flesje geven in de box

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esje13, 9 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Bij ons kost het soms nogal wat moeite om een flesje te geven. Mijn dochter is snel afgeleidt, wil steeds rondkijken en drinkt daardoor vaak haar flesje niet leeg.
    Ik probeer altijd op een rustig en vast plekje haar de fles te geven, geen tv of radio aan. Toch blijft ze onrustig. Draaien met haar hoofd, flesje met haar handjes eruit duwen en weer erin duwen.
    De laatste dagen is het zo dat ze 100cc oo heeft en dan niet meer wil drinken. Ik verschoon haar tussendoor vaak zodat ze dan weer even rust heeft en dan verder kan drinkem. Soms drinkt ze dan ook weer verder. Nu heb ik haar een paar keer, omdat ik dacht dat ze genoeg had, in de box gelegd. Toen dacht ik, misschien wil ze nog wel wat en ik heb haar haar flesje in de box gegeven, gewoon liggend in de box. En ja, ze drinkt zo nog de rest leeg. Lekker starend naar mij.

Nu zei vl gisteren dat we haar dit niet moeten aanwennen, want de box is voor ons niet om in te eten. Want vinden jullie daarvan? Ik ben het met vl eens, maar wil ook graag dat ze voldoende drinkt. Hetnis nl al geen grote drinkerd dus ik ben dan blij dat ze in ieder geval toch haar flesje op heeft.

Leren we haar zo iets aan waar we straks spijt van kunnen hebben?

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Moeilijk he!
    Hier wou hij zijn laatste flesje alleen maar drinken als we hem op de arm hadden en rondjes wandelden. Ook zeer dubbel want je wil dat je baby goed drinkt maar het rondwandelen wil je niet aanleren, ze worden ook steeds zwaarder en zwaarder.
    Het rondwandelen doen we niet meer, soms drinkt hij weinig, soms goed maar hij is een stuk ouder dus het is ook minder erg als hij minder drinkt maar we hebben 3 a 4 maanden met dat probleem gezeten.

Probeer het flesje anders eens te geven met alleen jij of je vriend in de kamer, zodat je baby helemaal alleen is met de "flesjesgever" dat werkt hier goed, kwamen we alleen laat achter

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Lastig, en echt een typische leeftijd hiervoor..

Misschien eens op jullie bed liggen, en dan lekker snoezelen&de fles geven? Dan heb jij misschien ook meer rust?

Mijn jongste dronk ook niet zoveel, en in die periode ook minder. Maar dan kwam hij een keertje vaker tussendoor. Ook prima. Niet te druk om maken, dat regelen ze zelf al heel goed..

4. adi

adi Niet meer actief

Dit wilde ik ook voorstellen, samen op bed liggen in de donkere kamer. Dan heeft ze geen afleiding, drinkt liggend, en ook lekker tegen Mama aan.
    In de box de fles geven lijkt me zo afstandelijk, je staat dan zo ver van de baby af.

5. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zijn het vaak de flesjes beneden. De eerste krijgt ze meestal boven bij ons op bed. En de laatste is een droomvoeding dus ook boven. Overdag ben ik meestal alleen dus ook de enige in de kamer. Misschien dat ik de flesjes moet proberen om boven te geven.

6. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi dus het past ook bij haar leeftijd. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ze een ontzettende wijsneus is en over het algemeen vrij druk en snel is. Stilliggen of zitten is er hier niet echt bij.

De tip om boven het flesje te geven ga ik uitproberen.

7. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind in de box het flesje geven ook echt niet zo fijn en gezellig....dus ik zou het graag anders zien en doen.

8. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Hier krijgt ons zoontje nog steeds de fles op ons bed in het donker. want na elke fles die hij nog krijgt gaat hij naar bed. behalve 's ochtends, maar dan ligt hij lekker bij ons in bed vaak nog. en gaan we daarna naar beneden. Het voordeel hiervan is ook dat hij erg loom wordt en lekker slaapt ;) zelfs ookal poets ik daarna z'n tanden nog, slaapt hij alsnog goed:) maargoed hij is al bijna 1 dus een groot verschil. maar wel vaak boven fles gegeven ook op die leeftijd ;)

9. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    In ons ritme krijgt ze na het wakker worden haar flesje en is daarna nog 1 uur op ongeveer. Dus slaperig zal ze niet worden, maar qua omgeving geeft het haar missvhien rust.
    Net de laatste 2 flesjes heb ik gewoon op de bank gegeven en niet in de box....ging na wat langer aandringen verrassend goed. Misschien dat we iets langer vol moeten houden.

Maar bedankt voor de tips.

10. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Ons mannetje was ook geen grote drinker en regelmatig aan het rommelen met z'n fles. Ms haar eens op je bovenbenen (ze ligt dan schuin, ietwat omhoog) voor je leggen zodat ze je aan kan kijken en dan de fles geven. Het blijft iedere keer weer zoeken. Succes!

11. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Zelfde probleem met Lotte gehad, ik zou wel even blijven proberen.
    Want als je haar aan gaat wennen de flesjes in box of bed te geven, kan je nergens anders meer een flesje geven (als je ergens gaat eten, bij vrienden bent oid.)
    Ik legde haar voor mij neer, net zoals venne deed. dat werkte goed.

12. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier wou onze jongen ook alleen telkens het laatste van zijn flesjes uitdrinken in zijn bedje, al liggend dus, net als jouw dochtertje. De laatste 100 cc ging er enkel op die manier in. Dat begon zo rond de 2-3 maand. Nu is hij geconstateerd met reflux en mag het dus absoluut niet meer. Ik geef het nu rechtop zittend, in de stoel of op mijn schoot. Maar twijfel nu wel of dat al liggend drinken de reflux niet in de hand heeft gewerkt. Ik zou in het nu in ieder geval niet meer doen, denk dat dit in ons geval niet zo goed was van ons om het flesje al liggend te geven. Maar ja, elk kindje is anders natuurlijk.

13. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je verhaal. Ik weet ook niet of reflux hierdoor kan ontstaan. Maar ik probeer haar nu toch zoveel mogelijk op de arm haar flesje te geven.

Deel Deze Pagina