Bijstandsmoeder krijgt netto ruim Eur 2000,- per maand!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Nikki88, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Ik niet ... Onze boekhouder is die bij vlak bij jou zit ;) en zelfs mijn werkster is wit ...

    Verder snap ik de op erking wel eigenlijk. Als je natuurlijk net zoveel krijgt van de overheid als wanneer je werkt, is dat natuurlijk wel heel erg zuur. En dan snap ik de opmerkingen wel degelijk
     
  2. Miss Appletree

    Miss Appletree VIP lid

    21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Wat ik niet goed begrijp is waarom de bijstandsmoeders hun kind 4 dagen in de week naar psz brengen? Ze hebben geen betaald werk, kunnen ze net zo goed voor hun kind zorgen. Daar kan toch een limiet op gezet worden hoe vaak de kinderen naar de psz brengen. Wil je meer dan twee ochtenden, dan betaal je maar het volle pond klaar.

    Ik hoor idd ook vaker en zie in mijn nabije omgeving ook bijstandsmoeders die het wel prima vinden. En dan hoor ik van een familielid dat ie zich uit de naad heeft gewerkt het hele jaar en dan blijkt dat ie € 50,- over het gehele jaar teveel had verdiend om in aanmerking te komen voor huurtoeslag. Hij zorgt ook voor de helft van de week voor zijn kind, maar de moeder strijkt de kinderbijslag op. Tja.....
     
  3. Niekepiek

    Niekepiek Niet meer actief

    Nee, lekker 40 uur in de week werken om minder te verdienen dan een bijstandsuitkering;).
    Kan mij het schelen dat sommige mensen wat zwart bijwerken, ik vind het alleen kwalijk worden als men daarbij een uitkering heeft en dus misbruik maakt van anderen.
     
  4. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Nog steeds een uitkering, ook niet werkgerelateerd.

    Loon is een beloning van werken. 1 uur werken staat gelijk aan een geldelijke beloning ... Je loon dus
     
  5. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    En waarom bewuste thuisblijfmoeders dan wel? Ik denk dat je het punt van een psz mist.. Dat is voorschoolse educatie, leren omgaan met een andere omgeving, meer schools, leeftijdsgenootjes etc: niet een paar uur een ander die even voor je kind zorgt.
     
  6. Kletskoek

    Kletskoek VIP lid

    7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Daar gaat het meestal al mis. Men denkt dat het een salaris is, of loon. Noemen het ook zo. Het is een gunst! Waar andere kei hard voor moeten werken. Je krijgt gewoon een uitkering en geen loon.
     
  7. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Mijn man is nu ruim 3 jaar werkloos. Hij solliciteert wel degelijk regelmatig, laatst kreeg hij een afwijzingsbrief. Hij was 1 van de 400! sollicitanten. En dat was voor een functie met meer uren, evenveel verantwoordelijkheden, maar significant minder loon dan hij voorheen kreeg. Het is dus momenteel gewoon niet waar dat je altijd wel een baan kunt krijgen.

    Ik werk 32uur. En verdien dus blijkbaar minder dan een alleenstaande bijstandsmoeder. Waar ik dan moeite mee heb is dat er allerlei regelingen zijn waardoor mensen korting op sport en belastingen kunnen krijgen, terwijl mijn kind momenteel niet op zwemles kan omdat ik even niet weet hoe ik dat zou moeten betalen. Een klasgenootje van mijn zoon zot gratis op zwemles. Zijn moeder werkt zwart bij de kapster, zijn vader rijdt een stuk luxere auto dan wij. Hoe komen zij dan aan die korting?

    Het klotige is dat de goeden weer onder de kwaden lijden. Er zijn genoeg bijstandsmoeders die het wel zwaar hebben en hun best doen om aan werk te komen en deze worden nu weer aangesproken op de acties anderen.
     
