Ziek na zwangerschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Lady85, 3 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady85

Lady85 Actief lid

8 apr 2011
    102
    0
    0
    Reisadvisuese
    haarlem
    Hi,
    ik ben vorige week ziek gemeld op mijn werk.
    Dat was de eerste dag dat ik weer moest werken.. na 4 weken vakantie daarvoor verlof.
    Nu krijg ik een brief van uwv dat ze mijn ziekte wet gaan beoordelen.
    Hoe gaan zij dit doen? Krijg ik een gesprek? En waarvoor uwv en niet de arbo gewoon? Kan het zijn dat ik niet 100 procent uitbetaald krijg?
    Op mijn werk hebben ze aan gegeven ga leuke dingen doen.
    In de brief staat blijf thuis op werkdagen.
    Hoe zit dit?
    Mvg

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Lady85,

Wat vervelend dat je ziek bent.

Bij ziekmeldingen ten gevolge van zwangerschap- en bevalling word je door de werkgever ziek gemeld bij UWV. De werkgever betaalt je dan door en wij betalen de werkgever.

Je wordt gebeld door de medewerker verzuimbeheersing met hem/haar bespreek je dan de situatie en worden er verder afspraken gemaakt. Op het moment dat er contact is geweest hoef je niet meer tot 18:00 uur thuis te blijven.

De vraag of je 100% wordt doorbetaald door de werkgever is een vraag voor de werkgever.
    De hoogte van de ziektewet uitkering ten gevolge van zwangerschap- en bevalling is 100% van je dagloon.
    Meer informatie: Mijn werknemer is ziek: Ziektewet-uitkering - UWV - Voor Werkgevers.

Ik wens je een spoedig herstel.

Met vriendelijke groet,

Viktoria
    UWV Webcareteam

Deel Deze Pagina