eerste menstruatie na bevalling

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door saar, 22 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

ik heb een vraagje... Dinsdag (denk ik, kan ook een dagje vroeger of later geweest zijn) had ik bruinverlies.
    Dus ik dacht... daar zullen ze zijn. Ook omdat ik de bijhorende buikpijn heb.

Maar na 1 dag bruinverlies, is het helemaal weer gestopt... Wat ik wel nog heb is de buikpijn.

Ik herinner me bij Liene dat ik eerst witverlies had, toen buikpijn en toen mijn regels. En dus niet zo'n dagje bruinverlies. Het witverlies heb ik nu trouwens al maanden.

Nu mijn vraag: hadden jullie direct een 'echte'menstruatie? Of ook zo'n bruinverliesdagje?

We vrijen namelijk onveilig... een derde mag er altijd komen en ergens denk ik dat ik nog niet vruchtbaar ben (ik ken de 'regels' en ik weet dat ik al lang niet meer voldoe, maar ik denk dat ik eerst mijn regels dan een ei ga krijgen en niet anderom :oops:).

Maar nu begin ik dus te denken, straks was dit een innesteling en is de buikpijn nu bandenpijn. Daarom dus eerste-menstruatie-na-zwangerschap-ervaringen gezocht.

2. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Bij mij was het zonder vooraankondigig meteen raak. Dus geen bruin of witverlies vooraf.
    Ik vond het nogal een verrassing. Was op de dag af 1 weken na mijn laatste mentruatie, en dat bij volldedige bv. Dochterlief was later geboren, dus bijna 9 weken.

Pfff, heb al weer drie keer gehad. Warom denk je dat je eerder je menstruatie hebt dan je ei?

3. ik heb dat geleerd bij mijn nfp-cursus... dacht ik toch... nu doe je me twijfelen...

meestal eerst de menstruatie en dan pas het ei na een zwangerschap?

4. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Weet niet wat nfp-cursus is ;) . Maar na de bevalling zei mijn verloskundige dat er zonder ei geen menstruatie zal zijn.

Nou lijkt me dit ook wat simpel geredeneerd. Dus denk dat de waarheid in het midden ligt.

5. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Wie weet drie aan de borst zometeen ;) .

6. heb net nog wat gegoogeld en denk dat de kans het grootst is dat dit bruinverlies een voorbode van mijn menstruatie is.

Maar mocht die er volgend weekend niet zijn, kan ik altijd een testje doen. Dan is het 12 dagen na de eventuele innestelingsbloeding en dan zou de test al positief moeten zijn bij een zwangerschap.

Tja, dat zou wat zijn... 3 aan de borst... en ik heb er maar 2. ;)

7. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ik ben vandaag toevallig voor het eerst ongesteld geworden sinds de bevalling. Twee weken terug heb ik witverlies gehad. Echt van dat eggwhite. Ik herkende het direct en dacht meteen dat ik een ei had gehad! En dat blijkt dus waar te zijn ;)

Volgens mij kan je ook niet ongesteld worden zonder eerst een ei te krijgen.....

8. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Saar, ik heb net hetzelfde voor, vorige week een dagje bruinverlies en bijhorende buikpijn maar niks meer. Volgens mij is het ook de voorbode van je menstruatie. Zou je het proberen, drie aan de borst? :)

Roses, je kan wel ongesteld worden zonder eerst een ei te krijgen, voor ik zwanger was, werd ik altijd ongesteld zonder een ei te krijgen, pas met Clomid en Pregnyl had ik een eisprong :)

9. als ik nu al zwanger mocht zijn, zou ik meer wel eens over inlezen, 3 aan de borst. Maar ik denk ook eerder een voorbode.

En anders straks twee bv-consulentes zwanger ;).

10. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ik zou blij, maar ook heel angstig zijn als ik nu zwanger zou zijn. Maar de kans is vrijwel nihil, ik krijg sowieso geen eisprong uit mijn eigen (of toch maar heel zelden) en ik neem nog Cerazette :)

11. Ik ken Cerazette niet. Maar voor je twee meiden heb je je eisprong met medicijnen opgewekt, begrijp ik. Wist je dan dat je geen eisprong had?

Ontopic, ik heb nog steeds buikpijn, dus denk dat ze nu echt wel gaan komen.
    Ik ga dan weer temperaturen.

12. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Cerazette is de minipil.

Van Assia was ik spontaan in de eerste ronde zwanger, maar na de bevalling van haar heb ik heel wat moeilijkheden gehad met m'n baarmoeder en nu dus geen eisprong meer.

13. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Meestal ovuleer je eerst en daarna word je ongesteld. Dat betekent dus dat als je na je zwangerschap ongesteld wordt, er ongeveer 2 weken daarvoor een ei geweest is. Je kunt dus zeker wel zwanger raken na je zwangerschap voordat je weer gemenstrueerd hebt!

Weet niet wat voor cursus dat was, maar de informatie was dan onjuist.

14. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Zoals Yule het opschrijft bedoelde ik het ook haha, ik schreef het een beetje krom....

15. ik zal het dan wel verkeerd begrepen hebben, maar ik dacht dat na een zwangerschap meestal eerst de menstruatie kwam (dus een cyclus zonder ei).

Deel Deze Pagina