Mijn oma was met bij me en ik ging mijn dochter voeden, ze zij dat ze het zo mooi vond om te zien, toen zij ze dat ze het zo knap vond dat ik door ga met voeden nu ik aan het werk ben. Want vroeger was het veel makkelijker zij ze , ze vertelde me dat cw haar oudste maar kort had gevoed omdat zijn bovenlip vast zat en mega weinig binnen kreeg. Mijn moeder de middelste heeft 1.5 jaar bv gehad en haar jongste broertje wel 2.5 jaar! Dit heb ik nooit geweten van haar! Ze heeft het heel graag gedaan en had ook nog een paar tips ze dronk donker bier om de productie op te krikken haha 1 glas per dag haha. Mijn oma de langvoedster hihi ze is mijn heldin. Dus met vragen.over bv kan ik dus bij mijn oma terecht uur leuk is Dat?!
Leuk he Ik kwam erachter dat mijn oma nog voor een andere kindje gekolfd had. En mijn oudtante ook. Dit was in de jaren 30 en 60, ik vond het wel stoer Ik heb ook melk gedoneerd aan het moedermelknetwerk...
Mijn oma heeft mijn moeder 10 maanden gevoed (toen was het 'op') en mijn tante 8 maanden (toen was het ook 'op') en ze vond het heel erg dat ze mijn tante minder heeft kunnen geven dan mijn moeder. Ze ging dus door tot het niet meer kwam. Kennelijk werd er vroeger wel langer gevoed. Logisch, je had toen ook nog geen goede kunstvoeding. Toen haar productie, toen ze mijn tante voedde, terugliep, werd haar (door de kinderarts) geadviseerd om óf iets bij te geven, óf een nachtvoeding te gaan geven en ze heeft toen voor dat laatste gekozen.