Werkuren teruggebracht tijdens verlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Mystiek, 1 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Beste UWV webcareteam,

Ik heb een vraag over de WAZO en een verandering in mijn werksituatie. Ik werk op dit moment, en tot mijn verlof midden december ongeveer 0,9 fte. Van deze 0,9 fte is rond de 0,7 fte op projectbasis (onderzoek extern gefinancierd bij een universiteit) en 0,2 fte vanuit interne fondsen (dan werk ik als docent). Dit is bij dezelfde werkgever. Eind december stoppen echter de fondsen voor de 0,7 onderzoekstijd, en houd ik dus 0,2 fte over. Midden in mijn verlof. Ik kan natuurlijk realistisch gezien niet per januari aanvullende werkzaamheden aannemen. Heb ik dan wel recht op de vergoeding behorende bij de 0,9 fte die ik tot op dat moment gewerkt heb? Let op: mijn contract stopt niet, maar wordt alleen teruggebracht naar 0,2 fte.

Bij voorbaat dank voor de hulp.

Mvg,
    Mystiek

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Mystiek.

Je geeft aan dat tijdens het zwangerschapsverlof je contract teruggaat in uren omdat een gedeelte van je werkzaamheden afloopt.

UWV blijft de volledige uitkering aan je werkgever overmaken en de werkgever kan het volledige bedrag aan je overmaken.

Als je verlof is afgelopen en je hebt nog geen aanvullend werk gevonden, dan kan je een (gedeeltelijke) WW-uitkering aanvragen.

Actuele informatie over de voorwaarden voor een WW-uitkering vind je hier.

Een fijne zwangerschap verder.

Yvonne
    UWV Webcare Team

3. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Bedankt!

Deel Deze Pagina