Bijten :-(

Discussion in 'Borstvoeding' started by B en N, Feb 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Toch maar even een berichtje plaatsen.

Misschien ben ik te vroeg en was het een eenmalige actie [-o< .

Gisteren heeft mijn meisje namelijk tot 3x aan toe hard gebeten tijdens het drinken, de laatste keer zo hard dat ze met haar twee tandjes me tot bloedens aan toe heeft gebeten.
    Behoorlijk pijnlijk kan ik jullie vertellen!

Uiteraard ben ik “boos” geworden en heb haar meteen losgekoppeld.
    Vanacht heeft ze wel gedronken en niet gebeten gelukkig.

Aangezien ik nu aan het werk ben krijgt ze afgekolfde melk en hopelijk gaat ze niet meer bijten….Momenteel kolf ik dus waardoor het wel telkens weer gaat bloeden.
    Dat het gaat bloeden is niet zozeer mijn probleem, wat ik me meer afvraag is wat moet/kan ik hier tegen doen?

Zijn er meer mama’s met dit probleem?

Zou bijvoorbeeld een tepelhoedje kunnen werken tegen het bijten? Ik hoop dat de we hoeven te stoppen vanwege het gebijt maar als ze dit blijft doen dan denk ik niet dat ik het nog maanden vol kan houden……

Heeft er iemand tips voor mij?

Alvast bedankt!

2. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Hier een meiske met 4 tandjes die me een paar keer heeft gebeten.
    De laatste keer is alweer een week geleden, dus wie weet heeft mijn 'boos worden' geholpen. Het heeft denk ik eventjes tijd en een paar keer nodig voordat dit kwartje valt. En ik ben erop gaan letten dat ze niet nog even door aan het sabbelen was terwijl ze eigenlijk genoeg gedronken heeft, dan worden ze nog wel es 'ondeugend'.

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier ook een schurkje die me 2 keer heeft gebeten. In het begin dat ze tandjes had gebeten, daarna boos geworden en haar van mijn tepel afgehaald.

Waarschijnlijk had dat indruk gemaakt, hihi, want ze heeft het daarna niet meer gedaan (en dat was 2 maanden geleden)

4. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

Nov 14, 2007
    614
    0
    0
    Tja dat vervelende bijten komt echt omdat ze last hebben van hun tandjes. Mijn meisje heeft me ook een paar keer flink te pakken gehad, pffft.
    Ik durfde haar op een gegeven moment niet meer aan te leggen omdat ik zo bang was dat ze zou bijten.
    Ik lees dat het bij sommige mama's hielp wanneer ze boos werden op hun kind maar mijn meisje ging alleen maar heel hard huilen. Dit deed ze trouwens ook wanneer ze me beet en ik van schrik heel hard 'AU' riep.
    Ik had echt het idee dat ze het per ongeluk deed en puur omdat ze last had van haar tandvlees.
    Het viel me trouwens wel op dat ze het vaak deed wanneer ze al klaar was met drinken en nog een beetje lag te sabbelen dus dat zijn momenten waar je even goed op moet letten.

Gelukkig bijten ze niet meer zodra de tandjes door zijn en ze geen last meer hebben van hun tandvlees.

Nog even volhouden dus! Succes!

5. Petra1985

Petra1985 Nieuw lid

Jan 26, 2007
    4
    0
    0
    Kinderen kunnen alleen bijten tijdens de borstvoeding als ze niet goed aanleggen of als ze niet meer drinken. Tijdens het drinken hebben ze nl hun tongetje over hun ondertanden. Let er dus goed op dat ze drinken en niet sabbelen, zodra ze klaar zijn er af halen. Ook helpt het soms om even de borst tegen hun neusje aan te drukken zodat ze even schrikken (geen adem kunnen halen) maar dat vind ik zelf zielig!

6. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    B en N, hoe gaat het nu? nog gebeten?
    ik ben vorige week donderdag 5 van de 6 voedingen gebeten. van toespreken dat dat niet mag, moest ze alleen maar lachen.
    mocht je er nog last van hebben, wat mij geholpen heeft is voor de voeding een bijtring geven en pas voeden als ze jammert dat ze honger heeft.
    tot bloedens toe lijkt me heel arelaxed. ik merkte al dat ik gespannen zat te voeden.
    succes!

7. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Ik durf het niet te hard te zeggen maar ik moet zeggen dat het de laatste tijd weer een stuk beter gaat, soms bijt ze nog perongeluk maar na twee keer zonder eten te moeten gaan slapen was het over ;)

Maar die van die bijtring is opzich ook wel een goed idee het probleem hier is alleen dat alles wat ze in haar handen krijgt weggegooid wordt ;).

Succes en sterkte met het bijten en hopelijk stopt jouw kleintje er snel mee.

8. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Bijten is idd van zeer tijdelijk aard, en heeft met tandjes te maken. En dan ook alleen nog maar de eerste paar tandjes.
    Loskoppelen is idd het beste, of nee roepen,maar vaak schrikken ze daarvan. Na het loskoppelen meteen weer aanleggen.

9. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Moet zeggen dat dat niet fijn is met een bloedende tepel ;), hier moet ze toch echt even 15 minuutjes minimaal wachten tot ze verder mag drinken of ze het nou leuk vind of niet. :rolleyes:

Betekend dit dat ze nog meer tandjes gaat krijgen? Ze heeft haar twee voorste onder al een tijdje (begin november) zou ze hier nog last van hebben?

10. lauwie

lauwie VIP lid

Mar 17, 2007
    8,026
    0
    0
    na het loskoppelen ben ik er ook wel ff klaar mee hoor. eerst maar die bijtbehoefte kwijt en weer drinken als de honger weer groter is dan de behoefte om te bijten.

gelukkig (afkloppen) was het hier ook tijdelijk.

hmm jammer dat ze alles weggooit. helpt het ook niet als je m in haar mond stopt?
    ik denk dat jamila dan idd weer een tandje krijgt. ik merk het bij ottilie aan kwijlen, rode wangen en 's nachts piepen (en het bijten), maar zie nog niet waar die tand zou moeten komen.

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Auw auw auw auw auw... Ik ben net gebeten. De T**ring.. Wat deed dat zeer zeg!

Ze had net een stukje appel gekregen, lekker opgegeten, dus ik leg haar daarna even aan, even wat nadrinken. Zit er nog een stukje appel in dr mond en ze doet hap.. De piiieeeeppp, het brandt helemaal aahhhh

12. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Auch :-S :(

Lang leven de tandjes maar niet heus ;)

Tot bloedends aan toe of dat nog net niet?

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dat gelukkig niet... Pfff dat lijkt me helemaal erg! Het deed gelukkig ook de volgende voeding geen pijn meer...

14. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Wendy, gelukkig maar want kan je zeggen dat is niet fijn ;) gaat ook steeds weer open door het zuigen. Gelukkig deed het geen pijn meer en was het eenmalig ;).

Wat hier gezegd werdt over tandjes klopt! Zat net in Jamila haar mondje te voelen en aan de boven kant voel ik bij beide snijtandjes 2 scherpe puntjes.

Zal er leuk uit gaan zien ;) 2 ondertandjes en 2 boven snijtandjes, kleine dracula ;)

Share This Page