hallo, onze zoon van 5 maanden draait al een tijdje af en toe op zijn buik, alleen nu draait hij constant op zijn buik ook in bed maar hij kan nog niet terug waardoor we telkens gaan kijken als hij gaat slapen, nu heb ik hem al een paar keer op zijn buik in bed met zijn hoofd in het matras aangetroffen dit vinden wij nogal eng heeft er iemand tips! hij slaapt overigens in een slaapzakje omdat hij elke dag achterstevoren in bed ligt. groetjes eefje
Aerosleep hebben wij ook maar zou daarmee alleen toch niet gerust zijn hoor..evengoed blijven controleren Én wat wij altijd doen is de onderkant van de slaapzak (zo'n 10cm) instoppen zodat ze niet kan draaien.
Dyonne is een buik slaper en ik vondt het ook erg eng. Wij hebben van marktplaats een angelcare gekocht. als je kindje 15/20 sec niet ademt gaat er een alarm af.
Wij hebben ook een aerosleep, dus volgens mij kan het dan niet zo veel kwaad. Maar goed ,ik loop altijd gewoon een paar keer terug naar zijn kamer en als hij dan op zijn buik ligt of half op zijn zij/buik dandraai ik hem terug naar zijn rug. Als hij moe genoeg is blijft hij zo liggen. Zo niet... dan moet ik het een paar minuten later opnieuw doen, hihi
SafeTsleep. Dan kan je kindje absoluut niet op de buik gaan. Als je niet weet wat het is ,hier een link, Hij staat onder de swaddle me: http://www.hetrietje.nl/index1.html?lan ... 3godzUAxdA
Vanaf wanneer is het eigenlijk wel oke om je kindje op de buik te laten slapen? Dana draait zich nl sinds een week soms op dr buik in bed. Ze kan zichzelf wel allang terug draaien en en dr nekje is ook stevig genoeg. Is het dan veilig, of nog steeds niet?
Dano sliep vanaf 3 maanden op zijn buik, maar wij hadden aerosleep. Hij was en is nog steeds een echte buikslaper. verantwoord is het wanneer Dana haarzelf weer terug kan draaien.
ons zoontje is ook een buikslaper. alleen heb ik er niet zoveel moeite mee. Hij kan zijn hoodje goed op tillen en draait regelmatig zijn hoofdje. Hij slaapt zo gewoon het lekkerst ik vind het wel prima.