Bijstandstrekkers komen weg met weigeren werk

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 16 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Natuurlijk is dat niet leuk, maar wel begrijpelijk. Mijn vriend moet soms ook 1,5 uur reizen naar zn werk. Hij moet daarvoor om half 5 opstaan en heeft daar soms ook de pest in.
    Maar hij is wel blij dat hij na 1,5 jaar werkeloos geweest te zijn eindelijk een baan had. Hij werkt er nu een jaar en heeft al allerlei mogelijkheden om te groeien aan geboden gekregen.
    Je moet er soms wat voor over hebben. Ik zie mn vriend ook niet veel door de week en vindt dat ook niet altijd leuk, maar ben wel blij dat hij werk heeft.

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Fijn te lezen dat je vriend weer werk heeft. Maar jullie zijn samen, jij kunt dus voor jullie zoon zorgen. Niet iedereen heeft die luxe.

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Nee dat klopt, maar ik werk ook gewoon hoor;)

Als ik alleen zou zijn zou ik het ook niet leuk vinden om 1,5 uur te moeten reizen, maar ja soms heb je gewoon geen keuze en moet je wat inleveren om er uiteindelijk iets moois voor terug te krijgen.
    See the bigger picture! Hoe moeilijk dat op sommige momenten ook kan zijn.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar hoe moeilijk is dat lijkt mij.

Hier ook een vrouwtje met 3 kleine kindjes, gaat om half 7 de deur uit en komt half 7 in de avond weer thuis, werkt 4 dagen in de week en moet nog aangevuld worden door de bijstand.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Waar gaat ze dan heen met die kinderen?

6.30 is te vroeg voor opvang toch?

6. knap

knap Niet meer actief

Misschien van af 6.30 van af huis en dan reistijd. Misschien moet ze wel z.n uur rijden naar kdv en werk. Dan is het rond 7.30 en sommige kdv zijn dan wel open.

Sommige beseffen echt werkelijk waar niet wat het betekend om een alleen staande moeder te zijn. Alleen echt alles alleen doen.

Niet de luxe van een oppas oma of iets dergelijks als de kinderen ziek zijn ze verpicht is thuis te blijven omdat er niemand anders is om die kinderen op te vangen.

Deze moeder zouden het van mij juist makkelijker mogen krijgen in de bijstand. Van af een uur of 9 in de ochtend werken tot 5 en daarna gewoon naar je kindjes niet te veel druk op die moeder leggen.

En als de kinderen ziek zijn het geen probleem is als ze werkt iets makkelijker te kunnen zorgen.

Maar nee zo werkt het echt niet in het leven.

en wie denkt dat 1300 euro makkelijk is om mee rond te komen exclusief de toeslagen heeft het gewoon zo ontzettend mis.

Hier geen bijstand maar wia voor een alleenstaande moeder. Mensen ben blij dat ik me kinderen net kan geven wat een kind nodig heeft.

Groente fruit een vakantietje opvakantieveilingen nemen zo goedkoop mogelijk. Ach weet je wat laat ook maar sommige zullen het echt nooit snappen tot ze er zelf mee te maken krijgen.

Dan piepen sommige anders echt.

7. onzekerbloempje

onzekerbloempje Niet meer actief

ik heb ook een uitkering,maar omdat er mensen zijn in nederland die de boel flessen,wordt ik door mijn omgeving aan gekeken alsof ik een uitzuiger ben.
    doet me vaak pijn,ik heb er niet voor gekozen om ziek te zijn.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Dan is het toch geen bijstandsuitkering?

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    ww is wat anders dan de bijstand. En het is niet vreemd dat een baan minder is dan je ww, want je ww is een percentage van je vorige salaris. Dus dan heb je daarna een baan genomen, die beduidend minder verdiende dan je vorige baan.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Je weet ook niet waar dat geld vandaan komt. Als d'r ex een heel goed salaris heeft, is de partner(ex) alimentatie en kindalimentatie ook veel hoger. En misschien krijgt ze veel financiële steun van ouders of zo.

