bijten, wie tips

Discussion in 'Borstvoeding' started by brenda1976, Mar 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Onze jongste gaat naar de 6mnd en zijn tandjes beginnen door te komen. Zins een week of 2 zet hij zijn kaken in mijn borst. doet hij vooral als hij bijna klaar is/of de borst minder ga geven. (daar ben ik nog niet uit).

Ik begin er beetje angst voor te krijgen. Ik let heel goed op en zogauw ik het idee heb dat hij het doet dan trek ik de borst terug.

Maar heeft iemand nog tips. Mijn angst kom niet voor niks, mijn oudste heeft met 9 mnd zich een keer vergist, ipv drinken zette hij de tanden in mijn borst... tot bloedens toe.

wie heeft er een goede tip. Ik wil graag nog even doorvoeden.... maar ik merk dat ik angst begin te krijgen.

gr brenda

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zodra je voelt dat hij bijt of ziet dat hij gaat bijten loskoppelen (dus niet terugtrekken want dat kan pijnlijk zijn voor jou maar echt met je pink loshalen) en 'niet bijten!' of iets in die trant zeggen. Niet boos worden maar wel duidelijk zijn dat dit niet de bedoeling is en opnieuw aanleggen. Dat werkte hier wel goed.

Overigens bijt Irem meestal alleen als ze genoeg heeft gehad en als ze niet meer wil drinken maar aan het spelen is - ik probeer het dan twee keer maar als ze dan weer bijt is het klaar en afgelopen. De borst is geen speelgoed.

3. Misoh

Misoh Bekend lid

Hier twee bijters gehad zo ergens tussen de 6 en 7 maanden. De oudste met tanden en de jongste zonder. Allebei pijnlijk.

Wat Eylem ook zegt, je pink tussen de kaken en ontkoppelen en niet eruit trekken.
    Resoluut zeggen: niet bijten!
    Tot slot goed opletten dat er nog gedronken wordt en niet gesabbeld. Als ze nog maar weinig slikte koppelde ik los. Gaven ze dan aan nog meer te willen, dan gaf ik de andere borst en was het bijten voorkomen omdat er dan weer voldoende melk kwam.
    (Zo heb ik soms tot wel 6 borsten gegeven in 1 voeding op de momenten dat de vraag toenam).

4. brenda1976

tja denk dat het ook spelen is, hij is klaar met drinken en bijt.
    zou het helpen al met een baby van net 5 maand?

gr brenda

5. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

Sep 1, 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Hier ook eentje die 'hapt' als ie klaar is. Dus idd wat al gezegd wordt, zodra je merkt dat je kindje niet meer drinkt, zelf loskoppelen.

Hij heeft me in 2x al flink te pakken gehad, zag net bij het kolven dat het zelfs wat bloed.. auw

6. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    zelfde tactiek! bij mij helpt het. een keer beet de kleine zo hard dat ik ook heel hard au schreeuwde waardoor hij schrok en het op 'n bleren zette...maar nu heeft hij wel in de gaten dat ik het niet prettig vind als hij me, met zijn overigens nog tandenloze bekkie, bijt!:D maar idd zodra hij zo'n beetje klaar is met drinken wil hij af en toe nog wel eens een poging wagen maar niet vaak.

7. brenda1976

thanks dames, past het gelijk toe....

Share This Page