+1 Daarbij heb je ook nog een extra mondje erbij om te voeden als je wel een partner hebt of getrouwd bent. Dus ook meer energieverbruik, hogere verzekeringen, nog een zorgverzekering plus eigen risico, etc. etc. Als je dat allemaal bij elkaar telt dan ben je onderaan de streep meer kwijt en kun je minder sparen dan een bijstandmoeder.
Ik denk dat het helemaal niet zo moeilijk is om vanuit de gemeente speelgroepen op te zetten..waar dan bv 1 gediplomeerde kracht op staat. En de bijstandsmoeders met hun kinderen verplicht aan moeten deelnemen. Moeders samen met hun kinderen leren wat dmv vve. Of moeders die met hun kinderen wat liefdadigheids functies vervullen. Met wat oudjes uit het bejaardenhuis een wandelingetje maken..kopje thee drinken daar. Oudjes zijn gek op kleine kinderen en de verpleging wordt wat ondersteunt. Zo'n stage functie als wat de overheid voor handen had eerst dat vind ik waardeloos..dat ze post e.d. rond moeten gaan brengen, want dan wordt eerst de postbode ontslagen en moeten zij dat gaan doen. Dat idee vond ik nergens op slaan. Nog meer mensen in de ww. Maar zoals in mijn idee moet het altijd gericht zijn op samen met het kind. Moeders die zich maatschappelijk nuttig kunnen maken en kinderen die daar een hoop van leren. En voor de moeders waarvan de peuters al naar de psz gaan kunnen zij zich wellicht nuttig maken op een school,kdv, psz in de buurt. Er is meer dan genoeg schoonmaak, kopieer werk e.d. waarmee ze niet iemands baan inpikken. maar ja van zo'n idee komt niks met de regeringen die we nu hebben of de afgelopen jaren gehad hebben en wanneer we bijstandsmoeders blijven veroordelen.
Mee eens!!mensen die onder werktijd de hele tijd op facebook zitten en zo hun uren volkrijgen zijn er ook genoeg dus
Of speel o theken opzetten..die er in mijn ogen tegenwoordig te weinig zijn. Moeders draaien de uitleendiensten en de kinderen kunnen spelen. Ik ging vroeger altijd met mijn moeder mee toen zij als vrijwilligster in een speel o theek werkte
Klinkt reuze gezellig allemaal en lekker makkelijk. Maar nee hier ben ik in iedergeval geen voorstander van. Althans niet voor lang...tijdelijk misschien. De motivatie om een betaalde baan te gaan zoeken krijgen mensen anders niet snel... Daarnaast en de bijstand betalen en dan ook nog eens die extra kosten maken is niet reeel.
Ik heb die ervaring ook. Maaaaar mijn moeder werkte bewust niet. Het klinkt heerlijk hoor lijkt mij ook wel fijn zo lekker met mn kindje dat soort dingen doen en dan geld ontvangen van de overheid, maar daar hoeft de overheid naar mijn mening niet te in voorzien
Mijn idee is ook niet dat ze hiervan de motivatie krijgen om een betaalde baan te gaan zoeken...want zoals al 100 keer vermeld zijn die er gewoonweg niet voor iedereen. Dit is mijn plan icm met de sollicitatieontheffing tot een jaar of 4/5. En ik ben niet van de rekenkamer...maar dit is echt wel reeel als we een kleine investering doen en hier maatschappelijk zo veel voor terug krijgen. Ik denk dat de taakverlichting in veel zorgende beroepen ook zorgt voor minder uitval vanwege overspannenheid en burn outs. Daar win je dus weer een hoop geld. maar ik zie hoe jij denkt...net zoals sommige anderen hier...totaal rechtlijnig en niet voor rede vatbaar in mijn ogen. Net zoals onze grootste regeringspartij.
Rede vatbaar? Omdat ik het niet eens ben met jouw optiek? Ik vraag oprecht geïnteresseerd naar je plannen.. Maar goed. Ik zou ook liever meer thuis zijn maarja dat brood komt niet zomaar op de plank. Overigens vind ik mijn werk leuk en owja die baan is niet uit de lucht komen vallen, daar heb ik op gesolliciteerd. Als je al denkt ik krijg toch geen baan dan gaat het zeker niet lukken....maar goed mijn mening
Dat zou hartstikke leuk zijn! Ik heb zelf 6 jaar lang elke dinsdag en donderdagochtend in het buurthuis om de hoek peuterinstuif gedaan. Ik was dan de gediplomeerde en dan samen met nog 2 moeders. Eentje zat toevallig ook in de bijstand. We hadden dan ong 10 tot 15 kindjes. Helaas is dat 3,5 jaar geleden wegbezuinigd door de gemeente. We hebben nog ruim een jaar doorgegaan zonder subsidie maar op een gegeven moment houd het op. Vlak voordat mijn jongste geboren werd. Zon jammer! De peuterinstuif kostte 3,50 per maand, per ochtend. Dus 2 ochtenden 7 euro...Nu kan ik mijn jongste niet naar de crèche laten gaan omdat ik dat gewoon niet kan opbrengen. Daar heb ik soms wel eens hartzeer van hoor, dat ons crecheje weg is. Was echt een volwaardige creche en eens per maand kwam de verpleegkundige van het cb, om evt kinderen te bespreken die in aanmerking zouden komen voor VVE.
