Ik wil mijn zoon zoveel mogelijk regelmaat geven omdat ik merk dat hij daar een stuk beter van slaapt. Als hij wakker wordt luier verschonen, eten geven, spelen/knuffelen en dan slapen. Dit werkt goed ook. Maar nu heeft hij 1 a 2 x per dag een poep luier en altijd een uur na zijn middag voeding. Als ik hem dan verschoon dan denkt hij dat hij weer eten krijgt en hij zeurt er dan ook echt om. Ik kan hem moeilijk met zijn vieze luier laten liggen. Hoe doen jullie dit?
Tja dat is een moeilijke, Niek heeft dat ook weleens maar die vraagt dan niet meer om eten. Misschien een idee om de luier voor het weer naar bed gaan te doen? Dus dan wakker worden, voeden, spelen/knuffelen en voor het naar bed gaan luier verschonen?
ik verschoon en leg toch weer op bed, zeuren deed ze eerst wel maar nu niet meer, ze weet/herkent het nu wel
Inderdaad, hij leert het vanzelf dat het niet altijd "feest" kan zijn. Knap he, dat ze al zo snel leren. Hij gaat heel binnenkort beter luisteren naar zijn eigen honger gevoel en dan zal je zien dat je 'm op een willekeurig tijdstip kunt verschonen! Gewoon doorgaan zoals je bezig bent, is prima!
Zo ging het hier ook altijd, tot ik de luier ben gaan verschonen voor het naar bed gaan. Nu poept hij ook weleen eerder en laat ik m natuurlijk niet liggen. Maar nu is het ook minder erg want hij was dan gewend na de schone luier terug naar bed te gaan en nu is dat dus ook weleens anders. Hier zit ik alleen nog met het probleem dat hij zo gewend is aan: slapen-eten-spelen-verschone- slapen, dat als hij nu eens wat korter slaapt (zoals met het warme weer) en niet meteen eten krijgt hij direct over de pissed is.... Ik blijf stug volhouden niet meteen er een fles in te stoppen zodat ie leert geduldig te zijn en dat het niet altijd meteen eten of " feest" is, zoals hier al werd genoemd bij het wakker worden.