Slapen in kinderwagen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wennos, 17 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wennos

Wennos Actief lid

16 feb 2009
    103
    0
    0
    Hallo,

Vier weken geleden ben ik bevallen van een geweldig mooie dochter.
    Omdat we haar niet de hele tijd in haar eigen wiegje willen laten slapen (die is alleen voor de nacht), slaapt ze overdag in de kinderwagen.

Nu vraag ik me alleen af, of dat wel 'gezond' is. Bijv. is de matras in de kinderwagen daar wel voor gemaakt.

Tevens ben ik benieuwd waar jullie je kindje laten slapen overdag.

Groetjes
    Wennos

2. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    mijn dochter heeft de eerste 3 maanden alleen maar in de kinderwagen geslapen zodat ze bij mij op de kamer kon liggen.. en dat wordt vaker gedaan en op het cb zeiden ze toen dat dat geen kwaad kan het wordt zelfs aangeraden de eerste paar maanden..

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Als ze nog zo jong zijn maakt t qua omgeving denk ik niet zoveel uit waar ze slapen: box, beneden in de wagen of boven in bedje.
    Ik had echter een overprikkeld kindje en de verpleegkundige van het CB adviseerde mij met 5 weken om hem toch elk slaapje in zn eigen bedje te leggen. Niet zo zeer ivm het matrasje (dat trouwens wel ietsje dunner is!), maar meer ivm structuur, voorspelbaarheid, het kunnen inslapen in eigen bedje enz.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik geloof niet dat het kwaad kan hoor. Mijn zoontje sliep op die leeftijd in de box, in de wagen (maar alleen als we aan het wandelen) waren en op slaaptijden (daar zijn we mee begonnen met 5 weken) in zijn wieg en natuurlijk soms even op schoot :p

Deel Deze Pagina