Voorlopige aanslag? Deze snap ik totaal niet in deze context.. Of bedoel je misschien het ouderschapsverlof korting? 1. Dat bestaat idd niet meer vanaf volgend jaar, 2. Dat krijg je niet, dat is een korting, wat betekent dat je een korting krijgt op de inkomstenbelasting wat je betaalt. Deze vrouwen 'kregen' niks van de staat, ze mochten alleen wat minder afdragen. Wat overigens ook verleden tijd is vanaf volgend jaar..
Jeetje wat een gestress hier zeg. Stress is niet te meten, de ene heeft een een bredere rug dan de ander, maar ik geloof wel dat iedere baan stress kan veroorzaken! Zeker ook vrijwilligerswerk hoor. Waarom zou je daar niet met deadlines te maken kunnen hebben voor die paar uurtjes??? Misschien levert het minder stress op omdat je op een bepaalde manier niet hard hoeft te presteren of zo, dan is de druk van de ketel en je er niet voor betaald krijgt, je minder schuldig hoeft te voelen en je makkelijker kunt zeggen dat je er dus mee stopt? Ik weet het ook niet. Genoeg hierover en stoppen met dat bekvechten. Iedereen mag zijn mening en visie geven, punt! Maar even terug on topic..... Ik vraag me af of je als bijstandsmoeder ook pensioen opbouwt? Anders heb je dus een flink gat. Iemand daar al eens aan gedacht?
Maar penseel, hoezo ben jij een alleenstaande moeder? Jij hebt een relatie met de vader van je kinderen.. Alleen woont hij ergens anders. Waar is zijn bijdrage aan jullie draagkracht?
Dat soort initiatieven zijn er al, en daar wordt door een hoop mensen heel negatief op gereageerd. De tegenprestatie. Wan het is blijkbaar belachelijk om mensen te "dwingen". Dus het is nooit goed...
Of het wordt gewoon niet (meer) mogelijk gemaakt..Zie mijn verhaaltje hiervoor. De gemeente trekt er de stekker uit. In onze gemeente zijn er toen in 1 jaar tijd 3 peuterinstuiven dicht gegaan. Het is niet altijd een kwestie van dat mensen niet willen (maar mensen willen dat wel graag zo zien), maar ook word het gewoon niet mogelijk gemaakt..
Nou ik was ook tegen de tegenprestatie zoals die werd voorgesteld, dat men betaalde krachten gaan vervangen. Zoals de postbode bv. Als dat de bijstandsmensen gaan doen worden de betaalde postbodes ontslagen en vragen er straks nog meer mensen een uitkering Ik heb het echt over ondersteunend en vrijwilligerswerk en het liefst icm met de kinderen.en dan vind ik dat er best dingen verplicht mogen worden. En ik vind dat het dan ook gezien moet worden als dat zij "werken" voor hun geld en het klaar moet zijn met dat denigrerende gedoe
Dat vraag ik mij ook al drie jaar af. Hij moest eerste wel alimentatie betalen, Door dat hij grote schulden heeft is hij terecht gekomen bij de schuldhulpverlening en hoeft hij geen alimentatie meer te betalen. Heb het toen wel uit gezocht zijn schulden en zijn draaglast was weg om alimentatie te betalen. Van een kale kip valt niet te plukken. Toen ik het nog wel kreeg kreeg ik geen vrijstelling voor belastingen en schoolkosten regelingen dan zat ik iets boven het bijstandsniveu die alimentatie werd toen wel mee gerekend met mijn inkomen. Wat natuurlijk logisch is. Ik heb idd een lat relatie met de vader van mijn kinderen.Heb ook nog nooit hier een geheim van gemaakt en heb ook heel vaak verteld hoe dat zo gekomen is( zijn gokproblemen zijn schulden ect ect) De kans dat hij ooit echt voor zijn kinderen zal gaan opdraaien financieel acht ik verder klein. Hoop wel dat hij van af volgend jaar van zijn schulden af is en ik dan weer alimentatie gaat ontvangen. Dan hoef ik ook weer wat minder van de ( staat te leven) Want zo voelt het voor mij ook als ik die alimentatie wel had gehad had ik niet die extra.s niet nu nodig gehad pff lastig uit te leggen en wil ook niet ondankbaar overkomen omdat ik het dan nu wel krijg. De toeslagen en kwijtschelding dan.
Heb je pb gestuurd. Het is best wel privé vind ik. Bovenstaand stukje laat ik wel staan. Voor wie verder vragen heeft pb kan altijd. Ik wil heel open zijn en ben het ook. Maar ik moet er toch rekening mee houden dat ik kinderen hebt. Ze hoeven er niet op aan gesproken te worden over wat ik hier schrijf. Dus wil je info kan het altijd. Maar iets meer achter gesloten deuren.
Mw kletskoek, uitkering is wel loon, namelijk loon uit vroegere dienstbetrekking heet het. Jij denkt echt dat je de wijsheid in pacht hebt en dat de wereld zo simpel in elkaar zit. Wacht maar totdat jou, je man of kinderen iets overkomt waar je niet om gevraagd hebt. De meeste mensen in de Wia hebben ook niet gevraagd om hun ziektesm handicaps of beperkingen.