Bijstandsmoeder krijgt netto ruim Eur 2000,- per maand!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Nikki88, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Volgens mij waren ze er heel erg handig in.

    :D

    Hij bleef dan in het koophuis naast ons wonen...zij ging naar een huurhuisje...

    En dan zagen we haar nog regelmatig gezellig bij haar "ex" ;)
     
  2. KimK

    KimK Niet meer actief

    Ehm ja, alleen een VVE indicatie krijg je niet zomaar. Als je in de bijstand zit krijg je hier wel meteen dat je maar 12€ psz hoeft te betalen... En die moeders dumpen hun kinderen (van 2 dus) er dan ook 4 dagdelen, want 2 betalen = 4 halen;)
     
  3. trotsemama12

    trotsemama12 Bekend lid

    17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Klopt, jonge gezinnen moeten toch ook de kans krijgen om op te starten?!
     
  4. trotsemama12

    trotsemama12 Bekend lid

    17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Wij gaan trouwens ook maar 15 euro betalen bij psz hoor, hier gaat het gewoon per loon.
     
  5. honeyy

    honeyy VIP lid

    5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Mooi dat het gaat veranderen!

    Bijstand gaat niet moeilijk hoor! Wij hebben er gelukkig
    Maar 2 mnd ingezeten, maar omdat vriend het optijs heeft aangevraagd liep de ww & bijstand netjes in elkaar over..

    Vriendin krijgt met alle toeslagen etc etc 1750 euro! Ni heeft ze er nog een toesla bijgekregen omdat Ze 16 uur werkt.. Ze vind het wel best en solliciteert niet voor meer uur.. Ze heeft 2 jr volledig in bijstand gezeten.. En daar maar korting en nog meer korting..

    Nee mooi dat ze het gaan aanpassen.. Misschien dat dan meer moeders van hun kont afkomen!
     
  6. Spoiled

    Spoiled Niet meer actief

    :( Hoezo dumpen? Vind het zo naar klinken.

    On topic: vind het ook krom dat iemand in de bijstand meer krijgt dan een die werkt. Dit hadden ze allang moeten aanpakken.
     
  7. Beepje

    Beepje Fanatiek lid

    14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Maar ze hebben dan wel dubbele kosten van hypotheek en huur...
     
  8. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Uhm.. Een ouder die een andere geboorteland heeft? Een kind dat niet heel veel praat, maar wel ok? Kinderen uit 'achterstandsgezinnen'. Hier krijg je het echt heel snel. Onze middelste sprak op de psz niet, thuis wel gewoon prima (ok late prater, maar verder niets aan de hand): hup VVE indicatie. In plaats van €60,- voor twee dagdelen betalen we nu €28,- voor vier. Dus dat verschilt ook overal weer. Zoals ook aangegeven door een moeder hier die een bijstanduitkering had en gewoon evenveel betaalde als iemand met een inkomen 10x zo hoog (bij wijze van).
     
  9. Beepje

    Beepje Fanatiek lid

    14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Als je fulltime zou werken verdien je zelfs eur300 minder dan de bijstand.:$ Dan lijkt mij dat je te weinig verdient en misschien onder het minimumloon zit.
     
  10. evenstar

    evenstar VIP lid

    22 jan 2009
    9.809
    3
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Maar die betaalt belasting van betaalde arbeid (en niet belasting over inkomen dat van belastingsgeld betaald wordt, zeg maar), en verdient die 950 euro door te werken. EN heeft daarnaast een opvangrekening (ws. met heel hoge toeslag).

    Het is krom - tweeverdieners brengen al snel de helft van 1 van de inkomens naar de creche en komen voor geen enkele regeling of korting in aanmerking (ja, combinatiekorting... dat is nog een schrale troost).

    Ja, twee redelijk normale inkomens leveren netto op papier veel meer op (veel meer dan 2000 euro in ons geval), maar je huis is duurder, je opvang is (veeeel) duurder (veel minder toeslag, tot geen), je verzekering is duurder (geen toeslag), een veel groter deel van je salaris gaat naar de fiscus (percentueel EN absoluut). Dat voelt oneerlijk, zeker als je zulke berichten leest. Maar denk ik 'goh, dan ga ik ook maar in de bijstand'? Liever niet, zelfs de WW zou ik al vermijden als de pest omdat het een gat in mijn CV oplevert. (Krom genoeg gaan wij er financieel op vooruit als ik een tijdje in de WW zou raken na deze baan - want dan vervalt mijn recht op KOT na 3 maanden en heb ik die torenhoge rekening dus ook niet meer als ik de kinderen dus tijdelijk van de creche/bso haal.)
     
