Bijten bij voeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Baileyy, 26 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Mijn baby bijt. En niet zo zachtjes...
    De oudste kinderen deden dit een heel enkele keer, dan zei ik nee en koppelde ik los. En op een gegeven moment deden ze het niet meer.
    Maar nu... pff het helpt totaal niet. Ik merk dat ik al minder ga aanleggen omdat het zo'n pijn doet. Hij heeft net 2 tandjes.

    Iemand tips?
     
  2. Liefje13

    Liefje13 Actief lid

    26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Oei, dat is pijnlijk! Mijn dochter heeft het ook wel eens gedaan, ik gilde toen heel hard (van schrik maar ook een beetje aangedikt) daar schrok zij weer enorm van en daarna gebeurde het zelden meer.
     
  3. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Helaas dat werkt bij mij dus niet.
    Bij de oudste 2 ging het net zo.
    Maar nu.. hij blijft bijten.. En zoo hard
     
  4. Roty

    Roty Actief lid

    22 apr 2015
    449
    74
    28
    Kijk eens of je op tijd kan loskoppelen.
    En kijk eens of je het triggermoment kan zien
    Bijvoorbeeld als de melk wat minder hard stroomt
    Je zou dan borstcompressie kunnen toepassen
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  5. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Zijn de tandjes net door? Dan moeten ze nl hun drinktechniek aanpassen wat tijdelijk bijten kan geven. Dit gaat vanzelf weer over.
    Je baby is nog te klein om express te bijten. Schreeuwen oid legt alleen maar meer druk op de voedingen. Rustig blijven, loskoppelen en opnieuw aanleggen.
     
  6. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Triggermoment is als het drukker is. Als hij opeens 1 van de andere kinderen hoort, ook al is het beneden. Soms al meteen bij aanhappen, ik pas dan al meteen borstcompressie toe en ook klaar om meteen los te maken als hij het gaat doen wat op bijten lijkt.
     
  7. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Tandjes zijn niet net door.
    Expres bijten lijkt me ook niet, maar ja hij doet het wel.
    Schreeuwen doe ik niet, roep wel au. Tja hou ik niet in. En opnieuw aanleggen durf ik dan niet. Hij bijt dan zoo hard. Soms tot bloedens toe. Als ik dan weer aanleg doet hij het zo weer..
     
  8. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Komen er andere tanden door? Hoe is je tsr? Andere borst na t bijten al geprobeerd? Andere houding?
    Je kunt ook nu nog een lactatiedeskundige raadplegen.
    Op Facebook zijn verschillende pagina`s waar lactatiedeskundigen actief zijn waar je je vragen kunt stellen.
     

Deel Deze Pagina