Bijstandsmoeder krijgt netto ruim Eur 2000,- per maand!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Nikki88, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimuis

    minimuis Fanatiek lid

    17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Beetje kort door de bocht zoek je ff wat harder en luie mensen ik zit al meer dan een jaar thuis 22jaar me uit de naad gewerkt daarna afgedankt kan geen werk vinden op dit moment dus ik ben een lui mens fijn dat jij het zo simpel zie en nee ik heb geen vetpot mijn ww ligt meer dan 500euro onder mijn salaris wil ik aan het werk ja heel erg graag
     
  2. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Ze hebben denk ik wel gelijk als je vrijstellingen meeteld en gratis sporten etc vanuit de gemeente.
    Bijv zwemles per kind 40 per maand krijgen ze gratis via bijv stichting leergeld , ook schoolgeld krijgen ze vergoed) . Vrijstelling container, heffingen vanuit gemeente etc 200 per jaar? Vanuit gemeente een potje voor sport of abbo ( budget per persoon in huishouden meen 100 of 150 euro). Zo nog wat extraatjes wat je kan zien als inkomsten .

    Moeder die kei hard werkt heeft misschien max 1500 euro per maand. Geen vrijstelling, geen of minimale toeslagen en moet alles zelf betalen. Daarnaast extra kosten voor opvang
     
  3. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Je hoeft het niet zo fel op te vatten hoor. Ik vind het heel rot voor je dat je het zo zwaar hebt, ik zeg ook echt nergens dat het makkelijk of leuk is.
    Maar wat ik mij wel afvraag, waarom heb je in dat jaar dat je nu thuis zit nog geen werk gevonden? Er wordt tegenwoordig ontzettend veel om schoonmakers gevraagd (wit) en je kan ook bijna altijd via een uitzendbureau aan de slag.
     
  4. tikigo

    tikigo Bekend lid

    16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wauw en wij maar hard werken voor onze centjes!

    Belachelijk gewoon, gelijk aanscherpen die regels!
     
  5. MamaR

    MamaR Fanatiek lid

    4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    WW is iets heel anders. Daar heeft toch ook niemand het over?! Het gaat hier over bijstandsuitkeringen, snap niet dat je je zo aangevallen voelt.

    Verder ben ik vandaag stront chagrijnig dus het is, denk ik, niet handig als ik hier verder op reageer.. Ik vind in ieder geval dat de bijstand enorm naar beneden moet, of misschien zelfs wel moet verdwijnen en dat mensen maar moeten werken voor hun geld. Ja, inderdaad met uitzondering van...... voordat ik daar weer commentaar op krijg.
     
  6. Beepje

    Beepje Fanatiek lid

    14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Juist belachelijk dit. En hoe gaan ze dit oplossen?
    Regeltjes aanscherpen en er idd een tijdslimiet op zetten.
    Wat kunnen ze anders nog? Blijven spekken...?
     
  7. Logan

    Logan Niet meer actief

    Te belachelijk dit!! Kan hier gewoon kwaad om worden!! En wij maar werken en dit subsidiëren..
     
  8. minimuis

    minimuis Fanatiek lid

    17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Omdat ik misschien niet aangenomen omdat ze bang zijn dat ik als ik de kans krijg terug ga naar het werk wat ik deed dit omdat het beter betaal en omdat ik het veel leuker vind dan schoonmaken. En ja ik voelde me wel aangevallen jij heb het over iedereen die een uitkering heb ik krijg van het uwv niks anders te horen dan dat ik zo verschrikkelijk breed solliciteer dit wil al wat zeggen natuurlijk en doordat ik versleten nekwervels heb kan ik niet alles aanpakken of doen en schoonmaak werk is daarbij ook nog eens voor een bepaald aantal uren ik wil graag fulltime werken niet max 16 uur
     
  9. Aszz

    Aszz Niet meer actief


    Om hier even op in te haken, mij vader is 56 jaar en al 2,5 jaar werkloos.
    Hij heeft bijna 40 jaar voor dezelfde baas gewerkt en is zonder pardon op straat geschopt.
    Als zijn ww. na een jaar gestopt zou zijn, dan zouden mijn ouders hun huis waar ze keihard voor hebben geknokt moeten verkopen. Hij solliciteert zich een slag in de rondte, elke week gaan er 3 de deur uit ( ik doe hun administratie ).
    Gelukkig heeft hij vorige week 3 sollicitatie gesprekken gehad, en het is duimen dat daar wat uit komt. Je zou zeggen dat zoveel werkervaring en kennis met beide handen wordt aangepakt, maar helaas.
    Hij heeft gelukkig nog 2 jaar ww en hij merkt dat er eindelijk wat meer banen vrij komen. En de sector gaat realiseren dat goede werklui schaars worden.

