m'n baby zit zelf!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lisabeth, Sep 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

Jul 15, 2008
    564
    0
    0
    Hoihoi,
    zoals de titel al zegt, sinds twee dagen zit mijn uk zelf rechtop!
    Ook trok hij zich vanmorgen aan de rand van de box omhoog en toen stond 'ie dus tegen de box geleund, we hebben de box daarna snel op de laagste stand gezet want we zijn bang dat 'ie er straks een keer uitdondert. maar di's wel snel toch?
    Nou is hij lekker zittend aan het spelen, ook wel een leuke verandering voor hem lijkt me. Maar wanneer kunnen we hem nu eigenlijk meenemen op de fiets? Ik vind 'm nog wat jong.

2. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,721
    3,154
    113
    Female
    als ze zelf gaan zitten mag je ze idd meej nemen op de fiets omdat ze er dan aan toe zijn :) zow zegt het cb hier,,

Liefsz :)

3. Phlox

Phlox Lid

Jul 12, 2009
    15
    0
    0
    't is zeker snel dat ie al zelf gaat zitten, mijn zoontje deed dit pas rond 10 maanden ofzo. hij kon wel goed zitten als ik hem neerzette, maar dat wilde ik niet teveel doen.
    als ie goed stevig zit en het ook wat langer volhoudt, kan je met hem gaan fietsen. maar ik zou het zeker niet te lang doen nu, dus heel rustig opbouwen. de rugspieren moeten het schokken ook kunnen opvangen.

4. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

Sep 13, 2006
    1,168
    0
    0
    zeeland
    ik heb dévan met 7 maanden mee genomen op de fiets.

ze was 5 maanden toen ze kon zitten,en bijna 6 maanden toen ze zelf ging zitten.

heb dus een maandje gewacht tot ze echt goed kon,en niet meer omviel.

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier ook een mannetje wat zo snel was... heb hem met een maand of 6-7 ook meegenomen op de fiets.. ging prima!

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Als jij hem nog wat jong vindt, dan moet je wachten. Jij kent je kind het beste :)

Mijn zoontje gaat nog steeds niet zelf zitten maar zit wel al sinds 6 maanden en sinds 7 maanden zo stevig als het maar kan. Hij gaat dus sinds kort wel al mee op de fiets, maar ik heb daar wel bewust een paar weken mee gewacht sinds hij zo goed kon zitten.

7. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik zou wel écht uitkijken met meenemen op de fiets. er is hier pas een kindje van een maand of acht overleden omdat he nekje brak tijdens het fietsen...

ze líjken heel stabiel al, maar vergis je niet in de klappen die op dat kleine lijfje komen tijdens fietsen. één hobbeltje in de weg kan al fataal zijn.

ik heb daarom besloten te wachten tot onze boef één jaar is. nu scheelt het: ik heb een auto, dus hóef niet te fietsen. als je zo'n kleine uk mee móet nemen op de fiets, is denk ik zo'n maxicosi-klem voor achterop, of een fietskar met vering met daarin de maxicosi, het beste idee.

ik wil niemand bang maken, hoor, maar schrok zó van dat verhaal, dat ik wel even wil waarschuwen om in je enthousiasme héél erg uit te kijken nog.
    succes!

8. LovelyDK

Die verhalen kent iedereen geloof ik wel!

TS, jij kent je kind het beste en ziet zelf wel of die mee kan of niet... bij twijfel niet doen en anders opbouwend beginnen

9. PollekePiek

PollekePiek Actief lid

Jul 19, 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het algemeen geldende advies is: vanaf 9 maanden, of, als ze dan nog niet zelf zitten, later.. Met 9 maanden is het rugje en nekje sterk genoeg om de schokken op te kunnen vangen.

10. Aslanck

Aslanck Actief lid

Jul 2, 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Die van mijne zit ook wel maar nog niet helemaal stabiel. En hij is zo actief dus ik ben bang dat het lang gaat duren voordat hij zittend speelt.

Leuk om te zien he die veranderingen :)

11. LovelyDK

Wat je zegt is dus absoluut niet waar... er zijn kindjes die met 9 maanden, of ervoor, sterk genoeg zijn om de schokken op te kunnen vangen maar er zijn er ook genoeg waarbij dit niet het geval is hoor!

9 maanden is een algemeen geldend advies, omdat over het algemeen gezien kindjes op die leeftijd ongeveer zelfstandig kunnen zitten & gaan zitten!

Zelf dus je kind beoordelen of hij wel/niet sterk genoeg is!

12. PollekePiek

PollekePiek Actief lid

Jul 19, 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb totaal niet het zicht wat een proffesional wel heeft.. een goede vriendin is kinderarts, en geloof meer in wat zij te zeggen heeft...

13. LovelyDK

Vind het knap dat een kinderarts beoordeeld, zonder het kind te zien, dat ze standaard allemaal met 9mnd sterk genoeg zijn!

14. PollekePiek

PollekePiek Actief lid

Jul 19, 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja knap he?! :p Deze discussie wordt hier zo veel gehouden.. iedereen moet het lekker zelf weten, maar dit is mijn advies aan TS.. wat zij daar mee doet is aan haar.

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik denk dat 9 maanden ook gewoon een bepaald zekerheidsding is. Een kind kan dan wel goed en stevig kunnen zitten, maar dat wil nog niet zeggen dat de spieren/wervels ver genoeg ontwikkeld zijn om klappen te kunnen opvangen. Die kans is wel heel groot op dat moment en zal vast voor de meeste kinderen zo gelden, maar het zal niet altijd opgaan. En daarom is het verstandiger te wachten tot minimaal 9 maanden, voor de zekerheid.

Mijn zoontje ging al met 8,5 maand mee ;)

16. LovelyDK

Dat bedoel ik... het is beter om zélf te bekijken of die sterk genoeg is en neit standaard van die 9 maanden uit te gaan (of hij er danwel eerder/later klaar voor is)

Mijn zoontje ging vanaf een manad of 7-8

17. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

bij ons op het Cb werd gezegt (heb het speciaal gevraagd omdat mijn dochter met 7 maanden ook goed stevig zat )
    als ze een kwartiertje recht kunnen blijven zitten en stevig mag je een kwartiertje fietsen :)
    dus hier ook van iemand die medische kijk erop heeft zoals een kinderarts in dit geval was het de wijkverpleegkundige van het cb en die weten het ook wel :)

18. essie23

essie23 Actief lid

Feb 15, 2008
    148
    0
    0
    postbezorgster
    Heerenveen
    Hallo,

Ik heb mijn zoontje ook nog een extra riem om de middel heen zo dat hij nog steviger zit.
    want de 3 punts riem zit bij mijn zoonje heel erg slap en kan niet steviger vast.
    Hij is nu 10 maanden geweest.

Share This Page