Ik geef bv en ben verwend ;-)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door debbie2007, 4 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Ons ukkie is nu ruim een half jaar en is dus begonnen met bijvoeding.
    Geweldig leuk hoor, uitproberen, die vieze bekkies die ze trekt, spelen met eten etc.

MAAAAAAR...
    ukkie voeden kost nu veel meer tijd :(
    Wat is bv toch handig he? Hup shirt omhoog en klaar.
    Ik moet nu echt even wennen en me er soms toe zetten een fruithapje klaar te maken, wat brood, of pap. En dan die bende... ;) Afwas, zorgen dat je het juiste eten in huis hebt (oooooh, bananen vergeten... o neeee, brood is oud... help, stroom uitgevallen en moet ik pap maken, in het donker :( ) En niet te vergeten: uk smeert zichzelf en haar kleren het liefst met in met wat ze eet :(
    Ja, ik ben een verwende bv-moeder denk ik... :)

Als er ooit een 2e komt weet ik het zeker hoor: weer heeeeerlijk genieten van een half jaar borstvoeden. Geen inkopen, geen afwas, geen bereiden en een schone vloer en baby ;)

2. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Haha, best herkenbaar. (Al overdrijf je wel een klein beetjhe hoor... ;))

Maar hier had ik de eerste paar weken/maanden ook geregeld een bende hoor. Meneertje die halverwege een slok opeens de borst losliet en zn mondinhoud knoeide over mn broek/shirt/bank/... De spuugdoekjes waren de eerste tijd niet aan te slepen. En mn bh's kon ik ook heel vaak verwisselen, met al dat gelek.

Maar inderdaad, dat vaste eten klaarmaken kost wel wat meer tijd en moeite dan de bv, maar is ook heerlijk. Mama heeft wat meer vrijheid, meneertje geniet van ander voedsel. Ik zit helemaal te genieten als hij weer eens zn boterham probeert te slijten bij één van de honden, een geweldig gezicht.
    En tussen het vaste voedsel door kunnen we nog lekker vaak saampjes genieten van de BV. (nu zonder rommel, want meneertje kan nu heel goed drinken zonder knoeien)

3. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Als Debby net zo woont in Afrika als ik daar gewoond heb, dan overdrijft ze zeker niet. ;) :D
    Weet uit eigen ervaring dat alles daar twee tot drie keer zoveel tijd neemt, behalve bv dan.

Maar, ook ik moest er in het begin erg aan wennen dat het zoveel tijd meer in beslag nam. En dan woon ik nog wel heel verwend in Nederland. ;) :)

4. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ook ik ken je gevoel hoor maar ik moet zeggen dat ook die hapjes maken wel went. Groente maak ik gelijk met ons eten dus dat kost niet echt extra tijd. En dat fruit hapje is eigenlijk ook wel zo gemaakt.

Als ze gaat eten doe ik haar een slab truitje aan (zo eentje met mouwtjes) zo dat de kleding schoon blijft en ach na het avond eten gaat ze meteen in bad en pyama aan, dus zo veel extra was heb ik er ook niet aan (kleertjes gaan toch maar 1 dag aan maar dat is al zo vanaf geboorte).

En het juist eten in huis hebben wen je ook wel aan hoor daarbij hebben wij meestal ook nog wel wat back-up.

(brood in de vriezer, spinazie, en wat klaar gemaakt fruit-groente hapjes in de vriezer voor het geval dat ik een keer geen boodschappen heb gedaan.)

Dus echt ook dit wend.

Maar helemaal mee eens dat Bv wel enorm handig en tijdbesparend is ;)

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    @imani
    Ik woon redelijk geciviliseerd in de hoofdstad, maar toch... de electriciteit valt vaak uit, dus eten invriezen of in de koelkast bewaren gaat niet, of niet zonder "risico" - maw, altijd vers bereiden. Verder zijn producten niet altijd en overal verkrijgbaar, dus je boodschappenlijstje kun je altijd weer mee naar huis nemen na shoppen, want er zijn altijd dingen die je ergens anders moet gaan halen (en weer door dat verschrikkelijke verkeer). Potjes hebben ze hier niet. Of ja... ik heb een eco-merk gezien in een of andere elite shop: 5 euro per potje. Ja daaaaag.
    Slabbetje met mouwtjes!? Die kun je hier zeeeeeeker niet krijgen ;) Maar goede tip om mee te nemen uit NL de volgende keer!

Maar begrijp me niet verkeerd, ik vind het helemaal super hoor, dat ons ukkie nu "echt" gaat eten.
    Alleen nu realiseer ik me pas hoe handig het ook is, bv :)

@coco
    Haar boterhammetje slijten aan de kat doet ze (nog) niet: kat komt er wel gezellig bij zitten (voor het geval er iets van tafel valt ;) )maar dan is ukkie zo onder de indruk van de kat dat ze niks meer eet :-D

6. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Debby,
    Zelf woonde ik redelijk ongeciviliseerd. Een dag rijden vanaf de eerste grote stad, geen electriciteit en geen stromend water.
    Maar wat je zegt, ook in een grote stad loop je regelmatig tegen dat soort dingen aan.
    Wat betreft de slabbetjes met mouwen, deze heb je bij de Ikea. Misschien kan een famlielid of kennis deze opsturen. dan kun je ze daar weer laten namaken.

Ben van de zomer op familiebezoek geweest, en idd bv was toen erg gemakkelijk. Het kon altijd en overal. Zelfs in de kerk tijdens de doopplechtigheid!
    Eten ging toen ook goed, ze heeft zelfs een aantal keren noodgedwongen moeten mee eten in wat restaurantjes, ze vertikte het nl. om de potjes te eten die we mee hadden genomen voor het geval we niet zelf konden koken. Ze heeft nergens last van gehad, die weken dat we daar waren.

7. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Misschien nog een ander ideetje betreft de slabbertjes, weet niet of je een beetje "handig" bent?

Maar pak een wat dikker oud truitje (zodat het eten/fruit niet direct in de stof zuigt zeg maar) knip in midden van de achter kant het truitje open, zodat je het truitje als een schortje aan kan doen (waardoor het niet over het hoofdje hoeft, is niet zo lekker met etens resten ed ;)). De boven kant bij het nekje kan je een knoopje of iets van een touwtje zodat je het schortje vast kan maken.

Het is misschien niet net zo "mooi" maar ach daar gaat het niet om, het gaat om de handigheid en handig is niet altijd mooi zullen we maar zeggen ;).

Ik denk dat als je een slabbertje laat opsturen het wel een redelijk duur slabbertje zal worden? Of valt dat mee?

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Was lekker makkelijk hè, in de tijd van alleen BV geven ;)

Deel Deze Pagina