Sorry, ik moet het even kwijt. Sinds 10 mei ben ik weer aan het werk. Ik heb aangegeven zelf te blijven voeden tussendoor, dus dat ik dan naar huis ga om mijn dochter te voeden. Hier heb je tenslotte recht op, dus ik wil dit perse ook doen! Nu werk ik in de zorg (in de wijk) , heb netjes aangegeven wanneer ik moet voeden zodat ze mij een uur kunnen uitplannen. Nu is het vervelende dat ze mij dus niet uitplannen rond die tijd, dus ik kan iedere dienst overleggen wie mijn clienten zou kunnen overnemen. Dit is zo vermoeiend en kost ook extra tijd en dat terwijl het net zo makkelijk is om het direct te doen tijdens het maken van de klanten planning. Nu heeft de gene die de klanten planning doet al besloten dat mijn avonddiensten maar geruild moeten worden met kortere diensten..of ik even mijn collega's wil bellen (die noterbene vakantie heeft) om te zeggen dat zij de lange avonddienst moet doen en ik de korte. Want de planner vind het lastig mij uit te plannen voor de langere avonddienst en de korte is maar 2 uurtjes dus daar hoeft ze niets voor te doen vandaar dat ze dit zo wil. Ik heb aangegeven wel gewoon lange avonddiensten te willen omdat ik ook gewoon aan mijn uren moet kunnen komen. En dat ik niet mijn collega daar over ga bellen in haar vakantie. Ze heeft het toen zelf gedaan en ja het is dus geruild terwijl ik aangegeven heb de lange te willen. Van de week sprak ik de planner even over de telefoon aangezien ik moest overleggen welke clienten ik kon ruilen ivm voeden. Nu gaf ze weer aan het heel erg lastig te vinden .. maar nu begon ze ook al over de ochtenddiensten. Ze ging aangeven aan onze wijkverpleegkundige (die de roosters maakt) dat ik alleen avonddiensten moest krijgen. Nou de lange mag ik van haar dus al niet, dus dat zou betekenen dat ik dus alleen de diensten kan werken van 2 uur. Zo kom ik zeker niet aan mijn uren. Ze beslist zelf elke keer wat ze wil...als het voor haar maar niet te moeilijk word. Nu vroeg ze aan mij, geef je je dochter dan nog steeds om de 3 uur de borst... Jaa dat doe ik nog... jee dit vond ze toch wel erg lang en veel, en of ik niet beter kon kolven. Nee dat wil ik dus beslist niet! Mijn dochter heeft 's morgens nog het ritme van om de 3 uur en 's middags kan ze het wel langer vol houden tussendoor en 's avonds heeft ze haar avondvoeding tegen 21.00. En de nachtvoeding heeft ze al niet meer sinds ze 3-4 weken was. Ik voed op verzoek dus ik ga op mijn dochter af...alleen als ik moet werken zorg ik dat ik na 3 weer naar huis kan om te voeden... en dan heeft ze ook echt honger. Ik snap dat het lastig allemaal in te plannen is, maar het moet gewoon kunnen. Ben net weer 3 weken aan het werk en het gaat nu al zo moeizaam, snap ook niet waarom ze zich bemoeid met mijn voedingstijden :x Sorry voor mijn lange verhaal, maar moest het even kwijt.
Tsja, lekker ben je met zo eentje zeg! Als ik jou was zou ik eens met je teammanager (als je die hebt? neem aan van wel toch?) gaan overleggen en goede afspraken maken, die dat planmadammeke krijgt en zich daar gewoon aan moet houden. Eerlijk gezegd vind ik het eigenlijk gewoon belachelijk dat er zo gedaan word en dat jij tegen een muur lijkt te praten omdat ze toch doet wat ze zelf wil/bedacht heeft. En of jij nog borstvoeding geeft of niet en wel of niet wil kolven heeft zij helemaal niets mee te maken! Liefs, Hanneke!
@ hanneke: bedankt voor je reactie. Helaas hebben wij geen teammanager of leidinggevende meer.. alles gaat uit van een zelfsturend team. Mijn wijkverpleegkundige is ons aanspreekpunt en maakt dus ook de dienstroosters.. ze heeft nu weer een comcept gemaakt voor over 2 maand en daar sta ik dus wel gewoon de lange avonddiensten op. En dat terwijl de klanten planner dit liever niet heeft. Dus ik denk dat mijn wijkverpleegkundige het ook onzin vind van mijn collega. Ik merk daarom ook dat mijn collega haar eigen regels trekt. Ik vind het ook belachelijk hoe ze er mee omgaat. Maargoed ze is dan ook niet de makkelijkste..en soms heb ik het idee dat ze denkt zelf de leidinggevende te zijn Nu ben ik heel erg voor borstvoeding, dus ik zal er alles aan doen om mijn dochter ook echt te kunnen voeden tussendoor. Het is alleen vervelend als de clienten hier de dupe van zouden worden doordat alles op de dag zelf pas geregeld word.
