Bijna!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mrs Hair, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Wat heb ik hier veel gekletst... En wat vond ik het jammer toen mijn kleine meisje na 14 maanden besloot dat het genoeg geweest was. Maar nu mag ik bijna weer!!!

Morgen word ik ingeleid... Vanwege diabetes gravidarum, net als de vorige keer. Borstvoeding was toen een onbekend, eng, en eigenlijk helemaal niet zo'n leuk ding. Kraamverzorgsters die keihard in je tepels knijpen, leren aanleggen, meisje dat niet goed zuigt, 8x per dag kolven en vingervoeden... Wat sta ik er nu anders in! Met een hele rugzak aan ervaringen, heb ik er zó een zin in!

Bijvoeden en kolven zal wel weer noodzakelijk zijn, maar nu weet ik waar ik dat allemaal voor doe. Knijpende verpleging en kraamverzorgsters heb ik niet meer nodig! Aanleggen kan ik écht wel zelf. En ik weet dat ik me niet aan allerlei strakke schema's hoef te houden. Heerlijk!

Dames: Tot snel!

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Succes morgen! En geniet ervan! Horen we straks van je? (natuurlijk als je lekker bijgekomen bent en weer functioneert, ik verwacht niet morgen om 20.00 uur een update;))

3. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    Veel succes! Hier ook weer een kleintje aan de borst en hoewel het niet perse makkelijk is, zo bijzonder om je baby te zien groeien op jouw melk. Geniet ervan!

4. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Super! Kom anders lekker mee kletsen in het topic!! Heel veel succes morgen !!

5. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Heel veel succes morgen!

6. mamavansam

mamavansam Actief lid

27 mei 2013
    143
    0
    16
    Heerlijk om straks weer zo'n pasgeboren kindje aan de borst te hebben. Zet hem op!

7. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Zóóó.... *rukt zich even los uit baby-cocon*

Hier gaat het inmiddels goed. Na twee nachten zonder slaap (nacht voor de inleiding en nacht in ziekenhuis), heb ik vannacht zowaar twéé keer drie uur geslapen. Wel wakker geweest van half twaalf tot half vier, maar niet zonder resultaat. Die uren heeft Benjamin gebruikt om te clusteren, en toen had hij zomaar opeens de techniek te pakken. Vandaag komt hij netjes om de drie uur, en hij drinkt volgens mij echt goed. Dat gaan we morgen zien als hij gewogen wordt.

Morgen komt de kraamverzorgster die we met Liesbeth ook hadden. Zin in! We hadden nu even een tijdelijke weekendkraamzorg, omdat die kraamzorg die morgen komt zo oud is dat ze geen weekends hoeft te werken (ze zal goed 60 zijn). We hadden speciaal om haar gevraagd, wel fijn dat dat kon.

De bevalling dus. HEFTIG!! Ik kijk er met gemengde gevoelens op terug, ik vond het echt niet leuk. Ik ben vanaf de eerste heftige wee in één uur bevallen. Van 6 cm ontsluiting naar baby op buik in een kwartier. Gelukkig zonder knip of scheur, maar wel met een prachtige aambeientros als resultaat . En een lief babietje natuurlijk!

Zodra ik er mentaal aan toe ben, kom ik meekletsen in het kletstopic.

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Gefeliciteerd!!!!!!
    Geniet even lekker van je babybubbel.

9. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    hartelijk gefeliciteerd!

10. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Gefeliciteerd!!

11. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd!

12. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Update:

Na de geboorte heeft Benjamin vanwege zijn (extreem) lage bloedsuikers twee keer een paar cc kunstvoeding gekregen. Twee uur na de bevalling was ik al aan het kolven, om hem zoveel mogelijk te kunnen bijvoeden met borstvoeding. Dit had ik zelf gevraagd, de verpleegkundige was helemaal verbaasd dat ik al wilde gaan kolven. Ze hebben gelukkig wel alle medewerking gegeven.

In de tweede nacht zag Benjamin het licht, en begon zó goed en 'klokkend' te drinken dat ik vanaf dat moment niet meer heb gekolfd of bijgegeven met vingervoeden. Hij was wel veel afgevallen, maar dat kwam waarschijnlijk door mijn eigen infuus tijdens de bevalling.

Op dag drie begon hij weer bij te komen... Vorige week vrijdag toen de kraamzorg wegging woog hij 3720 (geboortegewicht 3870). Vandaag kwam de wijkverpleegkundige en woog hij ... 4200 (!!!!) gram. Ik ben dus helemaal blij.

Hij drinkt maar zo'n zes keer per dag, maar dan wel echt uitgebreid. Ik maakte me hierover niet écht zorgen, maar het was vandaag wel fijn om bevestigd te zien dat hij het goed doet.

Na een hele moeizame borstvoedingsstart bij Liesbeth, is mama dus helemaal blij nu :D

13. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Super. Wat opstartproblemen komen natuurlijk regelmatig voor. Fijn dat je het in eigen hand hebt kunnen houden.

14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Wat mooi, een nieuw bv-verhaal is begonnen :p

2 dingen:
    2e dochter viel ook enorm terug in gewicht op dag 2 na de bevalling.Ik heb ook een infuus gehad, ivm met ks. De verpleging vertelde mij dat ze dit vaker zien.
    Zoon zat ook heel snel op 6 voedingen. Meer kreeg ik er ook echt niet in. Mijn productie was prima. Hij dronk heel effectief.

Heerlijk, heerlijk, ga genieten van je manneke :)

Deel Deze Pagina