Hoi Dames, Zoals het onderwerp al zegt ben ik geinteresseerd hoe jullie eetschema eruit ziet. Ik heb het idee dat ik te weinig eet, tenminste dat merk ik aan mijn BV die terugloopt. Ik ben de laatste paar dagen flink ziek geweest en daardoor minder gegeten en gedronken. Ik kolf nu een zielige 100cc per keer (ik kolf om de 4 uur). Voorheen was dit minstent 140cc-180cc. Ik ben nu weer wat aangesterkt en drink me een ongeluk, maar het eten wil nog niet echt lukken. Ik heb HA al gebeld en die wilt me maandag even zien als BV nog niet vooruit is gegaan, hij wilt me dan eventueel een neusspray voorschrijven. Maar goed, liever niet maar als dit helpt heel graag! Wil het namelijk nog niet gaan missen het BV! Dus dames, drop je eetschema en eventueel tips hier. Je zou me er mee helpen. Liefs, Zonstraal
ik lees even mee, want ik eet ook te weinig voor de bv. Ik had al niet veel spek, maar nu ben ik echt vel over been Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd of ik veel minder eet dan anderen... mijn gemiddelde dag: ontbijt/lunch: -5 boterhammen (zonder boter) met volvette kaas, smeerkaas, salade (seldrie- farmer, tonijn-, ei) appelstroop, pindakaas of hazelnootpasta pre-diner: - halve zak chips avondeten: - 100 gram vlees(vervanger) - 300 gram groente - 80 gram (ongekookte) rijst of 300 gram aardappelen - grote scheut olijfolie om mee te koken - (afhankelijk van het eten de saus... heel verschillend qua caloriën natuurlijk: dat gaat van een scheutje sojasaus tot een saus met een bakje creme fraiche) -'s avonds: - 1 stuk fruit - half pak koekjes of halve reep chocola
Hier eet ik momenteel wat minder en gezonder aangezien ik wat af wil vallen - schaaltje yoghurt met flink wat muesli met noten - tussendoor: cracker of iets dergelijks - lunch: 4 boterhammen met vleeswaren - tussendoor: 1-2 stuks fruit - avondeten: flink bord vol met in elk geval veel groente, stukje vlees en verder aardappels/pasta/rijst - 's avonds bakje fruit Hiermee val ik dus af en heb regelmatig nog trek maar probeer me nu wat in te houden. Tot haar eerste verjaardag viel ik ook af en at toen 10 boterhammen per dag, 3 stuks fruit, half pak volkoren biscuitjes, regelmatig een halve zak chips en 2 borden avondeten. Maar was dan ook op koemelk- en sojavrijdieet dus kreeg ook een hoop minder vetten binnen. Nu gebruik ik wel wat zuivel en geef minder borstvoeding dus langzaam kwam ik weer 4 kg aan wat hier niet helemaal de bedoeling was.
Ik weet niet of mijn voeding voldoende is, maar Beau en ik redden ons er prima op 's morgens: 2 volkoren boterhammen met halvarine (goede start) en vleeswaar/kaas 1 volkoren boterham zoet beleg (meestal hagelslag) 1 glas melk koffietijd; thee met koekje lunch; 2 volkoren boterhammen met halvarine en vleeswaar/kaas 1 volkoren boterham zoet beleg (meestal jam) 1 glas melk/ yogi 's middags meestal niets tussendoor avondeten; 2 aardappels/ grote opscheplepel pasta 2 grote scheppen groente jus ong. 100 gram vlees (gebakken in olijfolie) 's avonds; thee met koekje evt klein zakje naturel chips Tussendoor drink ik heel veel aanmaak-limonade (flink waterig!), gewoon water en groene thee met cranberry Ik zou eigenlijk meer fruit moeten eten maar doe dit gewoon niet graag.. slik nogsteeds wel multi voor BV en Beau krijgt vit.D Voor het kolven gebruik ik sinds vandaag ook de spray, het duurde zolang voor dat ik toeschiet had en ik moet zeggen.. het werkt super! Dus als het je er even doorheen helpt.. misschien toch maar doen?? Heel veel succes!
hier verschilt het Ik eet altijd 2x per dag, soms 3 kan een periode heel gezond eten, maar ben ook een verschrikkelijke vette bek zoals 3 dagen achter elkaar friet enzo...
Ik eet als ik trek heb. De ene dag is dat een stuk meer dan de andere dag. Gemiddeld zo iets: 's Ochtends 2 boterhammen. 's Middags 2 a 3 afbakbroodjes of boterhammen. En daarna wat fruit met dl. 's Avonds gewoon warme maaltijd, ik schep meestal 2 keer op. Soms tussendoor een koekje, plak ontbijtkoek e.d. 's Avonds wel eens wat noten of een zelfgebakken cake en fruit.
Rond de 4 maanden heb je ook een bekende dip, samen met je ziekte zou dat een flinke knauw op je productie kunnen zijn. Voldoende rust en veel drinken (evt borstvoedingsthee) is dan belangrijk. Over het eten weet ik niet, ik eet wanneer ik trek heb en waar ik zin in heb.. heb zelf ook weinig spekkies over. Drink wel veel. Zoiets is het: Ontbijt: 1 dikke boterham (zelfgebakken) met roomboter. Lunch: 2/3 boterhammen met vette kaas, vleeswaren of hagelslag. Tussendoor: Beetje fruit en iets zoets. Avondeten: 100 gr vlees, veel groente, beetje aardappel.