Ongelijke borsten

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door siriel, 3 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.124
    2.959
    113
    Vrouw
    Hallo, ik heb een zoontje van 6,5 maand. Hij heeft altijd volledige borstvoeding gekregen. Een tijdje geleden heeft hij een soort van voorkeursborst gekregen. Ik heb alle mogelijke houdingen geprobeerd maar hij wil altijd eerst de linkerborst, en soms als toetje de rechter. (rechts heeft hij zelfs een tijdje geweigerd, maar nu als toetje neemt hij hem wel)
    Mijn linkerborst is altijd al iets groter geweest dan de rechter maar niet storend. Sinds ik borstvoeding ben gaan geven, merkte ik wel dat uit de linkerborst veel meer melk kwam dan uit rechts. (wat dat betreft begrijp ik ook heel goed dat de kleine man een voorkeur heeft ;))
    Alleen is mijn linkerborst echt heel veel groter dan rechts. Ik heb laats bhs bij een lingeriewinkel aan laten meten. En ik had cup 70E, alleen is mijn rechtercup heel leeg..in vergelijking tot links.
    Mijn vraag is nu, kan ik rechts niet een aantal keren kolven op een dag, gaat die productie dan omhoog? Zodat de borst aan die kant voller wordt. Ik vind het nogal vervelend zo scheef te zijn..
    Alvast bedankt!

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is om zo scheef te zijn. Het is op zich wel normaal dat de ene borst meer melk geeft dan de andere, maar bij jou is het verschil wel heel groot. Kolven kan helpen en je productie zal wel omhoog gaan, maar het zal het hele verschil niet oplossen denk ik. Misschien toch maar met een vulling in je bh werken.

Probeer het kolven maar gewoon eens uit. Niet geschoten....

Deel Deze Pagina