  8. mommy1983

    mommy1983 VIP lid

    30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik snap best wat jullie bedoelen hoor maar soms weet je de verhalen niet die er achter zitten. Jullie scheren alle bijstandsmoeders over 1 kam dat lijkt me heel vervelend voor degene die het hard nodig hebben omdat hun man bv hen heeft verlaten of noem maar op.
    Het is maar goed dat er een vangnet is.
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113

    Whaha nou iig een legale boekhouder;)

    Wat ik meer bedoel is dat ik niet zo rondkijk naar hoe goed of slecht anderen het wel niet hebben..maar tevreden ben met ons leven. Kijk als ik het belachelijk vind dat een directeur van een multinational zo veel verdient..dan had ik het zelf maar moeten worden. Ik denk als je echt gelooft dat je het slechter hebt dan iemand anders dan moet je aan je eigen situatie iets veranderen. En ik zou zelf absoluut niet in de bijstand willen zitten...al is het alleen maar omdat je zo met de nek aangekeken wordt. Voor echt niet iedereen is het lang leve de lol.

    Ik ben een beetje anti dat gevit op een ander. Nu zijn het niet de buitenlanders die het gedaan hebben maar weer eens de bijstandsmoeders.
     
  10. trotsemama12

    trotsemama12 Bekend lid

    17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Dit! Mijn zoontje is gek op andere kinderen en nieuwe dingen leren. Ik baal er puur voor hem voor dat hij tot juli moet wachten voor hij naar de psz mag. Als ik hem weg had willen brengen zodat ie verzorgd wordt door een ander, had ik als bewuste thuisblijfmoeder, hem wel naar het kdv gebracht.
     
  11. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    Nee hoor. Die 1500 is netto wat ik toen kreeg. Wel incl. toeslagen. 1400 is bruto minimum maandloon he :) Ik krijg als ik 40 uur werk iets meer dan 1200 netto.
     
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Maar zo'n opmerking bv...voel je jezelf dan beter als je die maakt??
     
  13. honeyy

    honeyy VIP lid

    5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Waarschijnlijk niet, maar het is wel de waarheid..
    Om over jou opmerking van zwart werk terug te komen, dan zeg je toch noet ik heb 150 euro extra loon.. ;)
     
  14. Sic

    Sic Bekend lid

    17 dec 2010
    777
    691
    93
    Daar gaat t helemaal niet mis. Een onderdeel van de WIA is een loongerelateerde uitkering. Deze is gebaseerd ol je arbeidsverleden net zoals je WW. Hier is dus jaren premie voor betaald en als jij werkt (of als zelfstandige jezelf hiervoor verzekerd) dan bouw je dit recht ook op.

    Iemand zo aanvallen vind ik nogal onnodig.
     
  15. honeyy

    honeyy VIP lid

    5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Dan is het toch nog geen loon? Je doet er niks voor!
     
  16. Kletskoek

    Kletskoek VIP lid

    7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Nee hoor, maar het is gewoon de waarheid. Ik ontvang loon, waar ik kei hard voor werk. Voor ruim 24 uur waar ik net €1200 mee verdien. Ja verdien, want daar verricht ik werkzaamheden voor. Een uitkering krijg je, een gunst die ze je verlenen. Hier moeten ze kei hard op gaan bezuinigen, want bepaalde dingen zijn zo krom geregeld!
     
  17. Kletskoek

    Kletskoek VIP lid

    7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik val niemand aan. Het is geen loon, punt! Ik corrigeer haar alleen.
     
  18. Sic

    Sic Bekend lid

    17 dec 2010
    777
    691
    93
    Nee, je hoeft er alleen maar minimaal 2 jaar ziek voor te zijn en net zoals bij de WW rechten/arbeidsverleden op te bouwen. Elke werkende bouwt dit op. Maar een aantal hier zouden hun ww of wia zeker terugstorten?
     
  19. honeyy

    honeyy VIP lid

    5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Daar gaat het toch niet om? Je doet niks voor je inkomen dus kan je het toch ook geen loon noemen? Het is je inkomen maar gen loon
     
  20. honeyy

    honeyy VIP lid

    5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Het gaat er niet om dat ze het krijgt, maar dat het loon genoemt word.. Want dat is het niet
     

Deel Deze Pagina