11. onzekerbloempje

onzekerbloempje Niet meer actief

nee ik heb uwv,mijn man wordt aangevuld tot minimum.
    maar maakt niks uit welke uitkering je hebt,mensen kletsen toch wel slecht over je.
    groetjes

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    En dat is ook logisch, dat die naar de cijfertjes kijken, want die moeten ook uitvogelen waar het geld allemaal vandaan komt, wat nodig is om ons mooie sociale stelsel overeind te houden. En als dus die miljarden die de bijstand en de ww ons kosten een STUK lager kunnen, alleen door mensen die dus WEL op hun luie reet zitten en te beroerd zijn werk aan te nemen (dus niet de mensen die wel proberen, maar niks kunnen vinden) aan het werk te krijgen, zodat ze voor zichzelf kunnen zorgen i.p.v. te teren op staatsgeld, dan kan er héél veel geld naar andere dingen, zoals zorg en onderwijs en weet ik welke dingen nog meer, waar nu ook te veel op bezuinigd wordt, omdat er gewoon te weinig geld is.

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Uh ja... maar dan haal je ook de Telegraaf aan ;)
    De goeien moeten ook niet onder de kwaaien lijden... Vandaar ook, dat er gezegd wordt dat de gemeente strenger moet controleren. Zonder controle kun je het kaf ook niet van het koren scheiden.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Vervelend hoor... :(

Je kiest er inderdaad niet voor om ziek te worden.

15. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Klopt, ik merk dat zelf ook helaas :(

Verder is het allemaal erg zwart wit wat er op tv verteld word, en klopt dat vaak niet of niet helemaal. Hier krijg je tweestrijd van in de maatschappij.

16. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik maak de andere kant mee hoor, mijn zusje werd wel degelijk geminderd op haar bijstandsuitkering en uiteindelijk gewoon eruit gegooid omdat ze niet solliciteerde

Een kennis doet er alles aan om een baan te krijgen en moet stevast elke sollicitatie laten zien anders krijgt hij minder.

Niet alles is zo zwart/wit
    Ja je hebt mensen die dikke auto's onder hun kont hebben en mooi huis en niet werken en psies zo weten te lullen dat ze elk potje krijgen wat er is maar dat geld niet voor iedereen.

En ik loop er ook tegenaan hoor, ik ben ziek en krijg wia uitkering, wat absoluut geen vetpot is, ik kom er samen met mijn man maar net uit dat we alles kunnen betalen en kunnen eten en we krijgen nergens iets extra's van uit potjes maar schreef aangekeken wordt je toch wel
    Ik wil werken! maar helaas is het nog geen optie:(

17. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    heb zelf ook in de bijstand gezeten nou ik had het gewoon ruim hoor beter dan dat ik nu heb maar dat hangt ook van je vaste lasten af natuurlijk

wat ik me afvraag he hoe kom je erachter dat iemand bijstand oontvangt of niet?

18. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Misschien moeten ze eens een keer dat loon per leeftijd afschaffen! :x

Ik wil verdorie zo graag werken! Zit thuis zonder uitkering. Ik had eigenlijk nog recht op 2 maanden WW na de geboorte van ons zoontje, maar dat was ik gewoon helemaal vergeten, echt zo stom!
    We zitten echt krap met geld en ik heb daar zoveel stress door.. :(

Als ik op een baantje in de winkel solliciteer wijzen ze me al meteen af, waarschijnlijk omdat ik te duur ben (ik ben 23!!!)
    Echt zo'n achterlijk systeem in Nederland. :( Zit zo hard te twijfelen of gewoon terug te gaan naar België

19. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Ik wilde net zeggen! Mijn vriend begint dan gelukkig vaak wat later omdat hij leraar is maar hij moet ook 1,5 uur reizen en moet vaak overwerken omdat hij niet om 5 uur naar huis kan omdat ie anders 3 uur in de file staat. Dus dat het UWV 1,5 uur reistijd rekent vind ik niet meer dan normaal.

Overigens moet ik me hier niet mee bemoeien want ik zit zelf in de WAO en ontvang ook allerlei toeslagen net zoals de bijstand. Trouwens niet genoeg om op vakantie te gaan en dat soort dingen ;)

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Tja dan kindje maar naar de opvang;).
    Ik moet ook werken zodat wij als gezin rond kunnen komen, dus heb ook niet de luxe om thuis te blijven bij de kinderen. Wie weet buffysummer ook niet. Dus waarom zou een alleenstaande moeder wel dat recht moeten hebben?

Maar OT ken helaas ook wel een paar die altijd maar onder werken uit komen, aanpakken die mensen!

Deel Deze Pagina