wanneer nachtvoeding scrappen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by norwegian-sky, Aug 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Er zal vast weleens een topic over geweest zijn maar kan hem niet vinden haha.

onze dochter moeten we echt wakker maken voor de nachtvoeding.
    ze krijgt om 23.00 de laatste fles en om een uur of 3 zet ik dan me wekker om haar te voeden. ze komt dan niet uit zichzelf.
    vind haar nog te klein om het nu al te proberen. ze weegt 3800 gram en dringt overdag der flessen goed leeg en spuugd bijna niet.

wanneer stopten jullie met de nachtvoeding?

2. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    probeer eens de wekker op 5 uur te zetten, dacht dat in de nacht 6 uur tussen de voeding mag zitten, en als ze dat niet red meld ze zich wel.
    ik gaf bv en elin kwam na 4 uur vanzelf, maar ik hoefde geen wekker meer te zetten van kv toen ze begon te groeien (viel de eerste 3 dagen iets af, daarna ging ze weer groeien)

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Niet wakker maken, ze meldt zich vanzelf wel als ze honger krijgt. Zij is goed op gewicht en mag zeker 5 a 6 uur doorslapen. Ik heb mijn kinderen nog nooit wakker gemaakt voor de nachtvoeding. Maar ze waren dan ook groot bij de geboorte, dus het kon prima.

4. misa

misa Niet meer actief

Ik zou de wekker niet zetten, je kindje wordt wel wakker. En als dat niet fijn voelt, dan zou ik je wekken of 5 of 6 zetten.

Hier sliep simon met 5 weken door na de fles van 23:00 uur en dan tot 6 of 7 uur. Hij was klein bij de geboorte (2950 gram) en met 5 weken nog geen 4 kilo (heb net even teruggekeken).

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gewoon lekker laten slapen

6. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    mijn dochtertje woog ook tegen de 4kg na een week maar die sliep 's nachts door.
    ik zou het gewoon eens proberen met het weglaten van de voeding? kijken hoe ver ze komt?

succes!

7. Rono

Rono Niet meer actief

Lucas lieten wij ook gewoon slapen hoor.. van 10 tot 5, want dan kwam ie zelf weer. Als ze nog niet op geboorte gewicht zijn mogen ze maar 6 uur slapen snachts.. daarna niet mer

8. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Zou ook geen wekker zetten...
    Als ze honger heeft meldt ze zich wel!
    Haar gewicht is prima, dus daar hoef je het niet voor te doen...
    Zet anders de wekker tussen 6 en 7 uur, als ze zich dan nog niet heeft gemeld kun je haar dan wakker maken, begint natuurlijk ook weer de dag!
    Hier bij BV laatste voeding rond 22u, dan meldde ze zich vaak tussen 4 en 6u..Werd vanzelf steeds later totdat ze door sliep!
    Succes

9. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    ik wil vanacht de wekker zoiezo een uurtje later gaan zetten rond 4 uur. het probleem is wel dat ze nu 80 cc per fles krijgt en dan 7 flessen dan zouden we dit moeten ophogen naar 95cc en 6 flessen.
    80 drinkt ze nu net aan leeg.

10. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    5 aug bevallen, weet niet hoeveel zoontje nu weegt, denk zo'n 3750 gr. Krijgt hier 6 voedingen van 100 cc, wv ca 580 totaal opgaat. Hier ook nog om 3 uur 's nachts een fles, zat er ook over te denken om maar eens te wachten tot hij zich meldt (doet dit ook geregeld wel rond 3 uur) Vind het alleen zo jammer dat je dagschema dan ook ineens weer in de war kan zijn als je kleine ineens doorslaapt tot een uur of 5/6. Fles er nu al af vind ik wel heel snel en zowieso meer in de fles zie ik nu nog niet opgedronken worden.

11. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb echt nooit wakker gemaakt voor voeding. Ook niet 's nachts. Lekker laten slapen! Zeker als ze goed groeien is wakker maken naar mijn mening echt niet nodig.
    En schema's in de war, daar zou ik me al absoluut niet druk om maken. Een kindje heeft honger, of het heeft het niet....

Share This Page