  11. honeyy

    honeyy VIP lid

    5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Psz had een vriendin van mij ook veel goedkoper!! 20 euro voor 4 dagdelen.. Terwijl ik er 45 voor 2 betaal.. Nog niet duur ho je hoort mij niet klagen maar net wat kimk Zegt lekker makkelijk! In de bijstand is het maar krijgen en krijgen kom op.
     
  12. ladys1987

    ladys1987 Fanatiek lid

    24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Tja wat moet ik hier over zeggen......sommige dingen zijn oneerlijk verdeeld! En de oudere maar creperen....
     
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.535
    113
    Goh die uitspraken als: "dan ga ik ook maar lekker in de bijstand begrijp ik echt niet" maar ik zal wel weer de enige zijn.
     
  14. Sic

    Sic Bekend lid

    17 dec 2010
    777
    691
    93
    Het hele systeem is ook gewoon dubbel. Als die alleenstaande bijstandsmoeder van 2 kinderen 4 dagen per week gaat werken en stel even dat haar 2 kinderen van onder de 4 jaar naar de opvang gaan, kost dit aan opvang zo 2300 Euro per maand. Een heel groot deel van deze opvang moet dan via de kinderopvangtoeslag worden betaald. Stel dat zij dan rond de 1100 netto (minimumloon) voor deze 4 dagen verdient, heeft zij nog steeds recht op bijna alle toeslagen die zij al kreeg toen zij nog in de Bijstand zat. De kosten voor de 'maatschappij/belastingbetaler' worden er dan niet minder op. Tuurlijk heeft de moeder dan wel werkervaring en gaan de kinderen naar de lagere school dan zullen de BSO kosten stukken lager worden. Grotere kans dat zij goed kan gaan meedraaien op de arbeidsmarkt en dus meer en meer bijdraagt. Lijkt me goed!

    Maar die eerste jaren nemen de kosten alleen maar toe ...

    En nogmaals ditzelfde geldt voor thuisblijfmoeders of vaders waarbij maar een van de ouders werkt en een minimumloonbaan heeft. Ook dan wordt zo 600 Euro per maand aan toeslag uitgekeerd. Dus het twee verdieners systeem wordt net zo goed voor lager opgeleiden in huurhuizen niet gestimuleerd ...

    Persoonlijk vind ik dat geen probleem, maar ik vind de discussie een beetje 'smal' wanneer het alleen gaat over de alleenstaande bijstandsmoeder ...

    Tuc ... ik begrijp die opmerkingen ook niet!
     
  15. Beepje

    Beepje Fanatiek lid

    14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Psz is dat de peuterspeelzaal?
    Of bedoelden jullie hiermee het kdv kinderdagopvang?
     
  16. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.535
    113
    Ben ook benieuwd hoeveel van degenen die hier (maar niet alleen in dit topic maar ook in het algemeen zo'n grote waffel over luie bijstandsmoeders hebben...en zelf een man als timmerman/ boekhouder of whatever hebben die even zwart bijklust. Ik hoop dat ze die nog veel harder aan gaan pakken.
     
  17. Kletskoek

    Kletskoek VIP lid

    7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Arbeidsloon (ook vaak loon, salaris, maandgeld of traktement) is de (meestal financiële) tegenprestatie voor arbeid. Loon wordt betaald door de werkgever aan de werknemer, die arbeid verricht voor de werkgever.

    Voor de duidelijkheid hé, jij ontvangt geen loon maar een uitkering.
     
  18. penseel

    penseel Niet meer actief

    Heb wia uitkering. Ik noem het loon. Het moet dan zijn loonuitkering? Werkgerelateerde uitkering toch. Het is geen bijstand.
     
  19. mumija

    mumija Niet meer actief


    Eeensch!!!!
     
  20. honeyy

    honeyy VIP lid

    5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak

    Nee ik ook niet! Moet er niet aan denken iedere maand maar mn handje op te moeten houden..
     

Deel Deze Pagina