Jouw werkgever hoort je daar niet mee op te zadelen. Zelfsturend of niet zelfsturend, je organisatie heeft toch zeker wel een afdeling Personeelszaken?
Aankaarten bij P&O en laat het commentaar van je collega lekker van je afglijden. Makkelijker gezegd dan gedaan he? Ik kan er zelf ook heel slecht tegen (voed zelf 1 x per werkdag live op kdv, je had mijn topic misschien wel gezien). Je hebt voedingsrecht. En als ik eerlijk ben, ik vind het geweldig dat jij investeert in je kindje door zelf te voeden, al kost dat qua planning veel moeite. Jouw werkgever hoort het te faciliteren, aankaarten dus!
Misschien idd dat P&O je kan helpen en anders zou ik zeggen samen met die wijkverpleegkundige die de roosters maakt tegen die klantenplanner gaan zeggen dat jullie graag willen dat de roosters zo blijven als jullie ze gepland hebben en er graag geen ongevraagde wijzigingen in aan te brengen. Ik vind het echt gewoon onzin dat ze dat gewoon doet terwijl jij er niet eens om vraagt, maar gewoon omdat zij dat vind! Vind het maar een rare zaak hoor. Hoop dat het gaat lukken .
sjonge wat vervelend! sommige kunnen ook echt geen begrip opbrengen he! Loop zelf ook tegen 'gezeur' op. Ik moest alweer aan de slag toen mijn kleine 6 weken oud was en wilde graag BV blijven geven. Dit heb ik ook van te voren besproken. Het liefst zou ik de kleine overdag zelf voeden, maar dit duurt te lang... nu kolf ik al zoveel mogelijk in de pauze en nog steeds wordt er moeilijk over gedaan... terwijl er in de wet toch echt staat dat je 1/4 van je WERKtijd aan kolven/voeden mag besteden.. wordt er een beetje moedeloos van. Wens je veel succes met het regelen! Lees graag mee hoe P&O reageert.
Belachelijk dat ze nog moeilijk doen terwijl je al veel in je eigen pauze doet. Blijkt wel weer hoe vervelend ze het op het werk ervaren als er iemand borstvoeding geeft. Toen ik mijn jongste zoon nog voede had een collega zelfs tegen een client gezegt '' En dan is er ook nog een die haar kind moet voeden"... mijn client wist dat dit over mij ging en nam het voor mij op en gaf mijn collega ook aan dat ze mij groot gelijk gaf. En mijn client is gelukkig heel eerlijk geweest om die ook aan mij te vertellen aangezien ze dit niet leuk vond. Gelukkig ben ik heel erg voor borstvoeding, dus ze zullen mij op mijn werk nooit om kunnen praten. Helaas is P&O op mijn werk niet echt betrokken met de werknemers,.. Zo heb ik wel eens wat in vertrouwen aan ze gevraagt en nog geen half uur later wist mijn (toen nog) leidinggevende het en werd mij even verteld dat ik daar nooit naar toe had mogen bellen
Maar als je moet kolven, moet ze je toch ook uitplannen? Dat lijkt me ook niks uitmaken. Ik zou inderdaad eens bij P&O gaan vragen.
Klopt ... maar ik denk niet dat mijn collega dat door heeft. Ze denkt natuurlijk dat ik dan niets hoef te doen en gewoon door kan werken. Plek op kantoor om te kolven is er ook niet want wij zitten al met 2 teams in een kamertje van 10 vierkante meter. We hebben in het kantoortje maar 2 kamertjes.. 1 voor 2 teams en de andere voor de wijkverpleegkundige.
Wat al gezegd wordt: P&O inschakelen. En heb je geen leidinggevende/iemand die organisatorisch gezien boven de planner staat? Het is toch van de zotte dat zij gaat bepalen hoeveel uren jij werkt? Heb je een 0-uren-contract, of wel een vast aantal uren? In dat laatste geval jaagt ze namelijk je werkgever ook nogal op kosten, aangezien die jou wel het aantal contracturen uit moet betalen....
Ik vroeg me ineens af, is er niet een landelijke of meer regionale organisatie waar vrouwen die borstvoeding geven terecht kunnen om steun/adviezen te vragen? Mogelijk dat zo iemand iets kan betekenen? (zou daar ook graag gebruik van maken..)