Bijten

Discussion in 'Borstvoeding' started by Engel79, Aug 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Engel79

Engel79 Actief lid

Aug 5, 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje van 3 maanden bijt aan het einde van de voeding in mijn tepel, soms heel zachtjes, maar ook wel heel erg hard. Wat kan ik daar aan doen, want het is voor haar het teken dat ze klaar is met eten.

2. kiddie

kiddie Niet meer actief

Ik heb gehoord loskoppelen, boos toespreken en wegleggen. Maar ja als ze al klaar is helpt dat niet veel.

3. Engel79

Engel79 Actief lid

Aug 5, 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat ken ik, maar het is lastig omdat ze al klaar is.

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier doet ze het ook bij tijden. Soms is het weer over en dan begint ze weer. Meestal idd als ze vrijwel klaar is moet voeding.
    Als je goed oplet, kun je zien wanneer ze begint met bijten, haar dan afkoppelen en einde voeding. Heeft ze honger, dan meldt ze zich wel weer.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wsl zit ze dan al even met de tepel te spelen in haar mond of drinkt ze en bijt ze dan zomaar uit het niets? Pink ertussen en voorzichtig afkoppelen.

Boos toespreken heeft miz geen enkele zin bij een baby van 3 maanden.

6. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Had hier toen ook geen zin. Ik begin er nu wel mee omdat ze knap ondeugend wordt en heel wat dingen per dag begint te doen die niet 'mogen'.
    'k Denk dat ze rond een half jaar op een leeftijd komen dat ze wat bewuster worden van dingen, hoewel ik haar natuurlijk niet kwalijk kan nemen dat ik voor politieagentje moet spelen.

7. Engel79

Engel79 Actief lid

Aug 5, 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik merk wel wanneer ze bijna klaar is, maar ze is met een voeding hooguit een minuut of 7 bezig, soms 10 als ze wat slaperig is, maar dat is echt de max. Dus lang spelen met de tepel is er niet bij.

Daar komt bij dat ze wel een enorme zuigbehoefte heeft en dan dus weer niets anders wil dan de tepel :( snap mijn eigen dochter soms niet hoor.

Share This Page