Bijstandsmoeder krijgt netto ruim Eur 2000,- per maand!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Nikki88, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beepje

    Beepje Fanatiek lid

    14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Juist! En er zijn genoeg mensen die de boel flessen en misbruik maken van de uitkeringen.
     
  2. Sic

    Sic Bekend lid

    17 dec 2010
    777
    691
    93
    Er zijn ook genoeg mensen die de boel flessen bij belastingaangiftes of allerlei andere soorten van witteboordencriminaliteit ... gebeurt jammer genoeg overal. Vast ook bij mensen in de bijstand.

    Een gezin met 2 kinderen in een huurhuis waarvan slechts een ouder voor het minimumloon (fulltime) werkt krijgt ook zeer hoge bedragen aan toeslag. Dan kun je ook op ruim 600 Euro per maand netto rekenen. Mag een van deze twee ouders dan wel thuisblijven of moet deze ook gaan werken?

    Deze discussie zou meer moeten gaan over het toeslagensysteem en niet perse over een alleenstaande bijstandsmoeder ...

    Zelf gelukkig nog nooit gebruik hoeven te maken van een WW of bijstand, maar ben erg blij met de kinderopvangtoeslag, kinderbijslag en de hypotheekrenteaftrek ...
     
  3. penseel

    penseel Niet meer actief

    #43 penseel, 24 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 sep 2014
    Binnenkort dus vrijwilligers werk wat ik ga doen. Een echte baan is niet aan de oorder ga ik toch weer iets voor de samenleving doen. Plus luizen moeder. Ga in de oude raad en zal mij veel op gaan geven bij school doe op een andere manier dan iets.

    Een ding wil ik wel mee geven. Ik was liever 100 gezond met een baan dan afhankelijk zijn. En nee echt werken is GEEN optie. Al zou ik dat dol graag willen. Vaak genoeg uit gelegd wat ik mankeer. Dus ga dat niet weer uitleggen.

    Dat GEEN klinkt zo streng hoop wel in de toekomst steeds meer aan te kunnen en na een goede opbouw vrijwilligerswerk misschien aan een kleine baan te beginnen.
     
  4. Mamaatje81

    Mamaatje81 Fanatiek lid

    29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu snap ik ook waarom bijstand moeders niet zo hard lopen om werk te zoeken. Echt debiel dit!!
     
  5. MamaR

    MamaR Fanatiek lid

    4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Maar dat is ook het kromme! Het is toch schandalig dat iemand die bijstand krijgt gewoon meer geld heeft dan iemand die werkt?!
     
  6. Mamaatje81

    Mamaatje81 Fanatiek lid

    29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je een werkende partner hebt dan is het gewoon dikke neus voor je als de WW is afgelopen. Dan mag je dus wel naar het armenhuis. Je kan wat dat betreft nog beter samen in de bijstand. Levert netto meer op, zeker weten!
     
  7. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    En de PVDA maar roepen dat we meer aan de alleenstaande bijstandsmoeder moeten geven...

    Ik ken al te veel alleenstaande moeders die ontzettend veel toeslagen krijgen en ondertussen wel stiekem samenwonen. Walgelijk!
     
  8. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Pdff wat een gezeik zeg, ga dan ook lekker in de bijstand, per 1 januari wordt alles anders hoor
     
  9. adi

    adi Niet meer actief

    dat werd tijd ook!
     
  10. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Zo deden buren van ons van vroeger dit echt...

    Die zijn echt een paar keer uitelkaar gegaan om zo weer extra geld te krijgen...

    We vroegen ons wel eens af...waar doen ze het toch allemaal van...

    Dit was trouwens in de jaren 90 ( ik woonde nog thuis)
     
  11. Beepje

    Beepje Fanatiek lid

    14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ik ben benieuwd. Weet iemand wat de plannen dan zijn?
     
