Mijn meisje ligt zowat te stikken en te kokhalzen van de hoest. Wat doen jullie dan? Ze heeft geen koorts. Heb pcm gegeven, bisolvon, hoofdeind omhoog en flesje water naast haar bed. Vrees dat dit een lange nacht wordt. Ze is nu al ieder kwartier huilend wakker van het hoesten.
Ach wat zielig voor haar! Ik weet het niet, zelfs toen mijn jongste kinhoest had was het zo ernstig niet. Je kunt altijd de hap bellen voor advies, heb ik ook weleens gedaan!
Vraag me niet hoe het kan, maar hier helpt het wel om een flink laagje vaporub op haar voetzooltjes te smeren en dan haar sokken aan te doen. Sneu hè als ze zo hard hoesten? Sterkte!
Tijmthee met honing, of kleine stukjes appel op laten knabbelen. Beide zijn huismiddeltjes die slijm oplossen en hoestprikkels verminderen. Wie weet helpt het iets. Succes!
Hier in Frankrijk hebben we daar kleine witte balletjes voor ... het zijn soort van snoepjes en die heb je voor overdag en voor 's nachts het is homepatisch ... en die werken echt super. Kost niets dus die hebben we altijd in huis.
Bedankt voor de tips. Heb Luuf op haar voetjes gesmeerd en sokjes aan gedaan. Hoop dat het helpt. Tijmthee heb ik niet in huis en nu een appel laten eten gaat hem echt niet worden
Geen Bisolvon geven iig! Daar moet je zo van hoesten! Alles wat verzacht: honingthijmsiroop, thee met honing, gewoon honing, gewoon thee, een dropje.
Ja. Luuf op de voetjes werkte perfect. Een half uurtje daarna is ze in slaap gevallen en ik heb haar de hele nacht niet meer gehoord. Zometeen weer Luuf op de voetjes, dat weet ik wel.
is dat mijn dochter al in bedje ligt, ze hoest ook al zo erg de laatste weken, morgen afspraak bij de dokter, mocht ze vannacht wakker worden ga ik dat proberen met luuf bedankt voor de tip!
Nu is het mischien niet handig maar lekker laten stomen. Douche aan en samen met haar in de stoom staan. Niet onder het hete eater natuurlijk
Het gaat al een heel stuk beter. Ze kucht nog wel maar echt die vreselijke hoestaanvallen heeft ze niet meer. Misschien ook omdat de Bisolvon het slijm verdund en ze het makkelijker op kan hoesten. Ze ligt al lekker te slapen nu na een drukke dag met zwemles en pakjesavond.
Oooh.. Ik word er gek van! Hier gaat het al weken, wat zeg ik, maanden zo. Paar dagen niet, dan weer wel, niet, wel, niet, wel.. Overdag gaat het goed, redelijk fit, soms wat snotterig en hoesterig, maar in bed.. Hoesten, hoesten! Tot spugen aan toe soms. Ben het nu zat, morgen naar de huisarts. Ik weet niet meer wat ik eraan kan doen...... Luuf op de voeten heb ik in ieder geval nog niet geprobeerd. Ben benieuwd!
Hangt er vanaf. Hoest ze op of is het droog? Bisolvon maakt het slijm zachter, en helpt hier dan ook super goed als ze veel moet ophoesten maar als het vast zit. Overdag lekker stomen of lang in bad/bij de douche zitten als jij doucht, etc. Luuf werkt best prikkelend, dus als ze alleen kriebelhoest heeft zou ik dat juist niet geven. Dan naar de ha om te zien of er ook iets prikkeldempends is dat ze mag hebben. En voor de hele lange hoesters, kinkhoest laten onderzoeken. Komt toch best veel voor.
Wat een leuke tip, van de luuf op de voeten. Dat wist ik niet (doe het altijd gewoon op borst en rug, als ze last hebben van verstopte neus). Bij hoest door vastzittend slijm kan bisolvon helpen om het slijm op te hoesten. Bij kriebelhoest gaat het juist helemaal niet werken. En veel mensen krijgen last van hun darmen van bisolvon, dat is een bekende bijwerking. Wat bij mij zelf helpt (en wat ik dus ook bij mijn kinderen doe): probeer ze zo snot-vrij mogelijk te maken. Stomen, snuiten en neussprayen dus. Dat hoesten wordt heel vaak veroorzaakt door neussnot wat op het keelslijmvlies komt, en daar zo irriteert dat je ervan moet hoesten.
Hmm dat had ik als klein kind ook altijd... Van september tot maart... Gek werd je er van. En niet alleen ik.. Want ik hoestte het hele huis om de haverklap wakker. Nu ben ik 34 en sinds 2 jaar astma-medicatie. Eigenlijk gewoon zo'n pufje met ontstekingsremmers en ik heb nauwelijks nog ergens last van. Gebruik het alleen als het weer ineens omslaat naar heel nat of heel koud en in de wintermaanden. Zomers gaat het prima dus gebruik ik het ook niet.