.

17. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    met een studie verzorgende kun je ook in de supermarkt werken. ik heb tot 32 weken elke zaterdag auto's gewassen, verder was ik oppas en deed ik mn school ernaast.
    ik heb als Pw'er een 0 uren contract gehad, die heeft ook nog 16 weken zwangerschapsverlof betaald ( wel zelf voor gewerkt. weet niet meer hoe dat zat)

verder weet ik niet waar je vriend woont, maar als je een uitkering hebt lijkt het mij dat hij verlopig ook niet naar nl kan komen doordat je in de bijstand zit.

ik heb trouwens mn volledige babyuitzet gekocht en gescharreld via facebook en kringloopwinkels en rommelmarkten.

als je niet op nare reacties zit te wachten moet je of je verhaal duidelijk vertellen of de gemeente bellen. als je zoiets vraagt kun je dit soort dingen verwachten natuurlijk:)

18. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    jawel hoor.. gewoon je mond houden. pas na 20 weken vertellen. heb ik ook gedaan. ik leverde zo goed werk dat ze me wilde houden. na mn verlof is helaas mn locatie gesloten en ben ik tbm geworden omdat opvang meer zou kosten dan mijn salaris.

19. MissD

MissD Actief lid

2 jan 2012
    181
    0
    16
    NULL
    NULL
    je geeft aan dat je een man hebt, die zou dan ook kunnen bijdragen in de aanschaf van de spulletjes...?

20. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    "De Nederlanders" ... Want dat ben jij niet? Terwijl je maar wat graag teert op het belastinggeld van de inwoners van Nederland... tsjongejongejonge

Wat iemand hierboven zegt: ook met een opleiding tot verzorgende kun je achter een kassa zitten.

En wat iemand anders zegt: er is een vader, laat die maar geld overmaken, voordat je je hand ophoudt bij de gemeenschap.

Dit is gewoon een kwestie van principes: neem je je eigen verantwoordelijkheid? Doe je wat je zelf kunt? Of 'leun' je liever op de staat?

Ik ben hartstikke trots op Nederland en op ons vangnet voor mensen die dat nodig hebben. Maar ik word pislink van mensen die daar misbruik van maken en niet bijdragen naar wat zij kunnen. Want dat maakt het systeem onhoudbaar! Ik ken een moeder, gestudeerd, en die zegt doodleuk tegen haar dochter en mijn stiefdochter: "ja jongens, ik kán wel werken, maar dan krijg ik maar een paar honderd euro meer en moet ik de hele dag werken. Dus daar heb ik mooi geen zin in." En die mensen die wil ik niet helpen. Die moet een lesje leren!

Deel Deze Pagina