  12. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Oops ... Busted :D:D

    Maar het lijkt me een "zwaar" leven, je moet je constant van je eigen leugens bewust zijn ... Lucratief dat wel
     
  13. mnonc

    mnonc Fanatiek lid

    9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Het artikel is niet waar (althans als ik naar eigen situatie kijk)
    Door omstandigheden ook in de bijstand beland.
    Ik krijg netto aan bijstand rond de 950 (beheer mn eigen geld niet meer). Daarboven alleenstaande ouderkorting.
    Dan nog 85 kgb, 230 huurtoeslag en mn zorgtoeslag.
    Vrijstellingen wel maar psz bijvoorbeeld moet ik gewoon betalen hoor. Zwemmen betaal ik ook zelf. Bijzondere bijstand (kapotte wasmachine of zoals ik hele inrichting huis) moet ik gewoon in delen terug betalen. Word geloof ik iedere maand 50 euro ingehouden.
    Kinderbijslag tel ik niet mee want dat gaat echt naar schoenen en kleren.

    Van kindertoeslag en bijzondere kindertoeslag nog nooit gehoord??

    En ik heb krom moeten liggen hoor voor de bijstand ;) die krijg je tegenwoordig niet zomaar. het heeft 6 (!) maanden geduurd voor ie rond was en kreeg 'm alleen maar omdat ik instanties erop had gezet aangezien ik zonder inkomen thuisloos (of in de crisisopvang met dikke schuld extra) zou blijven.
     
  14. mnonc

    mnonc Fanatiek lid

    9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Zoals ik begrepen heb word de bijstand verlaagd naar een alleenstaande zonder kids. En de kgb word inkomensafhankelijk verhoogd met 3000 euro per jaar, hier profiteren de werkende ouders ook van. verschil is al met al 40 euro pm minder vergeleken met dit jaar geloof ik
     
  15. KimK

    KimK Niet meer actief

    Alleen betaal jij vast maar iets van 10-20€ voor psz en betaal ik er straks bijna 100€ voor....
     
  16. mnonc

    mnonc Fanatiek lid

    9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Nee hoor, 50 euro. En dat betaald iedereen hier, of je nou 10.000 euro verdient of 800.
     
  17. trotsemama12

    trotsemama12 Bekend lid

    17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Dit heeft toch helemaal niks met werken te maken :O
    Mijn vriend werkt zich helemaal kapot maar door zijn leeftijd hebben wij bruto 1350 inkomen! Wij hebben die toeslagen gewoon nodig. En dan kun je zeggen dat ik kan gaan werken maar ik hou daar niks van over, ook niet met de toeslag voor kdv, ook door mijn leeftijd! Wij zijn 19 en 20 trouwens.
     
  18. mnonc

    mnonc Fanatiek lid

    9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Wat ik mij afvraag van velen hier. Wat als een alleenstaande moeder werkt en ook 950 netto verdient in de maand? die heeft verder ook vrijstelling, volledige toeslagen, alleenstaande ouderkorting hoor.
     
  19. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Maar met een VVE indicatie ook. Dus om nu te reppen over alleen de bijstandsmoeders die goedkoop hun kids naar de psz kunnen laten gaan :(

    Ben wel van mening dat er iets moet veranderen, want een fulltime werkende voor een minimumloon kan gewoonweg niet minder 'krijgen': vind ik absurd. Zou ook beter gecontroleerd moeten worden, maar vooral strengere criteria aanzitten in mijn ogen. Wij hebben zelf gekeken hoe het zou lopen als mijn man werkeloos zou blijven en we daarna de bijstand in hadden gegaan: hadden we het dus ook veel rianter gehad in de bijstand als met zijn baan door al die extra's en kwijtscheldingen. Tja, dan moet je motivatie voor een baan, zelfredzaamheid en het niet willen profiteren wel erg groot zijn als het zonder al teveel moeite ook zo kan met die bijstandsuitkering.

    Zegt niet dat ik niet blij ben dat er toeslagen bestaan, want zonder hadden wij het mogelijk ook niet of heel moeilijk gered. En daar ben ik dankbaar voor, maar er moeten gewoon dingen anders.
     
  20. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ja inderdaad...

    Veel mensen vergeten dat er banen zijn ( en ook leeftijden) waarop je nog niet meteen een goed salaris hebt...

    Ik vind het jammer dat mensen zo kortzichtig kunnen zijn.

    Wij hebben ook tijden gekend dat ik studeerde en man werkte. Nog jong en net een baby. Ik was blij dat we toeslagen kregen want ook al werkte mijn man 40 uur het was onder modaal. Als je ergens begint dan is dat eerst nog zo.
     

Deel Deze Pagina