ervaringen niplette?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mupet, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

ik ben even nieuwschierig of er hier dames zijn die ervaring hebben met de niplette?

ik heb hem daarnet gekocht en heb hem nu aan, voor de gene die denken Huh?, Het is soort zuigdingetje wat je om je tepel kan zetten, zodat deze naar buiten komt, het is voor vlakke of ingetrokken tepels.

volgens de beschrijving kan je dit de eerste 6 maanden van de zwangerschap doen, en zou je tepel als het goed is binen een paar weken permanent naar buiten staan, of makkelijk naar buiten komen.

dit lijkt mij heel handig, omdat mijn zoontje geen mikpunt had om bij aante happen bij de borstvoeding, omdat er geen tepel naar buiten kwam.

uit eindelijk met tepelhoedje, naja heel gedoe/drama. Vandaar dat ik dit nu probeer, en dus nieuwschierig ben naar jullie ervaringen!

Groetjes,

Mupet

2. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    niemand? ik hoop dat het ding wel zn werk doet haha:)

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee sorry, hier geen ervaring met dat dingetje.
    Hoop voor jou dat het werkt of in ieder geval dat het jou helpt :).
    Liefs Hanneke.

4. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Ik heb er ook geen ervaring mee.
    Maar ik ben wel benieuwd of het gaat werken.
    Staat er bij waarom je het de eerste 6 maanden van de zwangerschap moet gebruiken en bijvoorbeeld niet daarna?
    Ik heb een vlakke tepel, die na de voeding wel naar buiten staat, maar langer daarna weer terug gaat:p.

Succes! Hopelijk werkt het!

5. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @hanneke thnx :D

@moonchild, je kan het voor je zwangerschap gebruiken, of de eerste 6 maanden van je zwangerschap. ik denk dat je anders misschien kans hebt dat je bijvoorbeeld (beginnende?) melkkliertjes door dat ding verstopt/afkneld ofso? of dat je misschien echt al voeding op gaat wekken ofso? ik weet het niet haha.

maar er staat bij dat je binnen een paar weken je tepel er permanent uit zou moeten blijven.

Maar jij geeft dus voeding met vlakke tepels, en zonder tepelhoedje of? en hoe gaat dat dan met aanhappen? (sorry even nieuwschierig hoor haha)

6. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    owja, dat is wel een logische verklaring ja:).

Ik heb 1 vlakke tepel:). Ik gebruik geen tepelhoedjes oid.
    Vooral op het begin heb ik last gehad als ze niet goed aanhapte, dan wist ik niet hoe snel ik haar er vanaf moest halen. Laatst had ik een open kloof, maar die kwam een week later bij de gewone tepel ook, dus het lag meer aan het aanhappen zelf denk ik.

Het is bij mij echt een kwestie van grote happen laten nemen.

Succes!

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb er wel ervaring mee. Ik heb ze jaren geleden gekocht omdat ik ooit wilde kunnen borstvoeden, maar tja ook uit ijdelheid. Ze werkten bij mij niet echt, mijn tepels kwamen wel naar buiten maar gingen zeker in het begin meteen weer terug. Na een tijdje blijven ze wel langer naar buiten maar dan ook maar een paar dagen of hooguit 2 weken, maar dan nog steeds niet echt want strakke kleren konden ze zo weer naar binnen duwen. Je hebt natuurlijk verschillende gradaties van ingetrokken tepels dus mss dat het voor iemand anders wel blijvend kan helpen. Ze kunnen je tepels behoorlijk pijn doen (en mss ook beschadigen) als je ze te strak zet dus kijk daar mee uit. Het is ook best veel gedoe want die dingen schieten (vooral in het begin) steeds los ook kwam er bij mij vaak een soort vocht uit mijn tepels wat dus in je kleren komt als zo'n ding los schiet. Best veel gedoe eigenlijk voor mij zonder resultaat en ik heb het wel lang gebrobeerd.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb ook vlakke tepels en heb laatst een periode intensief gekolft ( Elk uur tot elke 2 uur ) en wat ik toen toch had... Ik had permanent stijve tepels, en pijn dat dat deed! ;) Dus da's ook niet alles... Maar als dit helpt voor de bv is het het proberen waard toch?

9. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Hier ook 1 vlakke tepel. Mijn zoontje heeft in het begin met een tepelhoedje gedronken, deze hebben we kunnen afbouwen. Nu drinkt hij aan die borst zelfs het prettigst.
    Ik heb nooit iets anders geprobeerd dan het tepelhoedje, omdat dat voor ons gewoon werkte.
    Ik hoop dat het voor jou een oplossing is!

Deel Deze Pagina