eten & spelen tegelijk

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Madelief32, 28 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    Mijn meisje is momenteel ruim 16 maanden. Eten doet ze altijd prima en ik probeer het ook altijd leuk te maken. ze eet lekker met haar handjes en het is 1 grote knoeiboel maar dat maakt me niet zoveel uit.

Maar de laatste tijd wil ze persé iets te spelen tijdens de boterham eten. Gewoon afleiding en ik prop dan iedere keer een boterham naar binnen. Ik heb het zelf veroorzaakt hoor, maar hoe kom ik er weer vanaf? als ik ze gewoon geen speeltje geef gaat ze over haar stoel hangen en hoeft ze ineens niet meer te eten. :(:(

Ik zeg al het is mijn eigen stomme schuld, maar ik hoor graag van meer moeders of zij deze ervaring ook hebben (gehad) en hoe maak ik eten weer interessant?

super bedankt lieve moeders!

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Zoals met alles wat je doet... doorzetten en vol overtuiging verder gaan. Dan eet ze maar weer ff wat minder een paar dagen, gewoon duidelijk zeggen dat ze straks weer mag spelen maar dat er nu gegeten moet worden.

FF volhouden dus

3. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    Hai zeeuwsmeisje,

Je hebt zooooo gelijk! Eigenlijk ben ik ook met alles heel consequent maar zie toch een zwak punt gevonden....

4. puck24

puck24 Niet meer actief

Hier ook wat afleiding tijdens het eten hoor. Vind het ook niet zo heel erg zolang hij maar eet denk ik dan.

Deel Deze Pagina