    Ontopic, ik 'ken' 1 bijstandsmoeder en die heeft het echt alles behalve ruim.
    Maar als het artikel waar is, dan moet ik ook maar ophouden met werken en scheiden.... Haha, nee daar heb ik teveel trots voor. Ik werk graag voor mijn centen!
     
  10. penseel

    penseel Niet meer actief

    Klopt niet helemaal.

    Ik heb uwv ongeveer gelijk aan bijstandsniveau

    Loon 1060
    Huurtoeslag 220
    Zorgtoeslag 72
    Kindgebonden butget 150
    Terug gaven loonbelasting 70

    Wel kwijtschelding gemeentelijke bbelastingen schoolkosten regeling.

    Huur is 612
    Energie.gas140
    Dsw plus eigen risico 160
    Telefoon internet samen 100
    Schuld 80
    Verzekering inclusief begrafenis polis kinderen ik zelf 50
    Water 25
    Over blijf kosten algemeen school rond 50 per maand verdeeld over 12 maanden

    Zit op mobiel dit is even globaal wat ik krijg en wat er uit gaat. Vergeet vast nog iets.
     
  11. penseel

    penseel Niet meer actief

    PS hebt niet slecht zeker niet. Maar wilde globaal berekening geven kinderbijslag niet mee gerekend daar koop ik kleding van en schoenen jas. Sint cadeaus ouderbijdragen kinderbijslag.
     
  12. rums

    rums Niet meer actief

    Te triest dat werken dus eigenlijk niet loont en het dus de moeite waard is om maar gewoon thuis te gaan zitten.
     
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Tis ook onzin om te zeggen dat het alleen over bijstand gaan en niet over ww...wamt iemand waarvan zn ww uitkering afloopt (die tegenwoordig megamort is) dan volgt daarna bijstand. Dus over die "luie" mensen wordt ook gesproken en ik snap wel dat minimuis zich aangevallen voelt. Daarbij zoeken ze mega veel schoonmakers e.d. maar niet iedereen wordt zomaar aangenomen hoor. Ik vind dat er erg makkelijk over gepraat wordt.
     
  14. MamaR

    MamaR Fanatiek lid

    4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Nou Penseel, bijna 1600 euro waar je NIETS voor hoeft te doen vind ik ook al belachelijk! Ik werk daar (bijna) 32u per week voor.. En nee, ik heb geen kwijtschelding voor belastingen of weet ik veel wat.

    Overigens wil ik jou niet aanvallen maar jij geeft het nu toevallig even aan..
     
  15. Beepje

    Beepje Fanatiek lid

    14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ik denk niet dat ze je niet aannemen omdat ze bang zijn dat je terug gaat naar je oude werk. Dan zat je daar natuurlijk al, dus dat is een beetje raar. Dan hadden ze je op je oude werk al de kans gegeven.
     
  16. MamaR

    MamaR Fanatiek lid

    4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    En dat is ook meteen het probleem.. "er wordt te makkelijk over gepraat"... Nee, er wordt te makkelijk met uitkeringen gestrooid!
     
  17. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113

    Maar het feit is dat er gewoonweg niet genoeg banen zijn voor iedereen. Wat moet er dan met de mensen die eruit liggen en echt niks kunnen vinden...daar moet toch een vangnet voor zijn.
     
  18. Logan

    Logan Niet meer actief

    Ik eigenlijk ook. Verdien bij lange na geen 1600 euro...
     
  19. MamaR

    MamaR Fanatiek lid

    4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ja natuurlijk moet dat er zijn. Maar wie bepaald of iemand geen werk kan vinden? Iemand kan nog zo hard roepen dat hij/ zij zo graag wil werken maar dat is nog geen "bewijs".
     
  20. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    Ik zeg ook heel eerlijk ik heb bijna 1 jaar in de bijstand gezeten. Dit omdat ik na jaren werken en psychische problemen veel dingen moest verwerken. Ik had die tijd nodig om bij te komen. Ik kreeg toen rond de 1500 euro incl. toeslagen. Maar was erg blij dat ik daarna weer kon werken. Als ik fulltime werk waar ik nu werk verdien ik 300 minder dan de bijstand maar hopelijk hoef ik nooit meer de bijstand in. Vond het echt geen pretje ook al kreeg ik meer geld er mee :) Ik ben blij met wat ik nu heb en er veel gelukkiger mee :)
     

Deel Deze Pagina