Met hoofd bonken en tong constant uitsteken (9 maanden oud)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by NathalieH, Aug 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    1,332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Onze dochter is negen maanden en vind het momenteel erg leuk om heel hard met haar hoofd ergens tegen aan te bonken. Vooral zo heel hard mogelijk en dan het liefst tegen een muur of kast. Wij zelf vinden het niet normaal wat ze doet en proberen het dus af te leren. In het begin zeiden we constant tegen haar dat ze dat niet moest doen en trokken haar weg. Maar binnen mum van tijd kruipt ze er weer naar toe en begint het opnieuw waarbij ze dus alleen nog maar harder begint te lachen. Nu negeren wij het, maar toch blijft ze dit doen.
    Wie kan ons met tips helpen?

Ook heeft zij heel vaak haar tongetje eruit hangen. Vooral bij het babyzwemmen, in bad of onder de douche doet ze dit constant en krijgt daardoor water binnen. Wat kan dit te beteken hebben?

2. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    #2 yinte, Aug 14, 2010
    Last edited: Aug 14, 2010
    wat het hoofd bonken betreft. zo te lezen krijgt ze er heel wat aandacht mee en dat is leuk. gewoon negeren en dat is heel moeilijk. want zoals ik het lees gebruikt ze deze methode al best vaak omdat succes verzekerd was in het verleden. dus het zal een hele kluif worden om het af te leren door middel van negeren. er zijn veel kindjes die dit doen.de een al wat meer dan de ander. ik heb zelf aan het hoofdeinde van het bed allemaal knuffels gelegd nu kan ie niet zo makkelijk meer met zijn hoofd tegen de bovenkant aan bonken. mijn zoon deed het altijd s'nachts. wat bleek hij wilde zijn hoofd ergens tegen aan hebben liggen.
    ze doen het ook uit frustratie en kwaadheid en uitproberen van nieuw kunstje.

wat het tongetje betreft. dat is denk ik ook een nieuwe vaardigheid, zou me er niet zo bezorgd om maken. als het niet contant is. als ze een paar keer water binnen heeft gehad dan leert ze vanzelf wel dat ze haar mondje moet dichthouden de volgende keer.

als ze wel contant met haar mondje openhangt dan zou je haar oortjes moeten na laten kijken. kindjes die last van hun oortjes hebben houden hun mondje open om de druk te verminderen.

tandjes zou ook nog een optie kunnen zijn trouwens.

3. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    1,332
    0
    0
    Sliedrecht
    Dank je wel voor de reactie ook op het bonken.
    Over deze reactie van het tongetje ga ik toch me zorgen maken. Ook omdat ze regelmatig haar oren vastpakt. Dacht steeds dat ze dit deed om te ontdekken. Maar dit kan dus een verband met elkaar hebben. Ze is niet huilerig, dus ging ik er eigenlijk niet van uit dat het iets met de gezondheid te maken zo kunnen hebben. Maar denk toch dat ik maandag dan maar een naar haar oortjes laat kijken.

4. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    is in een minuutje bekeken. kan ook gewoon ontdekken zijn van dingen inderdaad, maar dan weet je het ff zeker hé. het hoort er ook wel bij hoor dat ze gekke gezichten gaan trekken en geluidjes maken straks en met hun tongetje uit de mond steken enzo. ze doen dat ook als ze tandjes krijgen dan willen ze steeds voelen maar dan zou ze ook moeten kwijlen en op haar handje bijten ofzo.maar als je denkt dat ze het aldoor doet dan wil ze de druk op de oren verminderen. je kan haar eventueel met het hoofdeinde op een paar blokjes ( heb je die al) of iets anders zetten.dat verminderd de druk ook wat. en met douchen proberen niet rechtstreeks water in de oortjes te spuiten. gewoon bovenop het koppie en het oortje even dichtvouwen voor de zijkantjes zeg maar. en in bad niet onder water laten komen met de oortjes todat je wat meer duidelijkheid hebt.

5. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    1,332
    0
    0
    Sliedrecht
    Ze heeft nog geen tandjes, maar denk ook niet dat die er aan zitten te komen. Ze kwijlt niet en is ook niet overal op aan het bijten.
    Dus ik ga me even een paar dagen aan die tips en dan maandag even naar de oren laten kijken. Dan ben ik daar toch wat geruster op.

6. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    die tong is er hier ook konstant uit met ontdekken dus en dat doet ie de hele dag. hij zit ook wle aan izjn oren maar dan omdat ie moe is . hier zijn er ook wel veel tanden die ineens doorkomen erbij. maar zou me er neit teveel zorgen over maken hoor je kunt natuurlijk altidj ff laten kijken.

en dat bonken dat leek mij idd ook meteen omdat je er veel aandacht aan hebt besteeds dat hebben die kleintjes gauw door hoor.
    het nachtbonken (mocht ze dat doen) das vaak ook een manier om zichzelf in slaap te vallen. zeg maar een soort van wiegen je ziet dit vaak bij te vroeg gebroen -babys.

7. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    onze alle beide zoontjes zijn hoofd bonkers deoudste heeft het het ergst de jongste begint ermee

overdag is aandacht vragen dus niet op reageren (erg meoeilijk) wel goed inde gaten houden kan ook zijn met oorontsteking of een andere vorm van pijn (dit heeft mijn broertje gehad)

's achts bonken vind ik vaak erg vervelend omdat dit gepaard gaat met geluiden uhuhuhuhuhuhuh etc. en natuurlijk boemboemboem
    onzre alle twee jongens liggen vast in een safetsleep
    jelle heeft vroeger als baby een flinke barst in zijn hoofd gehad puur door het bonken, nu hij vast ligt kan hij zich niet meer bezeren
    wij hebben toen hulp gehad van een pedagoog. het is om in slaap te komen, en dingen te verwerken snachts
    (het zit in onze familie mijn vader heeft het tot zijn dood gedaan, en een oom ook dus niet een leuk vooruitzicht voor mijn aanstaande schoondochters haha)

8. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Marin is ook echt een hoofdbonker en heeft niets met aandacht te maken want ik heb er nog nooit een tel aandacht aanbesteed.
    Zeg altijd maar tsja dat doe je toch echt zelf en ga gewoon mn ding doen...

De tong uitsteken herken ik ook enorm, ze doet het nu nog veel en drinkt altijd enorm veel in de douche en bad .. Maar hiervan geef ik de reflux de schulf

9. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Dat hoofd bonken deed mijn zoontje ook en bij hem was het wel aandacht. We hebben dit genegeerd en nu doet hij het niet meer. En enkel eens als hij zijn zin niet krijgt...

10. jilina

jilina Fanatiek lid

May 27, 2010
    2,362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ik zelf heb ook hoofdbonken gedaan. Ik deed het meestal snachts om in slaap te komen. Dit had niets met aandacht te maken. Deed het overdag wel maar een stuk minder. Het maakte mij niets uit waar op, iedereen kon van mij een kopstoot krijgen. Ik heb het nachtbonken heel lang gedaan tot een jaar of 12 volgens mij. Tips kan ik je niet echt geven want ze hebben mij op een leeftijd een kussen gegeven zovan dan doet ze het vast niet meer maar bleef het gewoon doen.
    Wat de tong betreft. Noa steekt ook de tong uit met water en probeerd het dan op te likken. Trekt inderdaad ook aan de oren maar ook dat komt waarschijnlijk omdat ze moe is.
    Als je het niet vertrouwd moet je altijd op je gevoel af gaan en er even naar laten kijken dat kan echt geen kwaad beter een keer teveel heen gaan dan helemaal niet.

11. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    1,332
    0
    0
    Sliedrecht
    Vanochtend langs de huisarts geweest omdat ze dit weekend ook flink verkouden is geworden. We vonden haar eng hoesten en omdat mijn man ook flinke astma heeft vertrouwde wij het niet. Dus ook gelijk naar haar oren laten kijken. Maar alles is goed. De tong is gewoon een kwestie van gewenning dat ze dingen aan het ontdekken zijn en dat bonken is ook een "normale" gewoonte van kinderen. Geen aandacht aangeven en dan ging het vanzelf wel een keer over.
    Nou is het moment erg rustig met het bonken, maar ze voelt zich dan ook echt niet lekker, is moe en slaapt daarom erg veel. Dus afwachten of dat zo blijft als ze weer beter is.

Share This Page