Bijten en slaan

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mummy2012, Feb 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mummy2012

Mummy2012 Lid

Oct 17, 2013
    78
    0
    0
    Mijn zoon van 16 maanden zit in een moeilijke fase.
    Als hij zijn zin niet krijgt wordt ie boos en kan ie gaan slaan of bijten.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Tips hoe hier mee om te gaan zijn meer dan welkom.
    Sommige mensen hebben de neiging terug te slaan of bijten, maar ik weet dat dat niet goed is en zou dat ook nooit doen. Maar...wat dan wel?
    Het is lastig voor zo'n dreumesje om zich verbaal te uiten dus hij moet zijn frustraties op 1 of andere manier kwijt...lastig dit...

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#2 MMarianne, Feb 3, 2014
    Last edited by a moderator: Feb 3, 2014
    Hier ook zo'n fase gehad en legde dan uit dat dat niet lief was en niet mocht, na drie keer waarschuwen zette ik 'm ergens anders neer en negeerde ik 'm even. Het bijten was een korte fase maar hij wil nog wel eens slaan en sinds dat ie een maand of 20 is gaat ie daarvoor na een waarschuwing de gang in...

3. Riannev

Riannev Actief lid

Jan 19, 2013
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    De gup van mn schoonzus deed dit ook. Zij was gefrustreerd omdat ze meer wilde dan lukte. Zij is met haar dochter "muziek op schoot" gaan doen voor meer uitdaging en sindsdien gaat het VEEL beter!

En iets geen om op te bijten bijv. zodat jullie niet gebeten worden...

4. Nosam

Nosam Bekend lid

Jan 28, 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Hier ook een dreumes van iets meer dan 16 maanden die het slaan ontdekt heeft. Hij denkt dat het grappig is.

Als hij me slaat, gewoon vanuit het niets, dan zeg ik altijd 'Nee, je mag mama niet slaan'. En dan lacht hij en dan doet hij het zo nog een keer.

En dan zet ik hem even bij mij vandaan en negeer hem eventjes. Dan is het ook zo weer voorbij.

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,616
    1,156
    113
    jeetje vervelend! behalve consequent blijven niet zo veel tips... en heel duidelijk zijn in wat je gaat doen of doet tegen je kleine!

het is lijkt mij gewoon een frustratie van niet kunnen uiten. ze snappen al veel maar kunnen nog weinig zeggen...

6. Mummy2012

Mummy2012 Lid

Oct 17, 2013
    78
    0
    0
    Heel toevallig ga ik met de kleine momenteel ook naar 'muziek op schoot'. Hij vindt het heel erg leuk en kijkt zijn ogen uit.

Het is ook niet zo dat hij heel vaak slaat, maar als het hem niet naar de zin is dan wordt ie gewoon boos. Vaak is dat in de ochtend als ik moet gaan werken, hij wil spelen maar dat gaat dan niet. Of als ik aan het koken ben en hij niet in de keuken mag komen.

Heb me voorgenomen tegen hem te zeggen dat hij niet mag slaan en het dan te negeren.

Share This Page