6mnd en afgevallen ipv aangekomen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door makey, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    #1 makey, 31 aug 2011
    Laatst bewerkt: 31 aug 2011
    ons meisje is bijna 6 mnd en op controle geweest bij het cb en gewogen bij 4 mnd woog ze 8055 e nu dus met 6mnd 8045gram afgevallen dus

Ze kreeg volledige bv alleen de laatste 2 weken savonde 1fles kv met rijstebloem (anders drinkt ze de melk niet nutramigen)
    ze krijg fruit en groente en soms een lange vinger (fruit klein potje en groente kwart tot half potje)

En toch is ze dus afgevallen terwijl ze alle andere maanden in ieder geval 1 kilo aankwam

Ze is wel een stuk beweeglijker geworden en lekker doenig

2. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    helemaal niemand??
    op t cb waren ze wat vaag ze zeiden ach ze is nog steeds boven gemiddels kwa gewicht maar ze volgt toch haar eigen curve dan zpou ze toch een goed aan moeten komen?

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hai,

Het lijkt mij ook wat raar, maar je kunt weegfouten ook niet uitsluiten denk ik? Heb je zelf ook meegekeken op de weegschaal bijvoorbeeld? Was die eerste meting niet net een sprongetje naar boven? Verder neemt het groeien wel sterk af na de eerste paar maanden en hoef je dus echt geen kilo per maand meer te verwachten nu.

Bovendien maakt een goeie poep en plas luier zo 300g uit, bijvoorbeeld. Tel daar nog een voeding bij op, die ze misschien vorige keer net op had, en ze kan best nog gegroeid zijn qua gewicht. En niet ziek geweest ofzo?

Is ze in de lengte wel gewoon gegroeid? Volgens haar lijntje? Dat is belangrijker volgens mij, als de lengtegroei nog prima is komt ze niet tekort hoor!

Je kunt om het vanaf nu goed te volgen misschien wat vaker tussendoor gaan om te meten, maar vaker dan 2x per maand lijkt ook niet nuttig hoor, dan heb je helemaal last van die variabelen die ik hierboven schrijf. Of evt je eigen curve bijhouden op borstvoeding.com, die zijn specifiek voor bv en sowieso wat anders dan de cb curves.

Verder is ons meisje net zo zwaar als die van jou en bovengemiddeld qua lengte, dus je hoeft niet bang te zijn dat ze te licht zou zijn ofzo ;)

4. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Ze groeit kwa lengte en hoofdje precies goed zeiden ze .
    ik heb meegekeken en t klopte wel,ze moet altijd bloot gewogen worden hier bij t cb.

Ze is vrolijk en heb niet het idee dat ze honger heeft.

ze krijgt 6 voedingen en ze krigjt wat fruit en groente ik denk dat die laatste echt niet zoveel is wat ze binnenkrijgt maa durf dr niet t elaten slapen (maak haar altijd wakker om 23uur) want ben dan bang dat ze snachts weer komt want dat is net over ze heeft een periode gehad dat ze in ene weer snachts kwam

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Met 6 maanden buigen BVkindjes erg af bij de curve van het CB. Mijn zoontje is binnen 2 maanden van het bovenste gewichtslijntje naar het gemiddelde lijntje gegaan en amper bijgekomen in die tijd.
    Ik kan je grafiek van borstvoeding.com niet zien. Het is belangrijk dat ze daar hun eigen lijntje volgen. Beetje afwijken mag wel natuurlijk maar als ze daar erg van afwijkt komt ze te weinig aan.

Van bijvoeding moet ze het echt niet hebben. Als je het idee hebt dat ze niet tevreden is of onvoldoende plasluiers heeft kun je beter wat vaker aanleggen.

Hopelijk kun je hier wat mee, succes!

6. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    de curve van bv.com daalt behoorlijk in enen.
    en ze was eerst e lijn uit bij het cb hihi en nu is ze nog wel bovengemiddeld

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    niet teveel zorgen om maken hoor! net als wat hierboven gezegt is, had ze vorige keer net drinken op, toen nog volle blaas/darmen en nu misschien net een hele volle luier geproduceert etc. Daarbij, als ze meer gaan doen groeien ze ook minder hard. Als ze gewoon nog vrolijk en beweeglijk is zit het vast wel goed hoor!

Deel Deze Pagina