Moederfiets, is dit handig?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door EdN, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    Ik wil een nieuwe fiets gaan kopen, en vroeg ik me af: is een moederfiets handig? En zo ja, welke raad je me aan?

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik heb mij toen door de fietsenwinkel laten adviseren, en met behulp van het fietsenplan van mijn werk een mooie goede moederfiets aangeschaft met alles erop en eraan.

Ik zou vooral zelf een rondje rijden, zorgen dat er wel zo'n 5 a 6 verscnellingen opzitten. Zorg voor een extra steun op de bagagedrager voor later een achteropzitje. Pas daar ook evt. je fietstassen op aan.

3. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Ik heb de batavus mambo.
    Echt een super fiets. Zelfs nu met dikke buik pas ik nog makkelijk tussen het voorzitje door.

Enig nadeel vind hem wel wat zwaar.

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ja, zeker handig!
    Moederfietsen hebben meer ruimte tussen zadel en stuur waardoor je zelf nog kunt opstappen als je het voorzitje erop hebt. Dubbele standaard is ook erg handig en wel zo veilig, dat geldt ook voor de stuurvergrendeling.
    Ik heb een moederfiets van Cortina. Fietst heerlijk en was ook niet zo duur.

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja!!
    ik heb gewone fiets en heb het voor zitje er al af...
    hoevaak ik nu door het hele dorp ben gefietst omdat ik niet af kon stappen/ durfde te stappen en het opstappen alleen de gedachte al hahaha

wil ook een mama fiets!

6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    Ik ben vanmiddag gelijk even alle fietsenzaken in de omgeving afgegaan, en heb mijn oog nu laten vallen op de Batavus Mambo.

Zijn er nog meer mensen met ervaring met deze fiets? Ik vond deze simpelweg het mooist en stevigst eruit zien van de fietsen die ik heb gezien. Ik twijfel ook nog over de Gazelle Bloom, puur omdat ik hele goede ervaringen heb met Gazelle.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier een montego liberty - ik ben er erg blij mee. Hij was heel goed betaalbaar, en doordat het een model was van het jaar ervoor, éxtra goedkoop.
    Verder ziet hij er gewoon ook nog erg leuk uit vind ik :)

8. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
    ik heb de mambo...heb ook een proefritje gemaakt op de bloom
    ik vond de mambo 'zekerder' fietsen...
    als ik het stuur van de bloom 'schudde' tijdens het rijden vond ik het een beetje slap aanvoelen
    ben dus voor de mambo gegaan ...rijd heerlijk

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik had de Bloom en ben er altijd superblij mee geweest. Fietste supergoed en was een goede, stevige, degelijke fiets. Ik voelde me gewoon veilig op deze fiets.

Het beste kun je gewoon even gaan proeffietsen. Zo ervaar je zelf wat je het fijnste vind..

Ik vond bijvoorbeeld de Cortina helemaal niet lekker fietsen, maar Babyproject vindt hem dus juist wel weer fijn.. Verschilt gewoon per persoon..

10. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ja zo heet die! Die heb ik ook!
    Ik heb een mooie paarse! Ik vind hem ook zeker ideaal!
    En de prijs wat betaalbaar geloof dat ik 750 euro heb betaald.

11. Storm

Storm Niet meer actief

Ik krijg de Montego Liberty 7. Met een beetje geluk deze week nog en anders begin volgende week.
    Heb nu een opoefiets en dat is eigenlijk geen doen met twee kids erop. En mijn buik valt nu nog mee, maar die krijgt zijn groeiexplosie nog wel. En ik kan nu niet eens opstappen zonder mijn been over het zadel te gooien. Ik pas niet tussen zitje en zadel (ook niet als ik niet zwanger ben en ik heb een normaal tot slank postuur).
    Dus nee, het is geen overbodig iets.
    En het kan nu nog via het fietsplan van je werk eventueel. Volgend jaar is het einde fietsplan.

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik heb volgens mij een montego liberty 3 (met 3 versnellingen???) Ik vind dat zat. En ik fiets niet zo heel vaak.
    Ik heb hem ook met fietsplan gekocht. Volgens mij heeft hij ons maar iets van 300 euro gekost.

Als je zelf een goede fiets hebt kan je ook een moederstuur kopen. Dan hoef je niet een hele nieuwe...

13. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb via mp een sparta moederfiets, heerlijk zeg, zeker met een dikke buik kan ik nog opstappen met voorzitje....dat brede stuur is ooke rg fijn voor mn zoontje!...
    En die 7 versnellingen, ook zooo heerlijk hihih!

Hij is wel erg zwaar, en dan bedoel ik, hij is natuurlijk erg stevig..en als je je fietstassen vol hebt ( ik heb er ook al een achterzitje op) dan is het wel zwaar als je em bijv ff wilt verschuiven...

maar een vriendin van mij heeft een normale halleluja en heeft er een mamastuur op laten zetten, zij vindt dat prettig!

14. ducky

ducky Bekend lid

30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier sinds een maand eigenaar vd gazelle bloom.
    Ik heb ALLE moederfietsen zowat geprobeerd.
    Maar vond deze verruit het fijnste!
    Maar het is ook 1 vd duurste.
    Ik zou gewoon veel proefritjes gaan maken. Een fiets is zo persoonlijk!

Maar hier dus echt gazellefan, wat een super fiets!

15. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    ik heb een montege liberty 7

ik had hem al voor ik zwanger werd, omdat ik een fiets wilde met een hoog stuur ivm oude polsblessures. maar nu is hij helemaal ideaal!
    Zitje voorop en gaan met die banaan (nouja framboos hij is roze/paars) hij rijdt echt lekker!

16. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik heb een Gazelle Bloom, heerlijke fiets!

17. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    kijk eens op daddybike.nl of daddybike.com.
    ze hebben ook mammafietsen al suggereerd de titel alleen pappafietsen.

heb zelf op de 9 maanden beurs rondje op gereden echt een lekkere fiets! inc voor of achterzitje of beide te koop. en een goed/makkelijk kliksysteem voor de sitjes al op de fiets gemonteerd!

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Overigens zijn alle moederfietsen zwaar. Frame is van staal ipv aluminium, wat de fiets gewoon zwaarder maakt..

19. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    Pfff, wat irritant zeg, ze hebben gewoon nergens in de wijde omgeving de Bloom staan. Is een te dure fiets om op voorraad te hebben of zo, maar ze kunnen m wel allemaal bestellen. Ja fijn, maar ik wilde juist proefritjes maken op de Batavus Mambo, Gazelle Bloom, en omdat ik m hier zo vaak lees toch ook maar op de Montego Liberty, en dan beslissen. Stom zeg.

20. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn Cortina verkocht omdat ik hem niet fijn vond. Nu een Sparta Amazonde Trendy gekocht met 7 versnellingen wat een heerlijke fiets!

Deel Deze Pagina