Hallo, Ik ben bezig met het afbouwen van de borstvoeding. Ik moet straks weer gaan werken en helaas lukt het kolven me niet. Bij mijn eerste lukte het ook niet en ik merk nu dat ik er de rust ook niet voor kan nemen omdat de oudste er is en mijn jongste veel huilt. Nu ging het gisteren best goed en liet ze ongeveer 40cc staan maar vandaag heeft ze ruim 80cc laten staan. Ik maak me dan toch zorgen dat ze niet genoeg binnen krijgt. Het gaat hier dus om kunstvoeding. Ze raakte echt helemaal overstuur. Ik heb haar toch maar aangelegd zodat ze nog een beetje meer binnen zou krijgen en dit ging er goed in. We hebben haar gevoed met een dr brown fles omdat ze ook veel last heeft van krampjes en reflux. Maar ook een fles van Avent geprobeerd deze bootst min of meer de vorm van de moedertepel na. Hebben jullie tips over hoe we haar beter aan de fles kunstvoeding kunnen laten wennen?
geef het tijd. De overgang naar kunstvoeding gaat voor sommige kindjes niet onopgemerkt: kunstvoeding is zwaarder verteerbaar (het lichaam is er langer mee bezig om voeding op te nemen en te verwerken) dan borstvoeding. Dat kan maken dat ze voor je gevoel meer aan de borst dronk dan ze nu uit de fles neemt. Porbeer wisselend fles en borst te geven, zodat je kindje gelegenheid krijgt om in te halen mocht ze dit nodig hebben. (bijv. tussen de middag, of eind middag/avond) Ik denk dat de brown fles prima is, kijk even naar hoe snel de melk stroomt. Soms te snel, soms te langzaam. Bied de fles aan zoals de borst: laat haar happen (mondje openen) en dan pas fles naar binnen. Avent kan stug zijn, kijk even of ze een goed vacuüm kan maken. Dit verschilt ook weer per kindje. Verder: fles zo horizontaal mogelijk, kindje in zit houding (beentjes gebogen bij de heupjes) en evt. praten/zingen, wiegen. Succes!