Nou ben ik net van de trap gevallen, van boven naar beneden, op zich valt het allemaal wel mee. Het enige is dat mijn dikke teen pijn doet, ik kan hem gewoon naar beneden bewegen maar niet naar boven. Ook ben ik zwanger dus toch moest ik maar even langskomen. Op zich goed natuurlijk dat ze het voor de zekerheid willen checken, maar de hap is hier 20 minuten vandaan en de weg is echt bijna niet begaanbaar hier.... Mijn man komt net thuis uit een nachtdienst, die moet dan mee, ik moet mijn zoontje van 1 inladen... pfffff Ik twijfel of ik wel moet gaan.
Jeetje wat schrikken voor jezelf ook lijkt me! Ik zou wel langsgaan, voor de zekerheid. Gewoon rustig aan (glijdend) over de weg. Succes!
Is er geen ziekenhuis dichterbij of makkelijker berijkbaar. Dan miss met hap overleggen of je daarheen kan ivm de situatie en voordat je dr alsnog heenmoet voor een foto van je teen. Vervelend dat je bent gevallen, helemaal van boven naar beneden doodeng! Beterschap en hopelijk is dr niks ergs.
Het was inderdaad even schrikken, ik gleed al bij de bovenste tree uit. Maar ja, nu ben ik qua vallen wel wat gewend, dus ben er vrij nuchter over. Ik vond het zelf niet persé nodig om naar de hap te gaan, maar misschien toch maar het beste. Mijn teen is niet echt beweeglijk. Verder heb ik alleen wat schafwonden op mijn rug, daarom denk ik dat de zwangerschap er niet onder geleden heeft. Helaas is er geen ziekenhuis dichterbij.
Ook al is je teen gebroken, daar gaan ze niks aan doen. Je zwangerschap is nog heel pril, je babietje zit goed opgeborgen in je baarmoeder (achter je schaambot) in een flinke laag vruchtwater, dus daar gebeurt niet zomaar iets mee. Als ik naar de situatie hier kijk (er is echt een flink pak sneeuw gevallen) dan bleef ik thuis, voor er nog meer ongelukken gebeuren. Dan kun je morgen alsnog even bij de verloskundige langs. Stel dat er wat met je zwangerschap aan de hand is kunnen ze daar toch weinig aan doen, dus waarom zou je het risico nemen op nog meer ongelukken?
Nou ik heb maar besloten om nog tot morgen te wachten. Toevallig heb ik morgenvroeg een echo, dus kunnen we meteen zien of daar alles nog goed zit. Wat ik wel verwacht, want ik viel op mijn rug en ben er zo vanaf gegleden. Nu voet omhoog en koelen, dan zien we wel. Om nu mijn man wakker te maken, die net 1 uurtje ligt te slapen en van 23.00 gisteren avond tot vanmorgen 6.30 gewerkt heeft.... denk dat het te gevaarlijk is.
Ik zou ook niet gaan hoor.. Als je je verder goed voelt geen buikpijn/bloedverlies ofzo en alleen last hebt van je teen, dan zou ik het er niet op wagen. Is buiten ook gevaarlijk! Ben laatst ook van de trap gevallen (op mn rug/achterste) en maakte me ook geen zorgen om de beeb, die zit toch wel goed ingepakt!
Ik neem aan dat een HAP niet voor niets zegt dat je even moet langskomen.. ik bedoel, je hebt schaafwonden, pijn aan je teen.. en je bent zwanger. Ik zou wel gaan, maar wie ben ik... Ik heb ook mijn teen gebroken toen ik zwanger was, en gips Sterkte en succes ermee...
ehh ik zou dus niet eens nadenken over het is slecht weer. Teen gebroken of gekneusd moet naar gekeken worde, je hebt je voet nog je hele leven nodig.. Als je teen gebroken is gaat ie echt wel in het gips of spalk hoor, maar als je te lang wacht en hij zit alweer vast wat bij een teen heel snel gaat en zou scheef vast zitten.. tja dan heb je een probleem.
Luna, je weet dat ik met 28 weken nog van je trap ben gevallen he, ik kan me werklijk waar niet voorstellen dat mini hier last van heeft. Je teen is rot, maar wat denk je zelf? Als hij kapot is toch ff gaan. Voor zwagerschap zou ik niet gaan, heb ik toen ook niet gedaan. Maar volg vooral je eigen gevoel! Wel voorzichtig doen he, trappen en zwangerschap zijn geen super combi.
Ik zou ook niet gaan wat als je onderweg een ongeluk krijgt en je raakt zwaargewond of je man of kindje? vergeef je jezelf nooit! Die teen zit morgen echt nog niet vastgegroeid En schaafwonden zijn ook niet zo erg hoor alleen erg pijnlijk... Je bent wel zwanger maar het is nog zo pril denk niet dat een val zo snel kwaad kan zit zo goed verstopt in je onderbuik zou ander geval zijn denk ik als je 30 weken zwanger bent.
Ze krijgt van de HAP te horen dat ze beter kan langskomen, dat doen ze toch niet voor niets? Juist de mensen op de HAP zijn ervoor om te filteren wie er wel of niet langs moet gaan. Bovendien zijn wij geen dokter? Ik vind het persoonlijk gevaarlijk om situaties te vergelijken met die van de TS. (wat menselijk is, doe ik zelf ook) maar voor de zekerheid is een checkup niet verkeerd. Succes ermee!
Helemaal mee eens, ik ging niet, veel te gevaarlijk en ze doen er niks aan als je teen gebroken is en je ben nog erg pril zwanger... sterkte.
Meiden, bedankt. Ik ben thuis gebleven en ik moet zeggen, het gaat goed. Ik kan mijn teen weer beter bewegen en zoals ik schreef heb ik morgen vroeg om 08.45 uur een echo van mijn buik. Bij de hap zeiden ze al dat ze vandaag geen echo of wat dan ook zouden maken. Mijn teen kijk ik nog even aan. Als hij nou morgen erg stijf is en nog zo blauw ga ik even naar de huisarts. De sneeuw is echt abnormaal, manlief is net wakker en we hebben beide geen winterbanden onder de auto's dus we blijven lekker binnen vandaag. @Odess, ik moest ook meteen aan je denken toen ik onder aan de trap lag.
Klopt je hebt ook gelijk maar ik zou mijn leven ook niet op het spel zetten om door dit weer te gaan rijden hoor. En de HAP heb ik zelf niet veel vertrouwen in heb er zelf veel ervaring mee doordat ik in de zorg werk maar ze weigerden al vaak te komen terwijl dat ernstige situaties waren (geen gebroken/gekneusde tenen of schaafwonden ) De meeste mensen bellen niet eens een HA en lopen zonder het te weten door met een gebroken teen. Soms moet je keuzes maken