bijten...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kbloem, 2 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Mijn dochter heeft nu 8 tandjes en ze heeft het bijten ontdekt...
    Wanneer ze de kans krijgt bijt ze in mijn benen,armen gezicht..

Is dit een fase of waarom doet ze dit!?!

Ik zeg gewoon 'nee' als ze dit doet ook al begrijpt ze dat nog niet echt.
    Maar net zoals vanavond dat ze een vriend van ons heeft gebeten (echt met tandenafdruk daarna) dan baal ik daar echt van!

Iemand tips o.i.d??

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier ook zo eentje.. dus ik lees mee haha

3. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Hmmm, mijn dochter deed dat ook maar moet eerlijk zeggen dat ik daar wel meteen echt boos over ben geworden. Natuurlijk niet heel erg boos,boos (geen schreeuwende mamma-taferelen hoor) maar ondanks dat ze nee niet begreep vond ik toch dat dat echt niet mocht. Het is namelijk later heel moeilijk af te leren, weet ik uit ervaring. Dus ik zei altijd heel duidelijk: Nee' dat vind mamma echt niet leuk" op een vrij strenge toon. Leverde hier en daar een flinke pruillip op, echt je mamma-hart breekt, maar ze stopte er snel mee. Alleen jammer dat ze daarna het tandenknarsen ontdekte ;)....

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

mijn zwager heeft zijn kind eens teruggebeten toen ze opzettelijk beet, en daarna deed ze niet meer. ik weet niet of ik deze methode zou toepassen bij mijn eigen kind....
    maar ja als ze iedereen bijt... het is ook nog eens gevaarlijk voor haarzelf wanneer ze doorbijt kan ze allerlei ziektes krijgen via het bloed.en wanneer je zelf gebeten wordt moet je wel ingeent zijn voor tentanus (DKTP-prik) of een tetanusinjectie na het bijten halen. (op mijn vorige werk zijn diverse collega`s gebeten door iemand met een verstandelijke beperking)
    groetjes

5. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    HIer zei ik altijd: nee, dat mag niet, dat doet pijn. En vervolgens zette ik haar weg. Ze heeft het nog maar een paar keer gedaan erna. Inderdaad een pruillip en soms ook huilen, maar dat hoort er dan even bij (na een minuutje weer knuffelen en goedmaken).

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ

Hier hetzelfde.;)

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

@onskleintje: dat geldt niet als het je eigen kind is hoor :) Dat wordt in instellingen wel vaak gedaan, omdat er onder verstandelijk gehandicapten vaak nogal wat ziektes e.d. rondwaren...

8. LovelyDK

Nou ik zou een kind van 10mnd niet terugbijten als die bijt hoor...

Hier is het niet opzettelijk bijten ofzo.. of uit boosheid o.i.d. meer omdat die volgens mij gewoon last van zn andere doorkomende tandjes heeft..

9. raspberry

Onze kleine dame bijt ook, maar dan als ze blij is/knuffelt enz. Zodra ik doorheb dat ze wil bijten, trek ik haar weg en zeg NEE. En doe haar zoveel mogelijk voor hoe ze wel moet knuffelen :)

Ik deed dit vroeger ook en mijn moeder heeft toen 1 keer teruggebeten, omdat er geen kruid tegen te wassen was... ik heb het daarna nooit meer gedaan, dus effectief was het wel :)
    Maar toen was ik wel ietsje ouder (anderhalf ofzo) en kon ik de boodschap: Dit doet dus pijn, tenminste snappen :)

10. raspberry

O, enneh... ik heb daar dus geen trauma aan overgehouden :D

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hoe oud was zijn kind toen?

Hier ook een bijtertje en het doet met die tandjes echt pijn! Ik zeg altijd 'AUW!' en 'Nee!', maar het dringt nog niet echt tot hem door... En inderdaad, die pruillip als ik dat zeg is hier ook heel bekend :D

12. Ons Kleintje

kijk maar eens op
    Prikaccidenten en bijtwonden in verzorgingscentra | Mens en gezondheid: Diversen
    onder het kopje, wat te doen bij bijtwonden.
    Maar wat ik meer bedoel is dat wanneer je kleintje je vrienden gaat bijten dan krijgt hij weer bloed binnen van die vrienden (en weet jij met wie zij het bed hebben gedeeld? soms zijn mensen drager van een ziekte en weten zij geeneens dat ze ziek zijn)
    Maar over bijtwonden en tetanus, tetanus komt doordat er speeksel direct in de bloedbaan komt en is geen ziekte, maar kan altijd gebeuren wanneer een mens (of dier) een mens bijt, ook door je eigen kind op jou als moeder of zelfs als je jezelf bijt.
    groetjes

13. Ons Kleintje

Geen idee eigenlijk.
    Maar weet je, ze snap nog geen Nee, maar wel actie-reactie. Kind krijgt aandacht doordat je reageert op de bijt en dat vinden ze leuk. Maar wanneer het kind zelf ervaart hoe het voelt om gebeten te worden en begrijpt dat jij ook kunt bijten wanneer zij dat doet, dan doen ze het niet zo gauw meer. Maar ik zou niet heel hard bijten:(

14. LovelyDK

Nou... ze snappen idd die "NEE" nog niet, maar een kind van 9mnd net als van Merijn snapt het ook echt nog niet wanneer je hem gaat bijten hoor!

Deel Deze Pagina