Wia wazo zw

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Monicah, 10 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monicah

Monicah Lid

27 dec 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een wia uitkering toegekent gekregen voor ik een wazo uitkering kreeg. Een medewerkster van het uwv gaf in een gesprek aan dat ik na de wazo niks hoefde te doen en dat mijn wia gewoon zou doorlopen.

Nu is het zo dat mijn zw uitkering hoger is dan de wia en dus keren ze ziektewet uit en geen wia.. ben ik pas achter gekomen. Mijn wazo is sinds 20 okt verlopen. Ik heb doordat ik geen geld meer ontving rond 1 nov. Contact opgenomen en ze zeiden dat ik had moeten doorgeven dat ik nog ziek was na mijn wazo uitkering. Wat ik niet begrijp omdat ik een wia uitkering heb. Nu hebben ze mij ingekort. Kan dat?

Ik snap niet waar ik wel of geen recht op heb omdat het erg verwarrend is dat ik zw krijg in plaats van wia. En ik vind dat ik erg misleid ben, omdat mij verteld is niks te hoeven doen. Want is kleine moeite om 20 okt de telefoon op te pakken en weer ziekmelden. Dus om voor zoiets mij te gaan inkorten vind ik wel heel erg.

Kunnen jullie dit wel doen? Wat kan ik hier tegen doen?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Monicah,

Als ik het goed begrijp had je zowel een WIA als een Ziektewet-uitkering toen je met zwangerschapsverlof ging. Je vraagt je af of alles nu, na je verlof, wel goed gaat. Dit aangezien je al even geen betaling hebt ontvangen.

Als je na je verlof nog steeds (of weer) ziek bent, dan is het belangrijk jezelf weer ziek te melden bij UWV. Ook als daarnaast een WIA-uitlering loopt. Erg jammer dat je daar niet van op de hoogte was, daar ben ik het mee eens.

Als je overleg wilt over het inkorten van jouw uitkering, dan kan je het beste bellen met onze klantenservice. Mijn collega kan je dan aan de hand van jouw dossiergegevens vertellen hoe dit in elkaar zit.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcareteam

Deel Deze Pagina