Hallo meiden, Jayla bijt sinds een paar dagen iedereen uit gekheid maar ook als ze boos wordt! zo heeft ze mijn moeder al een grote blauwe plek bezorgd en mij zelfs tot bloedens toe in me schouder gebeten! ik heb haar toen gezegd dat dat niet mag en toen op de grond gezet en genegeerd maar weet niet of ik er wel goed aan doe want het lijkt haar weinig te doen ze lacht ermee! ook wil ze haar nichtje van 3 steeds bijten maar die was gelukkig tot nu toe steeds snel genoeg weg.. hebben jullie er ervaring mee en hoe zijn jullie ermee omgegaan ik vind haar nog net n beetje te klein om terug te bijten en zal het alleen een fase zijn wat vanzelf overgaat??
hier nu hetzelfde, alleen nog niet zo hard gebeten. Bijten doet ze nog niet uit boosheid ofzo, maar slaan en knijpen wel. Vandaag voor het eerst straf gegeven, haar in de box gezet. (niet aan te raden als je de box nog als veilige speelplek wilt hebben voor je kindje). Had wel even indruk gemaakt, maar ja, ze heeft natuurlijk helemaal niet door dat ze moest omdat ze bleef knijpen. Maar ik houd vol, op een dag zal ze het doorkrijgen Terugbijten zal ze nog niet snappen, maar is zeker een goede manier (dr zullen nu een hoop mensen over me heen willen vallen, niet doen hoor: ik bijt!). Maar daar zou ik dus nog eventjes mee wachten! Succes hoor!
Mijn broer deed dit vroeger ook en mn vader heeft hem dat snel afgeleerd: terugbijten! Niet pedagogisch verantwoord maar wel effectief En nou niet allemaal berichten hier neerzetten dat het niet mag en dat doe je toch niet, het was 30 jaar geleden
ja dat zeiden mijn ouders dus ook terug bijten! maar ik heb zoiets ja dat kan je doen als ze n jaar of 4 a 5 zijn en dan nog bijten maar niet als ze n jaar zijn haha dat begrijpt ze helemaal niet denk ik... vind het heel moeilijk om ermee om te gaan want als ik me dan omdraai moet ik stiekem toch lachen dat het zo'n pittig ding is maar ik wil niet dat ze andere kinderen gaat bijten dat vind ik gewoon zielig!
terug bijten zou ik nooit doen. je zou haar kunnen uitlegen dat wat ze doet pijn doet.. en haar een alternatief aanbieden zoals in een kussentje bijten, of een ander zacht iets. Het is namelijk belangrijk dat ze leert haar frustratie niet op mensen of dieren te uiten. Je kan samen het speeltje of kussentje bijten .. en haar leren dat mama, oma, enz mag je aaien en kusjes geven.
Jaa jij hebt ook zo'n kleine dracula he D en het haar uitleggen werkt dus echt niet want dan kijkt ze me aan alsof ik gek ben! ze is nog zo snel afgeleid door alles wat er om haar heen gebeurd ze kan haar aandacht echt niet langer dan 30 seconden vasthouden op iets
persoonlijk denk ik dat je het wel goed doet , er komt echt wel een moment dat ze in de gaten krijgt door jou gedrag en gezichtsuitdrukking dat ze iets doet wat niet mag ! Hier vanaf het moment dat ie kon tijgeren met NEE begonnen duurde ook eventjes maar hij kreeg het door en begrijpt nu dondersgoed wat nee inhoud ! ( ik knoop nu wel goed in me oren dat dit gedrag dus rond 1 jaar kan komen ! eind jan word mijn mannetje een jaar )
Hier geen bijtertje maar een knijper van een jaar. Heel hard en heel gemeen. Als ik boos word en NEE zegt lacht ze me heel hard uit. Moeilijk hoor......
Ik zou heel duidelijk en kort NEE zeggen en haar daarna even negeren. Verder geen blik gunnen en ook niet meer woorden gebruiken, echt alleen Nee.
hahahahaha Maar ik zelf zou het negeren en totaal geen sjoechem aan geven. Mijn dochter heeft dit een periode gedaan ondanks dat ze tandloos was maar puur omdat ze een beetje boos was en zich zo wilde uitten maar heb der niets aan gedaan en het ging gauw al over. Ze mag best der emoties uiten maar niet op zo een manier.
waarom moet je nu lachen om dat terugbijten?? Als onze diva dit gedrag over een tijdje nog laat zien bijt ik ook een keer terug. Bah ze heeft me vandaag echt flink in mn wang gebeten
Ja ik ga dan toch ook maar eens proberen terug te bijten als ik dat zo hoor want NEE zeggen en negeren vind ze alleen maar grappig en maakt totaal geen indruk op haar hahaha
Tja het is wel de makelijkste oplossing zoeken als je terugbijt, maar als al het andere niet zou werken zou ik het toch echt doen!!!
Hier nog zo'n ontaarde moeder. Ik heb ook teruggebeten en het werkte hier! Het is nogal een pittig meisje en normaal gesproken zeg ik NEE, dat doet zeer of in de hoek ook al geprobeerd. Werkte niet daarmee. Terugbijten wel, heeft ze meteen gevoeld hoe dat bij mama voelde.
hahah tja als het werkt! dan maar een ontaarde moeder.. maar de rest werkt bij haar gewoon niet al zet ik haar 100 keer in de hoek dan lacht ze me 100 keer uit alsof ze wil zeggen jij bent gek! dus ik ga het wel gewoon proberen terugbijten als ze weer bijt
Helaas heel herkenbaar dit. Hier ook een bijtertje, nu al een tijdje. Alleen hij doet het eigenlijk alleen als hij een zoen wil geven, niet uit boosheid. Eerst was het nog de ene keer een natte zoen en de andere keer met tandjes erbij, maar nu is het de hele tijd met tanden. Waardoor ik ook niet ongedwongen meer met hem kan knuffelen, want dan zie ik het gelazer al weer aankomen. En hij heeft mijn vriendin en mijn zusje ook al gebeten. Niet zo leuk natuurlijk. Hier helpt 'nee' ook niet, en aan de kant zetten ook niet. Dat doe ik nu al een maand en het wordt alleen maar erger. Helaas helpt papa met dit soort dingen ook niet echt mee, want die laat zich gewoon bijten $) en zegt er niets van. "Ja, het deed geen pijn", zegt ie dan tegen mij. Nou, enig voor jou, maar bij mij wel! :x Misschien dat ik nu toch maar ga terugbijten, voordat hij de kinderen op het kdv ook gaat bijten. Heeft ie tot nu toe gelukkig niet gedaan... 8)